Jump to content

Recommended Posts

hallo

mee het warme weer zet ik mijn baardjes wat meer in bad en merkt ik bij 1 van mijn vrouwen onder haar schubben iets rood op. er uit gekregen en op wit papier gedaan beweegt niet ook niet na ne tijd dan is plat gedaan en kwam bloed uit . ik denk bloedmijt maar vin niets dat beweegt soms eens zo iets rood onder haar schubben en tis allemaal zoals ik al heb beschreven . heb 2 weken geleden mij bakken nieuw zand in gedaan mss iets anders ? ga morgen mijn zand er uit doen en bak eens ontsmetten maar wat kan ik doen mee mijn vrouw ? had eens gelezen dat olijfolie of slaolie zelfde effect hebben als mite off van zoomed ? kan iemand mij helpen want weet echt niet wat het is fofo proberen pakken maar lukt niet van zodicht :s :(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervelend is dat he.

Hier ook een baardje die t gehad heeft. Zag ook verders niets bewegen, maar werd wel steeds meer.

Heb m toen behandel met luizenshampoo....zand eruit, terra bespoten, baardje ermee besproeit. Alle losse atributen besproeid en een week in een vuilniszak laten staan. Na een week nogmaals baardje en terra besproeid en toen was t over.

ondertussen keukenpapier op de bodem gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloed luizen kunnen van overal komen,en zijn taaie rakkers

 

eitjes kunnen tot 7 jaar ergens zitten,en dan uitkomen wanneer er beweging is

eitjes worden in vochtige grond gelegd

kamerplanten zijn de ideale plaats om eitjes van de bloedmijt,geregeld vochtig gehouden grond

(een van de redenen waarom wij de terrarium's vochtvrij houden)

ook een dolla kweek is ideaal om bloedluis te kweken

 

om alles uit huis te krijgen ,en niet enkel de terrariums,is er maar een natuurlijk middel

DUTSHY'S

 

dutshys zijn roofmijten,welke bloedluizen eten

deze zijn inzetbaar in de huiskamer,en blijven leven zolang er bloedluis is

wanneer alle bloedluis opgegeten is sterven ook de roofmijten uit

 

hier zetten we twee maal per jaar de roofmijten preventief uit

zeker in de zomermaanden en we meer in de tuin werken(ook al zie de tuin er niet uit dat er veel in gewerkt is :rolleyes: )

 

wie weide planton voedert heeft er ook vlugger last van.

 

reforma was de firma die op beurzen zijn roofmijten aanbied,en verstuurd deze per post

deze waren zeer goed,tot de laatste twee zendingen,welke geen leven vertoonden,en dus ook nutteloos waren,daar de eitjes ook niet uitkwamen

op opmerkingen word daar niet meer gereageerd

(ook dat ik mijn slechte ervaring op het forum zou zetten bleef zonder antwoord,maar kreeg wel een leesbevestiging)

 

zeer jammer,maar er zijn meerdere leveranciers(even navragen bij de kasplantenkweekers :rolleyes:

 

hebben er zelf (voorlopig nog)geen last van,maar indien ik aan roofmijten geraak zet ik ze zeker preventief in

beter voorkomen dan genezen

 

groetjes

erwin & sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erwin, blij te horen...nou ja niet zo blij natuurlijk...dat het niet alleen aan ons lag dat de Dutchy's niet werkten.

Alles gedaan volgens de bijgestuurde uitleg en hielp niets, 2 zendingen gehad en beide keren liep t op niets uit.

Ook gemaild, nooit iets gehoord.

 

Kreeg al commentaar van iemand anders dat wij t dan wel niet goed zouden hebben gedaan.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het al altijd op dezelfde manier gedaan,en er de bijhorende potjes en vochtdekentjes bijgekocht zoals voorgeschreven in de brochure

 

je mag ze in een gouden potje doen als er niets leeft

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al verschillende malen gehoord dat roofmijten niet lang leven in een woestijn

terrarium vanwege de warmte

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb al verschillende malen gehoord dat roofmijten niet lang leven in een woestijn

terrarium vanwege de warmte

Kan dit bevestigen. Ik heb de laatste 3 maanden al 2 keer roofmijt uitgezet. Maar ondanks genoeg bloedmijt is er geen rovertje te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je dan beter van deze savonds uit te zetten als de lampen gedoofd zijn?

 

Groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat van horen zeggen ook al aangenomen word als "het is zo"

 

roofmijten leven in warme terrariums net zo lang als erbuiten

enkel tegen de kouw kunnen ze niet goed(vooral voor de verzending)

dit heeft niets met de warmte te maken,maar met de droogte in het terrarium

 

daarom staat er ook geschreven dat de roofmijt MOET uitgezet worden op een bevochtigd matje(dit matje dagelijks wat bevochtigen)

 

daarom is het in de winter niet langer de moeite om roofmijten met de post te bestellen en te versturen,want deze komen dood toe,en de eitjes die er overtallig inzitten zijn niet meer levensvatbaar

 

nu in de zomer komen ze levend en wel toe,en doen hun werk goed(enkel voor wie geduld heeft,want een roofmijt strijt duurt verschillende weken)

 

met de laatste zending zijn er een grote fles roofmijten toegekomen,en een middel met lieveheer beestjes(de laaste zijn voor in de tuin,tegen de bladluis)

 

alles is nu goed zijn werk aan het doen,en binnen de kortste tijd zullen alle mijten hier wel weg zijn,want het verschil is al zichtbaar

 

 

dat er veel met bloedmijt zitten is een terugkomend zomergebeuren

veelen zien ze niet,daar ze op rode en oranje dieren niet of zeer moeilijk op te sporen zijn

 

op witte en hypo dieren zijn ze dan weer zeer makkelijk terug te vinden

 

hier word alles met de roofmijt begandeld,ook al is er maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×