Jump to content

Recommended Posts

hoi

 

ik heb een vraagje over mijn baardje wanneer moet ik hem leren groente eten en hoe leer je hem het te eten want hij kijkt er alleen naar en laat het staan ze lengte is 25 cm ongeveer hij is 6 maanden ik heb hem eindelijk aan de praat gekregen met veel te gaan eten want eerst at hij 1 krekel ik heb hem nu gekregen naar sprinkhanen 2/3 op een dag maatje 7 en voet hem ook wasmot hij weegt 80 g

ik hoop dat ik je hier voldoen informatie geef om me er mee te kunnen helpen

 

vriendelijkgroet

 

stian

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier bij ons krijgen de baardjes al groen vanaf ze 3 dagen oud zijn

 

wat je kan proberen is 's morgens eerst groen geven en pas later op de dag levend voedsel

 

elke dag groen aanbieden

veel geluk hiermee

de aanhouder wint toch uiteindelijk

dus gewoon blijven proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij wil wel als je hem een paar dagen laat vasten. Dus geen dierlijk voedsel.

Ik vind persoonlijk dat 2-3 sprinkhanen op een dag weinig is.

Ben je al naar een dierenarts geweest mbt parasieten?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 gram voor een beestje van die leeftijd?

denk dat je nu blij moet zijn met wat ie maar eet, dat diertje moet echt wel een beetje op gewicht komen.

 

dus of nu een paar dagen geen voedsel geven om te wennen aan groente/fruit nu wel zo'n goed idee is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Stian,

 

Sommige baardjes groeien het eerste jaar minder als anderen.

Toch kunnen deze achterblijvers zeker nog een groeispurt krijgen

op latere leeftijd.

 

Het voornaamste is om in de groei hoogwaardige voeding te geven.

 

Fruit en groente moet je gewoon elke dag aanbieden.

 

Maar het belangrijkste bij een baardje in de groei zijn toch voedseldieren,

en deze zou ik iedere dag aanbieden.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe zwaar mag een baardagaam van mij eigenlijk wegen want dat word nergens bijna in aangegeven en bedankt voor de informatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

 

 

ik heb goed nieuw hij eet eindelijk wat fruit maar niet meer dan 1 blokje appel. maar ik moet wel soms gooi met ze eten dat het lijkt dat het beweegt want ander doet hij er niks mee wat kan ik nog doen zonder bij te zijn en hem wel te laten eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

+/- 400 gram is een goed gewicht

 

appel ben je beter met een dunschiller fijne reepjes snijden

Ik zou hun eerder wat andijvie dan appel geven daar zitten meer vitaminen in

doe er wat morio wormen over en hij eet er wel van (de wormen doen de andijvie bewegen)

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 cm is inderdaad klein voor 6 maand,maar zoals mark al aangaf niet ieder baardje start met een groeispurt

komt wel goed met de nodige zorgen

 

buiten het gewicht :rolleyes: sluit ik me volledig aan bij de raad van tim

 

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
+/- 400 gram is een goed gewicht

Ik denk dat de meeste baardjes op 6 maand dit gewicht niet halen, sommige volwassen baardjes halen dit zelfs niet.

Een vaste lengte en gewicht kan je er niet opkleven en zoals eerder gezegt verschillen de dieren onderling sterk van elkaar.

Wat jouw baardje betreft zit je dus met eentje die inderdaad wat zwaarder en groter zou mogen zijn maar met de juiste zorgen komt dit zeker in orde.

Wat je zeker moet doen is hoogwaardige en met de juiste vitaminen en kalk aangevulde voeding voorschotelen.

Iedere dag een schoteltje groenten/fruit ter beschikking stellen en genoeg voedselrijke voederdieren (dus niet rechtstreeks uit krekelbakje, maar goed gevoederde), zeker in de groei is dit van cruciaal belang, nadien eenmaal volgroeid kan je het dierlijke gaan beperken.

Af en toe een wasmotje als beloning om wat aan gewicht te winnen kan ook geen kwaad.

Wasmotjes en morio's zijn dikmaakers en ga hierin zeker niet overdrijven om hem/haar zwaarder te maken want op langere termijn kan dit gezondheidsproblemen veroorzaken en beter is een gezond baardje dan een groot, dik en ongezond baardje.

Veel succes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×