Jump to content
Sign in to follow this  
Saratjeuh

Nederlands Taalgebruik

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Velen onder ons gebruiken de computer zo vaak dat ze ook computertaal of dialecten hier in de verschillende topics neer plaatsen.

Sommigen onder ons verstaan dit allemaal goed maar anderen hebben er vele moeilijkheden mee om alles goed te lezen en ergeren zich er soms aan.

 

Daarom wil ik even een oproepje doen om erop te letten dat je gewone Nederlandse taal gebruikt in plaats van dialecten,...

:rolleyes::P

 

Alvast hartelijk bedankt aan iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Schrijffouten maken we bijna allemaal wel, dit is dus geen probleem. ;)

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Schrijffouten maken we bijna allemaal wel, dit is dus geen probleem. ;)

 

Groetjes Marc

ja maar het probleem is ik tip zoals ik het denk en ben van de boerenbuiten en dan is dat heel hard dialect,maar zal er zeker op letten hoor,maar schiet mij niet dood als ik het soms eens vergeet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik een terechte opmerking.

 

Het is een kleine moeite om een beetje fatsoenlijk te schrijven. Leest ook veel aangenamer.

 

Ik ben zelf ook van de Antwerpse Kempen (met een super plat dialect tot gevolg :D ) maar zal nooit mijn dialect gebruiken, tenzij bij vrienden en familie.

 

Soms is het even uitzoeken en puzzelen wat er nu net bedoelt wordt als mensen in hun dialect geschreven hebben. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
zal er proberen op te letten maar dan wel niet op de schrijffouten dan he  :lol:

Natuurlijk letten we vanaf nu op de schrijffouten. :o:D:P

Zelfs de interpunctie wordt in de gaten gehouden.

 

:cheer::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vind ik een terechte opmerking.

 

Het is een kleine moeite om een beetje fatsoenlijk te schrijven. Leest ook veel aangenamer.

 

Ik ben zelf ook van de Antwerpse Kempen (met een super plat dialect tot gevolg  :D ) maar zal nooit mijn dialect gebruiken, tenzij bij vrienden en familie.

 

Soms is het even uitzoeken en puzzelen wat er nu net bedoelt wordt als mensen in hun dialect geschreven hebben.  :D

 

As we allmoal op os kempisch mutte beginne te klappe versta't toch tniemand

nemieje...

 

hahahaha

 

(vertaald = als we allemaal op ons kempisch moeten beginnen te spreken versta het toch niemand niet meer)

 

 

Maar inderdaad we zitten hier niet alleen met ons eigen dialect maar ook vele andere.

Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vind ik een terechte opmerking.

 

Het is een kleine moeite om een beetje fatsoenlijk te schrijven. Leest ook veel aangenamer.

 

Ik ben zelf ook van de Antwerpse Kempen (met een super plat dialect tot gevolg

Share this post


Link to post
Share on other sites

As we allmoal op os kempisch mutte beginne te klappe versta't toch tniemand

nemieje...

 

hahahaha

 

(vertaald = als we allemaal op ons kempisch moeten beginnen te spreken versta het toch niemand niet meer)

 

 

neje dan goat het een bikke moeiluk worre vu de rest he stefan op ons kempis:p

Ghed alletweeje gel

Share this post


Link to post
Share on other sites

As we allmoal op os kempisch mutte beginne te klappe versta't toch tniemand

nemieje...

 

hahahaha

 

(vertaald = als we allemaal op ons kempisch moeten beginnen te spreken versta het toch niemand niet meer)

 

 

neje dan goat het een bikke moeiluk worre vu de rest he stefan op ons kempis:p

Ghed alletweeje gel

Share this post


Link to post
Share on other sites

As we allmoal op os kempisch mutte beginne te klappe versta't toch tniemand

nemieje...

 

hahahaha

 

(vertaald = als we allemaal op ons kempisch moeten beginnen te spreken versta het toch niemand niet meer)

 

 

neje dan goat het een bikke moeiluk worre vu de rest he stefan op ons kempis:p

Ghed alletweeje gel

Share this post


Link to post
Share on other sites

As we allmoal op os kempisch mutte beginne te klappe versta't toch tniemand

nemieje...

 

hahahaha

 

(vertaald = als we allemaal op ons kempisch moeten beginnen te spreken versta het toch niemand niet meer)

 

 

neje dan goat het een bikke moeiluk worre vu de rest he stefan op ons kempis:p

Ghed alletweeje gel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou toch even kwijt dat er hier door ons Saratje op een beleefde manier gevraagd werd om geen dialecten te gebruiken zodat het voor iedereen verstaanbaar blijft en wat zie ik nu.............. :huh: er worden hier nu al twee pagina's volgeluld (sorry voor het taalgebruik, maar zo zie ik het althans).

Ik zou vragen probeer het allesinds en toon wat respect ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wou toch even kwijt dat er hier door ons Saratje op een beleefde manier gevraagd werd om geen dialecten te gebruiken zodat het voor iedereen verstaanbaar blijft en wat zie ik nu.............. :huh: er worden hier nu al twee pagina's volgeluld (sorry voor het taalgebruik, maar zo zie ik het althans).

Ik zou vragen probeer het allesinds en toon wat respect ;)

@jdg we zijn er maar met aant lachen hoor een beetje humor mag wel is he het is al serieus genoeg in de wereld,en we lullen niet,maar als er altijd geciteerd word kom je rap aan 2 pagina's he <_< en we tonen tog respect,en ik probeer het nu tog,maar nu waren we maar wat aan het lachen,ma vanaf nu ga ik met niets hier lachen en al1 serieus zijn, ma swat we zullen wel ABN gebruiken nu :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd gedaan met het plezier op deze manier. Precies een preek van een leerkracht die de sfeer in de klas omlaag haalt. :huh:

 

Ma goed..... Algemeen Nederlands dus.. ^_^

 

Gaan er in ieder geval nog vele problemen mee hebben. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Idd gedaan met het plezier op deze manier. Precies een preek van een leerkracht die de sfeer in de klas omlaag haalt. :huh:

 

Ma goed..... Algemeen Nederlands dus.. ^_^

 

Gaan er in ieder geval nog vele problemen mee hebben. :rolleyes:

ja jij niet aleen hoor,ja dan kunnen wij hier beter niet of is het geen plezier maken :lol:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor al de bovenstaande berichten: tegen een geringe vergoeding wil ik jullie wel uithelpen met het juiste taalgebruik, hehehehe ;)

 

De vergoeding mag dan een erg mooi baardje zijn, iets in de trent van Hypo translucent of een mooi gekleurd leatherbackje ofzo. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Dit topic gaat op slot of wordt verwijderd.

 

Er is gevraagd op een fatsoenlijke en nette manier om een beetje duidelijk

de nederlandse taal te gebruiken.

 

Op schrijffouten wordt heus niet gelet, die maken de meeste van ons

wel eens.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×