Jump to content
nick en liesbeth

Dubia Kweek Bak Is Klaar

Recommended Posts

hallo

 

ik heb nu ondertussen tussen de 3 en de 4 kilo dubiassen zitten en vond het een beetje te riskant om die nog op mij kamer te laten zitten .

dus heb internet wat afgeschuimd en kwam een zeer nette tafel dieprviezer tegen .

Heb er een bod op gedaan van 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit een diepvriezer ?

Zou dit ook kunnen gebruikt worden voor sprinkhanen ?

 

Groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dit is niet echt ideaal voor sprinkanen .

omdat dit nogal laag is de bakken .

en sprinkanen hebben zonlicht nodig .

dat hebben dubiasse niet nodig omdat die toch stekeblind zijn .

 

voor sprinkanen zou ik doorschijnende kurve bakken nemen .

 

groetjes nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ben je niet bang voor mijt op deze manier?

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou er maar vlug een ventilatortje van een pc in plaatsen ,en een verluchtings gat

 

op deze manier kunnen ze niet luchten ,en beschimmeld alles in een week(en dan is alles voor de vuilbak)

 

hier zit alles in een kast van 200X200 en 80 diep met gazen deuren om het ontsnappen te beperken

daar ging de ventilator van stuk,en op een week kon ik al drie kweekbakken opruimen

 

niet enkel schimmel doet het zeer goed in onverluchte kleine ruimtes,maar zoals mark al aangaf ook mijten houden ervan

 

even laten proefdraaien met een vochtmeter

 

 

horen het graag hoe het verder verloopt

 

een andere manier is de volledige dubia kweek bij de schoonmoeder zetten :rolleyes::rolleyes::rolleyes: heb je ook geen last meer van ontsnapte beestjes :shoot::shoot:

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo erwin en mark .

 

dank u voor de tip .

 

ik heb nog 2 pc ventilatortjes liggen en oude gsm lader .

ga deze straks dan instaleren voor verse lucht te laten circuleren in de kweekbak .

ik zal op dit dan ook op een timer zetten dat ze niet constant liggen te draaien .

maar gewoon een uurtje per dag dat het verlucht kan worden .

ik trek normaal wel elke dag de diepvriezer open om te verluchten maar dat zal niet genoeg zijn vrees ik dan .

 

groetjes nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor sprinkhanen kan je beter iets bouwen een geraamte van hout had ik gedaan met gaas van die vierkantjes, komen ze niet door heen

in zomermaande buiten en daar kweken ze perfect, swinters kweek ik niet omdat ik geen ruimte binnen meer heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar een ijskast toch ni allemaal voor kan dienen

 

laat de kweek maar beginnen :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog wat foto's van de vetilatie die er nu ingebouwd is en de dubias er in

 

Foto-8WWJVNXN.jpg

Foto-ULETUPIQ.jpg

onderste ventilator

Foto-CZ3VVYJM.jpg

een warmte kabel van 11 meter gekregen van tamara en maarten

nog maals mercikes e

Foto-4Z88PXO7.jpg

Foto-EINMNBLI.jpg

Foto-SSUI4LJ8.jpg

 

en de kakkerlakjes e

 

Foto-AJWMQTTY.jpg

Foto-AK4SN8SU.jpg

Foto-BRP44SJL.jpg

Foto-R3IIVF7A.jpg

 

dit nu ongeveer 1 derde van wat ik zitten heb om te kweken momenteel

 

groetjes nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit!!! :)

 

 

nog even een tip,er bestaat altijd een kans dat er een keer veel voedselmijt in komt (heb ik zelf ook aleens gehad)

 

doe alle dubia's dan in een emmer,gooi er enkele kilo's bakmeel bij,laat dit een uur of 6 staan,en gooi de meel dan door een zeef,dan ben je helemaal van je voedselmijt af!!!! deze gaan namelijk in de meel zitten.....

 

de dubia's kunnen rustig een aantal uren onder de meel leven,geen probleem,na een dag zijn ze allemaal weer mooi bruin/rood,aangezien ze de meel bij elkaar weg eten.

 

 

zorg er wel voor dat je niet de ZELFRIJZENDE meel neemt,want dan is het klaar met je dubia's ;)

 

 

succes met de kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het gisteren gezien en tis echt af, :) da he ge heel goe gemaakt en das gere gedaan van die kabel,was er tog niks mee en anders ligt die er ma he,en da is bij u cente gespaart ;)

 

 

grtz maarten en tamara

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor sprinkhanen kan je beter iets bouwen een geraamte van hout had ik gedaan met gaas van die vierkantjes, komen ze niet door heen

in zomermaande buiten en daar kweken ze perfect, swinters kweek ik niet omdat ik geen ruimte binnen meer heb

Kan je die echt ook buiten kweken in de zomer ??(onder afdak) Moet je dan niet bijverwarmen in een oud terrarium of zo ?? Hoe gaat het in zijn werk ? Op dezelfde manier als binnen ,maar dan zonder curverbakken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×