Jump to content
Sign in to follow this  
DJVinju

Stress?

Recommended Posts

Hoi Hoi,

 

Nou hier komt mijn eerste vraag dan, ik heb sinds kort een baardje( heb al eerder gehad) en zijn bak is prima in orde, qua temp en omgeving, alleen eet hij geen krekels maar wel meel wormen. Bij zijn vorige eigenaar denk ik dat hij alleen meelwormen kreeg.

Nu geef ik hem elke dag 2 keer water door druppels op zijn bekkie te druppelen en laat ik 2 of 3 krekels in zijn bak rond lopen, maar ik heb hem nog geen krekels zien eten, wel meelwormen maar nu las ik in een post dat meelwormen helemaal niet zo goed zijn voor hem.

 

Ook ligt hij al twee dagen verstopt en zie ik hem de hele dag niet behalve als ik hem eruit haal, wat zou dat kunnen zijn?

 

Alle tips en adviezen zijn meer dan welkom en alvast bedankt.

 

Groetjes Daphne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je baardje pas hebt:

 

- Mestonderzoekje laten doen door dierenarts

- Hem even laten wennen aan zijn nieuwe omgeving, dus niet te veel opnemen enz

- Stop met de meelwormen voor enkele dagen, zodat hij wat honger heeft en probeer dan met krekels.

 

Zijn de krekels niet te groot voor hem?

 

Vraag nog eens na bij de kweker wat hij hem gaf. Probeer ook met groenten etc.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Daphne,

 

Mijn advies; stop helemaal met meelwormen voeren, is het slechtste

voedseldier wat je maar kan geven aan baardjes.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad stoppen met meelwormen en krekels kopen op maat voor je baardje, naast krekels zijn er ook nog kleine sprinkhanen, wasmotlarven, zijderupsen, dubia's, tebo .......enz, dus je raad het al zoveel mogelijk varieeren.

En zeker ook niet te vergeten is het groenvoer (fruit) op maat gesneden of gesnipperd zodat het hier aan wend, anders is het heel moeilijk op latere leeftijd.

Hoe oud is het baardje trouwens <_<

Ook hebben baardjes de eerste dagen even wat tijd nodig om te wennen, dus gun hem dan ook wat rust en laat hem rustig wennen.

Kijk wel goed de temp. na of deze niet te hoog oploopt bij bv. zonsinval

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Jo en Marc al aangeven, stoppen met meelwormen! Er zijn vele andere zaken die je baardje kunnen eten.

Als het om nog een jong diertje gaat let er dan op dat de grootte van de voedseldieren tussen de oogjes passen, zo hebben wij het altijd gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×