Jump to content

Recommended Posts

Daar ik vanmiddag getuige was van een raar fenomeen (Spike zijn baard redelijk zwart, nekbijten en spotje armzwaaien) en dat me vriend vanavond gezien heeft dat ze stonden rond elkaar te bewegen, wil ik toch de zekerheid van het geslacht.

 

Stel nu dat we dan toch met man & vrouw zitten, moet ik zaterdag geen tweede mannetje kopen maar een tweede vrouwtje en omgekeerd.

 

Hierbij dus duidelijke foto's

 

Wijzelf twijfelen ENORM

 

Spike

 

63234729.jpg

 

Spotje

 

63234734.jpg

 

Help aub !!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo kan je het niet zien

je moet je baardje op de tafel of op je hand zetten

en dan de staart dicht bij het lichaam vastnemen en naar boven doen

 

dan is het misschien mogelijk om te zien of het een man of vrouw is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lieke,

 

Zoals D+N al aangaf is het zo moeilijk te zien.

 

Als ik afga op de porien denk ik dat het 2 vrouwtjes zijn.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierzo de twee andere foto's

 

Spike

63238496.jpg

 

 

Spotje

63238502.jpg

 

Wij dachten dus aan Spike als mannetje aangezien hij stond nek te bijten enz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

spike kan ik niet zien

spotje denk ik een vrouw

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi

spike is overbelicht,dus dat moet weer over denk ik.

even rustig omhoog,en wat duwen tegelijk!

vrouwtjes kunnen ook niet lief zijn tegen elkaar.

ik denk dat spotje een dametje is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotje is een vrouw, maar Spike is inderdaad een beetje lastig, daar durf ik niets over te zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk ook eerder spotje een vrouw,over spike durf ik me niet uitspreken daar ik ook twijfel.

als je echt zeker wil zijn kan je best eens naar de DA gaan en daar laten sexen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik versta er mij niet meer aan ...

 

De DA heeft al "gepopt" of whatever en die zei duidelijk dat zowel spike als spotj een vrouw was.... er was niets "zichtbaar" die uitkwam ... We hebben een tijdje geprobeerd en op dat moment was spike al + 1jaar... + de DA heeft getoond hoe je dat moest doen en wij proberen het ook een paar keer maar niets

 

Nu vanochtend stonden ze weer allebei met gitzwarte baarden (heb het echt nog nooit zo gezien :blink: ) rond elkaar te draaien, te kopknikken enz....

 

Als ik ze eens uit de terra wegneem voor vrij rond te lopen, dan hebben ze totaal geen oog voor elkaar ...

 

Ik weet helemaal niet meer wat ik nou moet kopen zondag :(:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lieke,

 

Geslacht nooit niet bepalen door middel van te poppen.

 

Misschien beter dat je zondag de baardjes mee neemt naar Houten, wil best

kijken naar het geslacht.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei ja ik zou dat wel graag willen doen, maar ik kan ze daar toch moeilijk 5u (door en weer) meenemen zonder warmtelamp enz ???

 

Kan dat kwaad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het persoonlijk een hele slechte zaak dat een da je laat zien hoe je moet poppen. doe het asjeblieft nooit weer,straks beschadig je je dier,en heb je niks meer,en het is echt heel dier onvriendelijk om te doen.

ik denk dat je best een man kan nemen als ik het zo zie.en een extra terra,want ze moetten straks toch gescheiden worden.

je kan haar meebrengen hoor,er zijn kwekers uit frankrijk,duitsland,belgie,er lopen engelsen rond, hun dieren zitten wel langer dan 5 uur.

eenmaal in houten kan ze wel bij ons blijven,ik neem wel een ruim bakje mee .dan hoef je haar niet rond te slepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind het persoonlijk een hele slechte zaak dat een da je laat zien hoe je moet poppen. doe het asjeblieft nooit weer,straks beschadig je je dier,en heb je niks meer,en het is echt heel dier onvriendelijk om te doen.

ik denk dat je best een man kan nemen als ik het zo zie.en een extra terra,want ze moetten straks toch gescheiden worden.

je kan haar meebrengen hoor,er zijn kwekers uit frankrijk,duitsland,belgie,er lopen engelsen rond, hun dieren zitten wel langer dan 5 uur.

eenmaal in houten kan ze wel bij ons blijven,ik neem wel een ruim bakje mee .dan hoef je haar niet rond te slepen.

Ja dat extra terra komt er :P Daar waren we al zeker van ;)

 

Goed ik ga kijken of het praktisch haalbaar is voor spike mee te nemen zondag ... eerst kijken of ze niet moeilijk doet, ze is nl aan het vervellen :rolleyes:

 

Edit: wat betreft dat poppen, hij zei dat je niet anders kon ofzo... Nouja we doen het dus nu niet meer ! Als het ons lukt gaan we misschien vanavond naar een andere DA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk kan het anders,het diervriendelijkste is om met een cameraatje via de buikwand te kijken,is bij m,n skinken ook gedaan,dan weet je zeker dat je niets beschadigd.maar daar zit een kostenplaatje aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dus een zefde soort probleem :blink:

 

Ik had een agaampje zwelg (100% mannetje) van ongeveer 1 jaar, hier heb ik 2 weken geleden een 2e agaam cera (ook ongeveer 1 jaar oud) bijgehaald wat volgens de verkoper en eigen onderzoek een vrouwtje zou moeten zijn.

Maar nu begin ik toch te twijfelen, als ik cera bekijk heeft "ze" toch meer kenmerken van een man dan van een vrouw, zoals bijv de "wratjes" onder de achterpoten e.d.

Ik weet nu dus even niet wat ik moet doen, ze vechten niet, alleen is zwelg, erg druk met kop knikken en cera in de kraag te pakken, al is het nu nog maar sporadisch t.o.v. in het begin. Cera daartegenover zwaait veelvuldig met "haar" voorpootje(s). Terug bijten of ander "agressief" gedrag van "haar" kant is er niet. Zou het dan toch een vrouwtje zijn ?

Stel het is een mannetje, zou ik ze dan toch bij elkaar kunnen laten ? Informatie hierover is ook vaak tegenstrijdig op internet en bij "kwekers", de ene schrijft het kan (soms) wel en de andere zegt het kan niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Iedereen ,

 

zoals Marc al aanhaalde kunnen de personen die er niet zeker van zijn welk geslacht hun baardjes hebben deze het best even meebrengen naar de beurs en dan wil ik , marc en al de andere personen die jullie tegenkomen van het forum gerust even een kijkje nemen dan zijn jullie toch een beetje gerust gesteld wat het geslacht betreft.

Het kan geen enkel kwaad jullie dieren mee te brengen en je kan ze het best even in een isomodoos ( tempex ) zetten dan hebben de dieren geen enkele last van het vervoer.

Ik raad wel iedereen aan vooralleer jullie de dieren in iemand anders zijn handen geven ervoor te zorgen dat deze hun handen ontsmetten en dit uit voorzorg dat jullie dieren niet besmet geraken want op een beurs gaan er zoveel dieren door iedereen zijn handen dat een ongelukje snel gebeurt is want dit is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie dieren iets zouden oprapen wat op een beurs h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×