Jump to content

Recommended Posts

hallo ik heb zo een klein zwart broedstoofje ziet er mooi uit werkt heel goed maar

het is nogal heel klein .

 

ik heb op kapaza overlaats een hele mooie broedstoof zien staan en ik had er een bod opgedaan toen had erwin er ook een bod overgedaan

ik vond het wel leuk omdat ik het niet wist dat het erwin van hier was :P

dus vond ik het wel fijn achteraf om de prijs wat omhoog te halen maar ben gestopt met bieden want die jongen moest nog 400 euro hebben voor zen koelkast

 

en nu ik ook te weten gekomen ben dat erwin de broedstoof ook niet heeft :D lol

 

DUS ERWIN DIT IS IETS VOOR U E :lol:

wat je nu gaat lezen

 

nu heb ik mij een oude frigo aangekocht van 50 euro die helemaal uitgebroken koelelementen , motor enz ...

heb er een badkamer radiatortje ingestopt ( mist veel zagen van men moeder) 1 tje die zo mee draait .

heb er een verwarmingsplaat ingemaakt net boven het radiatortje dat warmte gelijdelijk stijgt naar boven .

ik heb er ook een elek termostaat tussen gezet die ik kan regelen hoeveel graden het in in en ook nog vanboven een digataal metertje in de broedstoof gemaakt

in totaal heb ik hier een 130 aan gegeven en deze werkt perfect ik zit met een verschil van 0.5 graden in de heel lengte

met licht en alles er in werkt perfect voor maar 130 euro :lol:

 

Foto-H4I8N6JJ.jpg

Foto-JSGQOSCK.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Nick en Liesbeth ,

 

mooie broedstoof die je daar gemaakt heb maar dat had ik jou daarstraks al op de beurs gezegd maar nu zie ik de foto en

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed oppassen met de verluchting... ik had destijds ook zo iets geknutseld voor voedseldieren kweek... allemaal gestorven :unsure: (nogtans met naar mijn wete genoeg verluchting)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek inderdaad nog een extra broedstoof

 

deze waarvan sprake op kapaza was er eentje met een dubbele deur

wanneer de eerste deur open was, er nog een glas was in drie verschillende delen te openen,zodat niet bij elke opening van de stoof alle warmte verloren was

 

Deze was echt de max(jammerlijk veel te duur door de vele belangstellende)

 

voor de verwarming van de gemaakte (zeer mooie kast)broedstoof,zou ik een andere warmtebron nemen

deze kleine kacheltjes zijn niet betrouwbaar(gebruik dezelfde in de dubiakweek)(gaan max 3 maand mee)

 

liever warmtematjes,en warmtekabels(altijd dubbel,daar er altijd een kan stukgaan)

 

zoals gerrit al aanhaalde is deze een beetje groot,zoek zelf een tafelmodel

deze grote is meer geschikt voor kameleon eitjes(deze blijven er dan ook een jaar en langer in) (zet lege tempexdozen op de plaatsen waar geen eidoosjes staan,zo kan er minder warmte ontsnappen met het openen

 

dus wie een tafelmodel koelkast weet met glazen deur,we horen het graag

ook een oude labokweekkast (tafelmodel)is meer dan welkom

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap gedaan!

Wij hebben eind vorig jaar een wijnkoeler gekocht, met led verlichting in en wij hebben daar een broedstoof van gemaakt...

In gebruik is ze nog niet daar er een ander nakweekje op komst is hebben we besloten dit jaar een heel rustig jaar tegemoet te gaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
goed oppassen met de verluchting... ik had destijds ook zo iets geknutseld voor voedseldieren kweek... allemaal gestorven :unsure: (nogtans met naar mijn wete genoeg verluchting)

ja maar dit is een droge broedstoof en de eitjes moet ik toch elke week verluchten dus lucht zal er wel aan komen ;-)

groetjes nick en liesbeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×