Jump to content
Sign in to follow this  
nejke

Wat Is Co-dominant

Recommended Posts

hoi ik had eens een vraagje over wat ze bedoelen met It Leatherback vrouw "co-dominant"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben me er nog in aan het verdiepen maar volgens mij is het als bijv. de vrouw co-dominant is en je laat het kruisen met een "normale" baardagaam en er komen leatherbackjes uit is de vrouw co-dominant. Dit kan volgens mij alleen maar een vrouw zijn die afkomstig is van 2 leatherback ouders.

Weet niet of ik gelijk heb kan er ook naast slaan, hecht dus niet teveel waarde aan mijn post :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLopt hoor dat als je dier co- dominant is en je paart met een 'gewone' baardagaam, dit leatherback zijn wordt overgedragen.

 

Als je dus een leatherback co-dominant met een bv sandfire laat paren komen hier normaal gezien leatherbackjes uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle leatherbacks uit de italiaanse leatherback lijn zijn co-dominant.

 

wat bart zegt klopt niet je hebt niet 2 ouder dieren nodig om co-dominante dieren te kweken 1 is genoeg.

Hieronder even een stukje tekst die ook op onze website staat.

 

 

~IMG_2579.jpg

FEORAS

 

Onze Feoras is een Leatherback al zitten er verrassend veel prachtige kleuren in. Haar rug is redelijk glad, met enkel kleine bultjes in plaats van puntjes. Hij komt uit het buitenland en is speciaal zo gekeekt.

 

 

Leatherback is een genetische afwijking waardoor de rug aanvoelt als

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor de goede uitleg

 

ben weeral een heel stuk wijzer geworden over de uitleg

 

als je iets niet zeker weet kan je het beter even aan iemand vragen die er waarschijnlijk wel meer van af weet.

 

groetjes nico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook nog een vraagje :

Wat verkrijg je allemaal als je een co-dominante leather het hypo man kruist met een hypo/trans vrouw ?

 

groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubbelhetsen 25%

dubbelhets leatherbacks 25%

 

hypomelanics het trans 25%

hypomalenics het trans leatherbacks 25%

 

dit zijn getallen in theorie de praktijk kan afwijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alle leatherbacks uit de italiaanse leatherback lijn zijn co-dominant.

 

wat bart zegt klopt niet je hebt niet 2 ouder dieren nodig om co-dominante dieren te kweken 1 is genoeg.

Hieronder even een stukje tekst die ook op onze website staat.

 

 

~IMG_2579.jpg

FEORAS

 

Onze Feoras is een Leatherback al zitten er verrassend veel prachtige kleuren in. Haar rug is redelijk glad, met enkel kleine bultjes in plaats van puntjes. Hij komt uit het buitenland en is speciaal zo gekeekt.

 

 

Leatherback is een genetische afwijking waardoor de rug aanvoelt als

Share this post


Link to post
Share on other sites

als deze uit een bewezen lijn komen zoals de italiaanse is kan je er gewoon vanuit gaan dat deze co-dominant zijn. de kweker waar jij het dier van koopt weet zelf wel met welke lijn deze kweekt en of deze co-dominant zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×