Jump to content
nick en liesbeth

Geef Hier Uw Mening Over Silks En Leatherback !

Recommended Posts

Omdat ik al een paar keer gelezen en gehoord heb dat iedereen een andere mening heeft over silkback en leatherback .

Wilde ik toch eens graag een topic openen om hier uw eigen mening over te schrijven en de eventueele reacties die er op komen .

Ik wil hier ook bij zeggen dat u negatieve en postieve reacties er moogt opzetten zo kan mss iedereen tot een bepaald standpunt komen .

En nog een reden dat ik dit hier schrijf is als ze in het openbaar hun mening kunnen geven onder hun eigen naam .

Dat de meetste het niet durven om eerlijk te zijn .

 

Dit is niet persoonlijk gericht naar iemand of over iemand .

 

Mijn mening over leather en silk .

 

Ik persoonlijk vind een leather een prachtig baardje het is glad op de rug en heeft toch nog die stekels van een echte baardagaam .

Ben echt verliefd op leathers zoals mijn viendin gek is van transjes .

 

Daartegen vind ik een silk niet mooi .

Ik heb er al 1tje in men handen gehad en het is echt heel zacht .

Maar dit overhaald me niet om er van te dromen om er 1tje in men collectie te hebben .

Een silk is in mijn ogen geen echte baardagaam meer .

Omdat ik vind dat een baardagaam die stekels moet hebben om als een baardagaam herkend te worden .

 

 

Dit is dan ook mijn mening hier over en wil niemand afbreken die een silk bezit of die het mooi vind .

Ik heb nog altijd respect voor ieder zijn smaak en lust .

Hoop ook dat iedereen hier zo wat zijn eigen mening neer schrijft zodat iedereen zijn gedacht over de silks en de leathers kwijt kan .

 

groetjes nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

Ik sluit mij aan bij nick over zijn mening over leatherbacks;

Bij silks heb ik eigenlijk 2 meningen. Vind ze mooi en schattig

als ze klein zijn maar hoe groter ze worden hoe lelijker ze worden

naar mijn mening.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk vind beide schoon naargelang de kleurslag

 

Groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ben ik de aanstichter van dit topic :o , dus ben ik eigenlijk wel verplicht om hier een antwoord te plaatsen.

 

Over leatherbacks, dit vind ik bijna allemaal erg fraaie dieren, op een of andere manier komen de kleuren er erg goed uit.

Leatherbacks op zich vind ik wel net op het randje van doorkweken op een bepaalde genetische afwijking.

 

Over de silkbacks/smoothies, tja hier heb ik een uitgesproken mening over.

Voordat ik deze hierneer zet wil ik wel duidelijk zijn dat ik niet iemands dieren wil afkraken of de mening van een ander wil bekritiseren!!

Persoonlijk vind ik silkbacks/smoothies te ver doorgefokt op hun afwijking, de vorm van de baardagaam begint zelfs te verdwijnen, dus niet alleen de huid/schubben. Daarnaast zien ze er van esthetisch oogpunt verschrikkelijk uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, in eerste instantie vond ik de leatherbacks en de silkbacks er op de foto echt lelijk eruit zien.

Maar nadat ik ze in het echt heb mogen aanschouwen, echt totaal van mening veranderd.

De leatherbacks vind ik prachtig, zowel jong als oud!!!

En we zullen er zeker eentje toevoegen aan onze collectie.

 

De silkbacks heb ik in Houten mogen zien en vasthouden, waren nog jonge, vind ze in het eggie echt vele male mooier.

De volwassenen, die heb ik nog nooit gezien. Ja hier op t forum op foto, maar nog nooit in levende lijfe....hoop ik toch ook ooit eens te kunnen.

 

Wat betreft of het wel of niet gezond is....tja....ach......

En hoe zit dat dan met naaktkatten???? of honden??????

Die zijn ook nooit zo bedoeld toch?

En zo zijn er wel meer dingen waar iets van te zeggen/denken valt....

Neem bijv de witte boxers; prachtige dieren!!! Maar nooit helemaal 100% gezond.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar je kunt toch ook echt van mening veranderen?????

En niet alleen omdat een kweker het zegt.

 

Een jaar of 3 terug zeiden mijn man en ik tegen elkaar, wat moet je nu met een baardagamaam?..bah..niets aan. Zo'n log dier, doet niets, ligt daar maar

Totdat een vriend van ons zo'n kleintje in huis had.

Goh, zo'n klein ding vonden we toch wel erg grappig om te zien.

Uiteindelijk ons er in verdiept en er zitten er op t moment hier 5 volwassenen en 19 kleintjes :P

 

Want op de foto vind ik silcks ook niet echt mooi, maar in t echt komen ze heel anders over vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat Ruweva zegt. Op foto zijn ze niet zo mooi als in het echt.

De kleintjes vind ik super om zien, de volwassen alleen op foto gezien en deze zien er raar uit. De kleintjes zijn vind ik heel mooi en zacht.

 

Gelukkig maar dat ieder een andere mening heeft alhoewel dat sommige mensen worden overvallen met dierenmishandelaars,.... omdat ze silkjes gekweekt hebben en dat vind ik heel spijtig. In Amerika lukt het om silks te kweken, dus waarom zou het hier dan niet kunnen.

Het is zo dat dit bij meerdere dieren gebeurt ook zoals ruweva aangeeft en dat hier niets over gezegd wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leathers vind ik ook erug mooi! maar silks is ook niet helemaal mijn ding, vooral als je dan die kop ziet, heb ik zoiets van.. nee, dat gaat hem niet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf vind ik ze zeer mooi om zien,zeker als ze klein zijn zijn ze een lust voor het oog

 

dat het geen baardje is voor iedereen,mag ik hopen,enkel ervaren kweekers weten dit te waarderen,en weten dat het niet zo simpel is aparte dieren te bezitten,en zeker ze zelf te kweken

 

om te pronken :D:D als ik er een had zou ik er ook trots op zijn :rolleyes::rolleyes:

en ze kweken voor het geld :D:D wie ze al heeft weet wel wat er bij komt kijken voor er een jong is

wie ze nu heeft heeft er ook zeer diep in de geldbeugel voor gezeten vorig jaar

 

hadden ook voldoende kweekdieren om de silk's te kweken

jammerlijk is het hier niet gelukt,en moet ik me tevreden houden met de foto's van onze vrienden hier(waar ik zeer blij om ben)

 

de silk wil ik voor mezelf kweken,en de mooiste blijven hier

met de rest hopen we anderen blij te maken

 

heb ze in de handen gehad,zowel de kleintjes als de volwassenen,en blijven stuk voor stuk dieren waar ik met zeer veel genot naar gekeken en bewonderd heb

 

gelukkig is niet iedereen het met me eens,want dan waren ze onbetaalbaar voor wie ze nu wel wil(ike dus)

 

hebben hier al eens deze discussie gevoerd enkele maanden geleden

en de enige aanvaardbare reden was" ik vind ze niet mooi"

en dit moet ieder voor zichzelf uitmaken

 

IK VIND ZE DUS ZEER MOOI

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat ik al een paar keer gelezen en gehoord heb dat iedereen een andere mening heeft over silkback en leatherback .

Wilde ik toch eens graag een topic openen om hier uw eigen mening over te schrijven en de eventueele reacties die er op komen .

Ik wil hier ook bij zeggen dat u negatieve en postieve reacties er moogt opzetten zo kan mss iedereen tot een bepaald standpunt komen .

En nog een reden dat ik dit hier schrijf is als ze in het openbaar hun mening kunnen geven onder hun eigen naam .

Dat de meetste het niet durven om eerlijk te zijn .

 

Dit is niet persoonlijk gericht naar iemand of over iemand .

 

Mijn mening over leather en silk .

 

Ik persoonlijk vind een leather een prachtig baardje het is glad op de rug en heeft toch nog die stekels van een echte baardagaam .

Ben echt verliefd op leathers zoals mijn viendin gek is van transjes .

 

Daartegen vind ik een silk niet mooi .

Ik heb er al 1tje in men handen gehad en het is echt heel zacht .

Maar dit overhaald me niet om er van te dromen om er 1tje in men collectie te hebben .

Een silk is in mijn ogen geen echte baardagaam meer .

Omdat ik vind dat een baardagaam die stekels moet hebben om als een baardagaam herkend te worden .

 

 

Dit is dan ook mijn mening hier over en wil niemand afbreken die een silk bezit of die het mooi vind .

Ik heb nog altijd respect voor ieder zijn smaak en lust .

Hoop ook dat iedereen hier zo wat zijn eigen mening neer schrijft zodat iedereen zijn gedacht over de silks en de leathers kwijt kan .

 

groetjes nick en liesbeth

Hoi,

 

Vreemde reactie van jullie op de silkbacks. :huh:

 

Jullie hoopte toch om dit jaar Hypo Silkbacks te kweken!!! :huh:

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat ik al een paar keer gelezen en gehoord heb dat iedereen een andere mening heeft over silkback en leatherback .

Wilde ik toch eens graag een topic openen om hier uw eigen mening over te schrijven en de eventueele reacties die er op komen .

Ik wil hier ook bij zeggen dat u negatieve en postieve reacties er moogt opzetten zo kan mss iedereen tot een bepaald standpunt komen .

En nog een reden dat ik dit hier schrijf is als ze in het openbaar hun mening kunnen geven onder hun eigen naam .

Dat de meetste het niet durven om eerlijk te zijn .

 

Dit is niet persoonlijk gericht naar iemand of over iemand .

 

Mijn mening over leather en silk .

 

Ik persoonlijk vind een leather een prachtig baardje het is glad op de rug en heeft toch nog die stekels van een echte baardagaam .

Ben echt verliefd op leathers zoals mijn viendin gek is van transjes .

 

Daartegen vind ik een silk niet mooi .

Ik heb er al 1tje in men handen gehad en het is echt heel zacht .

Maar dit overhaald me niet om er van te dromen om er 1tje in men collectie te hebben .

Een silk is in mijn ogen geen echte baardagaam meer .

Omdat ik vind dat een baardagaam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×