Jump to content
Sign in to follow this  
Salenia

Vreemd Gedrag Baardjes

Recommended Posts

Ik weet niet of er al een topic hierover geweest is maar het leek me leuk om eens al het vreemde gedrag van de baardjes te verzamelen.

Misschien zit er een rode draad in, misschien kunnen we bij vaker voorkomend gedrag bepaalde conclusies trekken.

 

Zal zelf de spits afbijten:

 

Heb een vrouwtje dat altijd rechtop staand slaapt. Ze steunt dan op haar staart.

Zelfs als je haar neerlegt, nadat de lampen zijn gedoofd, gaat ze weer staan en valt zo in slaap.

 

Een tweede vrouwtje zit de hele dag te `zeuren` dat ze eruit wilt. en maar tegen het glas opklimmen als een gezinslid in zicht is. Ik hoef maar de ruit opzij te schuiven en mevrouw wil eruit springen.

Ze is daarna ook erg actief als ik haar door de kamer laat rennen, ze vliegt werkelijk van de ene naar de andere kant.

 

Fotos zal ik later plaatsten

 

grtn

 

Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Nou mij vrouwen lopen ook steeds tegen de ramen aan te "rennen" en dan haal ik ze eruit en dan rennen ze in het rond door de kamer.

Maar vooral als ze eten zien, of het nu groente is of wat dan ook, dan staan ze weer tegen het raam aan.

Onze eettafel staat bij het terra in de buurt en als wij aan de tafel eten staan zo ook altijd te kijken, vaak doe ik het terra een stuk open en hangen ze met hun pootjes over de rand om alles te kunnen zien.

 

Verder als ik het terra sproei en het zand wordt vochtig gaat 1 van de vrouwen altijd graven :s maf beest.

 

En dat was het eigenlijk wel. ;)

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

Nou mij vrouwen lopen ook steeds tegen de ramen aan te "rennen" en dan haal ik ze eruit en dan rennen ze in het rond door de kamer.

Maar vooral als ze eten zien, of het nu groente is of wat dan ook, dan staan ze weer tegen het raam aan.

Onze eettafel staat bij het terra in de buurt en als wij aan de tafel eten staan zo ook altijd te kijken, vaak doe ik het terra een stuk open en hangen ze met hun pootjes over de rand om alles te kunnen zien.

 

Verder als ik het terra sproei en het zand wordt vochtig gaat 1 van de vrouwen altijd graven :s maf beest.

 

En dat was het eigenlijk wel. ;)

 

Groetjes Nathalie

Ben je niet bang dat ze eruit springen of staat het terrarium niet hoog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bart,

 

Ik zit er vrijwel naast als ik zit te eten, en het terra hangt wel hoog maar daaronder staat er nog 1 met een breede rand, dus mocht ze eruit gaan dan komt ze eerst daarop terecht en tegen die tijd heb ik ze al te pakken hoor haha.

Ze mogen er alleen " uithangen" als ik dicht in de buurt ben vertrouw ze niet verder dan dat ik ze zie ;)

 

Groetjes nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Bart,

 

Ik zit er vrijwel naast als ik zit te eten, en het terra hangt wel hoog maar daaronder staat er nog 1 met een breede rand, dus mocht ze eruit gaan dan komt ze eerst daarop terecht en tegen die tijd heb ik ze al te pakken hoor haha.

Ze mogen er alleen " uithangen" als ik dicht in de buurt ben vertrouw ze niet verder dan dat ik ze zie ;)

 

Groetjes nathalie

Dat durf ik echt niet hoor, als het terra maar iets open staat dan proberen ze eruit te springen. Ik biedt meestal mijn schouder aan en dan heb ik twee baardjes in mijn nek, naar de bank waar ze eraf kunnen springen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en welke conclusie kun je hier dan uit trekken??

naar mijn mening niets anders dan een beetje gedragingen van de beestjes.

niet elk baardje is het zelfde dus ik zie het nut niet in van dit topic??

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Poema,

 

Ik zie hier dus wel het nut van in.

 

Daar is een forum voor, kunnen de mensen het gedrag van de baardagamen

toch globaal vergelijken.

 

Bijvoorbeeld; dat baardjes in de raarste houdingen kunnen slapen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en welke conclusie kun je hier dan uit trekken??

naar mijn mening niets anders dan een beetje gedragingen van de beestjes.

niet elk baardje is het zelfde dus ik zie het nut niet in van dit topic??

 

grtjss

zal hier maar niet op reageren. <_<

 

neem anders dit topic wat minder serieus. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn leuke gedragingen..

maar welke conclussie kan je uit een baardje halen die altijd staand slaapt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
het zijn leuke gedragingen..

maar welke conclussie kan je uit een baardje halen die altijd staand slaapt?

als je het nut niet van deze topic inziet waarom dan toch elke keer een reactie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien kun je het nut vertellen jij hebt immers het topic gestart met een rede?..

 

 

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Poema ,

 

hier moet ik even op reageren want begrijp niet goed waarom deze reaktie als iemand een goed ideetje krijgt <_<

 

Wat ik hier al allemaal heb gelezen is dus wel de moeite waard en ik kan 2 personen al een antwoord geven om op te letten :

 

@Nath86 : als ik van jou was zou ik toch opletten met je terra nat te spuiten want vochtig zand is een idiale broedplaats voor rode mijt en dit kan je beter niet in je terra halen want geloof mij dat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Poema ,

 

hier moet ik even op reageren want begrijp niet goed waarom deze reaktie als iemand een goed ideetje krijgt <_<

 

Wat ik hier al allemaal heb gelezen is dus wel de moeite waard en ik kan 2 personen al een antwoord geven om op te letten :

 

@Nath86 : als ik van jou was zou ik toch opletten met je terra nat te spuiten want vochtig zand is een idiale broedplaats voor rode mijt en dit kan je beter niet in je terra halen want geloof mij dat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit,

 

Bedankt voor de tip, ik let altijd heel erg goed op ik sproei net genoeg dat de ramen beslagen raken en zodat het binnen 15min weer weg is.

 

Regelmatig check ik het zand op vochtigheid en de natte stukken schuif ik vaak onder de lamp, zo houd ik toch de controle.

 

Maar ik hou het cker komende tijd met het warme weer in de gaten ;)

Groetjes nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een geweldig idee!!

 

Maar denk ook dat het misschien "te veel moeite lijkt" om alle gedrag van je baardje op te noemen en uit te leggen. Ik denk ook dat je erbi moet vertellen dat het heel beknopt mag: anderen reageren er wel op als het niet duidelijk is. Of kunnen een dergelijk gedrag anders verklaren.

 

Ik zie dit topic helemaal zitten !!

 

 

Ik zit ook te verzinnen maar kan eigenlijk niet zo snel "een bepaald gedrag" verzinnen. Owja er schiet me wat te binnen waar ik al vaker over geschreven heb:

 

Het baardjes wil niet badderen en er zo snel mogelijk uit.

Antwoord: te warm water of te diep.

Oplossing: niet te warm beginnen en laat het dier erg langzaam aan het water wennen.

 

Wil ineens niet meer eten.

Antwoord:kan duiden op parasieten .

Oplossing: zo snel mogelijk mestonderzoek laten doen.

 

Is ineens tegen de ramen op aan het lopen, dat doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze baardagaam gaat vaak aan het kurk hangen als hij gaat slapen.

Hij hangt dan zo hoog mogelijk in het terrarium.

Wij halen hem hier altijd af als het licht uit is en leggen hem dan neer.

Als het maar donker genoeg is blijft hij op de grond liggen anders klimt hij zo weer naar boven. Misschien kan het geen kwaad maar ik ben dan toch altijd bang dat hij 's nachts zal vallen. Heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ,

 

Ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu al een paar dagen ons ventje van het raam af te plukken waar die tegenaan in slaap valt... Maffe Chuck! 
Ook hier loopt vooral het mannetje (maar het vrouwtje kan der ook zeker wat van!) tegen de ramen op te "klimmen" en staan ze ervoor te knikken. Fijn om te lezen dat andere

baardjes dit ook doen XD 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×