Jump to content

Recommended Posts

hoi,

 

zoals jullie weten heb ik sinds afgelopen donderdag 2 baby agaampjes. nu bied ik ze 3x per dag voer aan (krekeltjes minikleine stukjes fruit) maar het lijkt wel of ze bang zijn voor de krekels want ik kan de krekels niet los gooien in me terra, dus voer ik met een pincet, maar ze lopen ervoor weg. en het fruit moeten/willen ze ook niet. ze likken er wel heeel klein beetje aan maar meer niet.

zijn ze nu bang voor de krekeltjes of lopen ze er van weg omdat ze geen trek/honger hebben? of omdat ze nog een beetje gestresst zijn?

ook liggen ze maar op hun zonneplekje die nu 40 graden aangeeft. ik kan de zonneplek niet dichter op de lamp plaatsen want dan gaan ze er tegen aan komen en verbranden ze.

de ene ligt bijna heel de dag helemaal plat op haar zonplekje en de ander zit wel met haar kopje omhoog en heel af en toe verplaatsen ze hun eigen even, maar verder eigenlijk niks.

 

moet ik nu met ze naar de DA om ze helemaal te laten onderzoeken of nog even aankijken. want naar DA geeft ook weer stress :( en als ze niet eten hebben ze ook geen ontlasting wat k kan laten onderzoeken.

 

alvast bedankt voor de reacties.

 

groetjes Snakelady

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je je baardjes dagelijks drinken?

dit is heel belangrijk zeker voor de kleintjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik doe paar keer (ong. 3 a 4x) per dag met een spuitje druppeltjes water op hun neus druppelen voorzichtig. omdat ze dus niet in de buurt van drinkbakje komen en als k sproei wordt het te nat en te vochtig in het terra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Een paar keer per dag voeren is denk ik wel veel voor die jonkies.

Hou vaste tijden aan om te voeren.

Hier krijgen ze s'morgens een hand andijvie en s'avonds om de dag krekels.

Bij jonkies krijgen ze s'morgens andijvie en s'middags krekels, de overgebleven krekels haal ik eruit zodra de lamp s' avonds uitgaat. Hoe groot zijn de krekels die je voert?

Neem aan maat 6/7?

Als je s'morgens even sproeit en de diertjes voor de rest 3x per week in bad doet lijkt mij dat ze voldoende vocht binnen krijgen.

Als je diertjes plat onder de lamp liggen betekend dit dat ze aan het opwarmen zijn.

Dat ze niet heel actief zijn hoeft nog niet te betekenen, mocht het nu langer duren dat ze echt amper bewegen en niet eten moet je ff langs de DA gaan. Maar ik denk dat ze gewoon moeten wennen.

Hier rennen ze ook niet de hele dag hoor vaak hangen ze ook gewoon op hun rots.

 

Gun ze de tijd ze zijn nog jong.

En heb je nog vragen gewoon blijven posten ;)

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

bedankt voor je berichtje en ik probeer ze dus paar keer per dag eten te geven omdat ze totaal niks eten, ja achteraf gezien levert dat natuurlijk ook stress op bij die diertjes. maar ja ik en me dochter en andere dieren eten ook goed dus wil dat hun ook goed eten :) al kan dat zo snel misschien nog nie door verhuizing en dergelijke.

 

ik probeerde dus smorgens een krekel te voeren rond half 9 als me dochter naar school is, tussen de middag rond kwart voor 1 en savonds rond half 7 ong. in de hoop dat ze een krekel zouden eten. maar of ik het nou met een pincet doe of gooi de krekel los ze lopen er gewoon voor weg, net of ze er bang voor zijn. en ja ik voer maatje 6 van krekels.

 

ook heb k ze vanmorgen overgezet naar kleine terra waar helaas geen uvb in kan maar wel de warmte opgeschroefd kon worden want in die grote terra kan/krijg ik de warmte niet hoger dan 39 a 40 graden. misschien dat dat het probleem van niet eten is in combi met stress.

ik heb al wel fruit geprobeerd ga straks nog ff om andijvie en dat krijgen ze dan morgenochtend in de hoop dat ze dat dan eten. maar kan je krekels zo lang in terra laten rondlopen dan?? ik had een paar in die kleine terra gekieperd en na 10 minuten hadden ze nog niks gegeten en heb k die krekels met pijn en moeite weer eruit gevist. maar fijn te lezen dat ik ze wat langer erin kan laten zitten :):$

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net te horen gekregen dat de persoon waar ik me baby's vandaan heeft dat hij zijn baardjes op een temp heeft zitten van 27 tot 30 graden, ook zijn volwassen agamen en zijn baby's doet ie 3x per dag sproeien. kan het daardoor komen dat ze gestresst zijn en niet eten, omdat ze die warmte nie gewend zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik goed heb gelezen zijn je baardjes nu +/-10cm groot

misschien kan je proberen om kleinere krekels te geven

nr 4 bijvoorbeeld

 

als je je baardjes sproeit in het terra

zet ze dan eerst in een plastic doos in het terra

zo word het zand niet nat ( kan je geen schimmel krijgen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou k heb er voordat we zelf gingen eten paar krekels ingegooid en de grootte is wel goed want heb gezien dat 1 van de 2 baardjes gegeten heeft en heeft er 3 gegeten. de ander nog niks :):) dus kwam/was denk ik gewoon omdat ze in te grote bak zaten. dus nu ff afwachten wat het verder gaat doen :)

 

en ja ze zijn ong. 10 cm groot. maar heb bij die dierenwinkel gekeken en als ik maat 4 neem dan zijn het meer stofkrekeltjes dan gewone krekels. maar eentje heeft gegeten nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien eten doet eten

hopelijk volgt de andere snel

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het is nie 40 gr in heel me terra hoor dat is aan de linkerkant op de koudste plek is het rond de 28 k heb geen digitale termometer dus duurde even voor k de juiste temp heb kunnen meten.

 

en wat is dan beter sproeien of een badje??

 

ik heb diegene waar k ze net van heb net aan de foon gehad en hij heeft alle baardjes op de warmste plek tussen de 30 en 35 en op de koudste plek is het bij hem in zijn terra tussen de 20 en 25. en snachts bij hem rond de 18 gr. en hij sproeit de kleintjes 2x per dag ofzoiets dat hij zei.

maar goed hij zei nog heel veel meer maar ga nu even gtst kijken :$

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×