Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

 

ik heb even een vraagje: ik geef mijn baardjes af en toe diertjes die ik in de tuin vind, zoals pissebedden enzo. Maar mogen ze ook rupsen hebben? ik heb er een aantal gevangen maar weet niet zeker of ze deze wel mogen eten. En kunnen ze huisjesslakken eten? lijkt me wat moeilijk met het huisje... omdat dat zo hard is.

 

Groetjes Laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee de rupsen zat ik ook het meest over te twijfelen ivm giftige soorten :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

rupsen zou ik persoonlijk ook niet geven.

Nu de huisslakken kan geen kwaad, het huisje van de slak bevat nog veel calcium, dus het kan wel!

Ik heb het eens geprobeerd maar omdat het niet bewoog of heeeeel traag moesten ze het hier niet hebben. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

slakjes worden hier regelmatig gegeven,het is even wennen,maar net als de skinken herkennen de baardje ze wel.

naaktslakjes voer ik ook,die hebben ondehuidse platen,en is top gratis voer, de buren zijn je dankbaar dat je ze van de pest afhelpen.

wel eerst goed navragen of er geen gif gebruikt word!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier worden geen rupsen gevoederd uit de tuin

dit om de simpele reden ,omdat we zeer graag vlinders in de tuin zien,en deze met het jaar zeldzamer worden

 

ook dit jaar zijn er terug zeer weinig vlinders te bespeuren

als er rupsen gevoederd worden bestel ik deze gewoon bij mark,en ben ik dan nog zeker dat ze niet bespoten groen hebben gegeten,en dus veilig zijn voor onze beestjes

 

tot vorig jaar konden we hier bij de bio boer rupsen van de bloemkolen gaan plukken

nu mag het nier meer,daar de overheid denkt dat we dit doen als werk voor de bioboer,

 

:angry: :angry: :angry:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons hierzo zijn er super veel vlinders, maar ik voer deze ook nooit ik vind ze altijd wel mooi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe!

ik heb vanmiddag geprobeerd om Amora en Shaba de slakjes te voeren, maar het leek of ze er bang voor waren. Als ik de slakken voor ze zette, gingen ze gewoon aan de andere kant van het terrarium zitten en hielden ze goed in de gaten . Zodra de slak bewoog werden ze gek. Echt heel raar om te zien <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kent het gezegde: wat de boer niet kent eet hij niet!

je zou door kunnen zetten,en slakken aan blijven bieden,maar als ze niet snel verorberd worden is het wel sneu ,voor de slakjes,en je getroumaticheerde baardjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×