Jump to content
Sign in to follow this  
MiNi

Krijg De Verwarming Niet Onder De 35

Recommended Posts

Yow ,

 

Seg heb nog eens een vraagje , heb men terra tijdje geleden dus zelf gemaakt , in de winter , dus toen geen problemen , nu ook niet hoop ek :D:p . Dus heb piepschuim van 5 cm en dan hout van 1.8 cm dan nog dikke cm tegellijm , nu zit het zo . Krijg men terra niet koeler dan 35

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed geisoleerd hoor,top!

dat scheeld je van de winter echt wel!

maar draai nog een lamp uit,en draai daar nog een spaarlamp in.

de neo sun geeft witter licht dan de zo med ,misschien lijkt het daarom donkerer.

maar je moet echt zien dat je een hoek op zo,n 26 graden krijgt,zo dat je dier zich niet in hoeft te graven om verkoeling te vinden.

heb je ook lucht roosters?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow ,

 

Merci weeral :P , ja hoor , heb luchtroosters , 2 van 15 cm op 10 cm , denk dat ik hiervan nog 2 ga bijdoen ... En wat bedoel je met een hoek van 26

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou vergis je niet!

we moetten op het moment allemaal lampen losdraaien,en er sterven elke zomer weer dieren,door de warmte. dus kwaat kan het wel!

dat hij met z,n bek open zit is al een goede waarchuwing. dat moet geen dagen,of weken duren.

en het blijft warm momenteel dus in huis is het ook om te stikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd in huis ist ier voor te ontploffen .. Kga morge is zien voor spaarlampen , welke raad jij me aan ?? Mvg ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou gewoon een spaarlamp!

ik heb daglicht spaarlampen,maar die komen uit het buitenland,hier zijn ze prijzig.dus koop maar gewoon een normale spaarlamp.het is maar voor bijverlichting!

vergeet de cakeblikken niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo MiNi ,

 

bij mij zitten de dieren nu al een 2 tal weken zonder warmte lamp omdat het anders meer dan 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azo ,

 

En is dit dan een gewone daglicht spaarlamp die ik in de brico of gamma kan halen zoals anita al zei ??

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gewoon de normale spaarlamp,

 

bij ons gaan alle lampen uit behalve de uvb spaar lampen ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is nu al niet normaal meer,maar het is hier al 25.5 in de kamer,dus kan je je voorstellen hoe warm het in de bakken is!

het ziet er niet uit,maar hier branden alleen nog de spaarlampen.

het ziet er naar uit dat het deze week alleen maar warmer gaat worden,dus badder ook maar wat meer!

en dan word er hier ook nog gegraven,dus komen er nog meer eieren ook,je zal maar moetten bevallen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje Anita arme diertjes!!

 

Hier was het gister 29 graden in huis!! niet normaal de bakken heb ik op vingerdikte open gezet, en de lampen vervangen door spaarlampen, in de bakkenm met 2 lampen branden er nu nog maar 2 waarvan 1 uv en 1 spaar.

 

En in bad ja dat vinden ze heerlijk haha....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn prob is dat bij mij de warmte en uv van 1 lamp komen,

dus als ik die uit zet om de warmte naar beneden te krijgen verdwijnt ook direct het UV aanbod.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn prob is dat bij mij de warmte en uv van 1 lamp komen,

dus als ik die uit zet om de warmte naar beneden te krijgen verdwijnt ook direct het UV aanbod.

hoi

heb je al gemeten wat de warmte is nu,want als het te warm is ,dan maar even geen uv lijkt me,draai er dan even een gewone spaarlamp in,zodat er toch licht is.k

 

enne bedankt voor de complementen,maar ik denk dat iedereen razend druk is,en ik dus niet,nu even.

jo heeft er een speciaal dingetje voor gemaakt,en waarchuuwd altijd ,tegen de winter,en in de zomer weer,maar ja,dan moet het wel gelezen,en opgeslagen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn prob is dat bij mij de warmte en uv van 1 lamp komen,

dus als ik die uit zet om de warmte naar beneden te krijgen verdwijnt ook direct het UV aanbod.

hoi

heb je al gemeten wat de warmte is nu,want als het te warm is ,dan maar even geen uv lijkt me,draai er dan even een gewone spaarlamp in,zodat er toch licht is.k

 

enne bedankt voor de complementen,maar ik denk dat iedereen razend druk is,en ik dus niet,nu even.

jo heeft er een speciaal dingetje voor gemaakt,en waarchuuwd altijd ,tegen de winter,en in de zomer weer,maar ja,dan moet het wel gelezen,en opgeslagen worden.

bij mij in de bak valt het nog mee, koelste plaats was 30 graden, ik weet dat dit net iets te warm is. smiddags is er altijd iemand thuis bij ons, dan zetten we de terra

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat zou nu idiaal zijn,een buitenverblijf,je zou ze op het moment niet een snachts binnen hoeven te halen,al word het misschien te vochtig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow ,

 

Hehe als we verhuizen van ons app. naar een huizeke gaan we zeker ook een buitenverblijf maken hoor ;) En euhm ja , klein updateje heb dus nog 2 verluchtingsroosters bijgeplaatst , dus nu is pakt 3/4 van de bovenkant verlucht . Dan de rechtse lamp van de bak doe ik nu uit omdat die kant praktisch heel de nammidag in de zon staat , is nu rond de 29-30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×