Jump to content
gerrit

Mijn Nieuwste Aanwinst : Bosuil

Recommended Posts

Hallo Erwin ,

 

Smeagol is dit niet dat lelijk manneke uit lord of the ring <_<

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erwin,

 

Prachtig uiltje, alvast gefeliciteerd. :cheer:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is inderdaad dat manneken uit lord of the ring

dit manneken deed me aan veel mensen denken:rolleyes:

had de naam in gedachte voor de silk,maar word nu een uil

 

hoop dat het uiltje hiernaar luistert,er zitten zowel hoge als lage tonen in de naam :rolleyes:

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

eindelijk is Smeagol thuis :cheer:

 

Smeagol is een witwangdwergooruil

 

prachtbeestje

moet wel nog even wennen aan onze hondjes :rolleyes:

onzeuil013.jpg

onzeuil012.jpg

onzeuil014.jpg

onzeuil016.jpg

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erwin,

 

Inderdaad wat een prachtig dier. :cheer:

 

Waar jij en Sonja zeker veel van zullen en kunnen genieten.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

owg,so cute!!!

maar hoe kan je hem in godsnaam smeagol noemen,hij is beeldschoon,zal totaal niet een onderdanig onderkruipsel worden,hopelijk!

kom op,je kan wel wat beters verzinnen hoor.

ik weet al wel wat: maak er een wedstijdje van,wie weet wat voor een mooie namen er boven komen,vind je het niks,respect,en blijft het bij het oude!

pas wel op voor je hond,of hou hem aan een kort lijntje.

maar zonder gekheid,in 1 woord geweldig,geniet van jullie mooie aanwinst.

ps,laat je baardjes ook maar goed achter het glas,ze zullen ook best smaken,hahahha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

smeagol , in de film vond ik een geweldig ding,dat ook steeds zijn zin kreeg,en het geluid dat ze maken is ook onverstaanbaar ,en is vergelijkbaar

 

ook is het een naam met veel klank,wat goed hoorbaar is en herkenbaar voor het beestje

 

zijn er best tevreden mee,nog nooit meegemaakt een vogel dat zo graag zelf de mensen opzoekt voor het gezelschap

 

met de hondjes is het nog geen vriendschap,maar dit komt nog wel als we het verschil op twee dagen al zien,komt het wel goed

 

bij jonge baardjes zou ik hem zeker niet zetten,deze zouden het niet redden,dus opletten geblazen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooh, het is een schatje!

 

Super hoor! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst en veel plezier ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig he uilen, als ik de ruimte heb komt er zeker weer een kerkuil. dit waren mijn schatjes, ik heb ze helaas weg moeten doen.

 

 

uil.jpg

 

fotoselst5mei047.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Shinny ,

 

dit is spijtig dat je deze prachtdieren hebt moeten wegdoen want ik zou mijn bosuil niet meer willen missen want krijg hiervan zoveel vriendschap terug en had dit echt niet kunnen inbeelden dat een uil zo aanhankelijk kon zijn en raad het echt aan iedereen aan als hij dit in gedachte moest hebben om er eentje aan te schaffen want terwijl ik dit bericht aan het schrijven ben zit hij hier op mijn schouder mee te lezen :lol: :lol: :lol:

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Erwin ,

 

heb jouw uiltje al in het echt mogen bewonderen en het is een prachtdier waar jullie nog veel plezier aan gaan beleven maar let wel op dat jouw vrouwtje niet meer aandacht gaat besteden aan deze uil dan aan jou :lol::lol::lol:

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit de korte ervaring hebben we al geleerd dat deze dieren zelf de mens opzoeken om gestreeld te worden

 

door het kleinere formaat,kan hij(of zij) hier los vliegen in huis,en volgt zijn serugaat mama overal

 

enkel s'nachts was het even zoeken

los laat hij ons niet met rust,en wil bij ons in bed(niet zo leuk als ze iets te veel in de darmen hebben)

vast aan de sprengel maakt het te veel lawaai(bevestigingsring),daar hij meer wakker is dan ons :(

dus moet hij maar alleen slapen,en heb ik buiten OMERO terug alle aandacht in de slaapkamer :rolleyes::rolleyes:

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi diertje hoor Erwin, maar zijn die kleine baardmannen (die erachter staan) er niet bang voor?

 

Groetjessssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi diertje hoor Erwin, maar zijn die kleine baardmannen (die erachter staan) er niet bang voor?

 

Groetjessssssss

ze zijn niet bang,alleen zeer nieuwsgierig

 

vond het ook raar,maar onze uil vliegt niet zo veel,en daar zijn ze bang van normaal

hier blijkbaar niet

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×