Jump to content
Sign in to follow this  
Blondje21

Baardagaam Aangeschaft

Recommended Posts

dus jij gebruikt alleen vloeibare vitaminen? of daarnaast ook nog kalkpoeder?

 

 

Hoi ;)

 

ik gebruik vloeibare vitaminen daarnaast gebruik ik ook uiteraard nog calcium poeder maar dan niet op de dag van de vitaminen

als je maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk zolang je het niet zeker weet zou ik het ook zeker niet anders doen...Maar geneesmiddelen zijn iets totaal anders als vitamines en kunnen elkaars werking inderdaad versterken of uitschakelen! Maar ik was benieuwd waarom het calcium de vitamines zou afbreken?! Zowieso blijven vitamines langer dan 1 dag in je lichaam...het wordt opgenomen in je bloed. Misschien breekt het alleen 1 bepaald soort vitamine af, maar goed ik ga kijken of ik er ergens wat meer over kan vinden want ben wel nieuwsgierig geworden...

 

Groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Nicol,

 

Als je de vitaminen in het bekje spuit, weet je zeker dat de baardjes

de nodige vitaminen binnen heeft.

 

Als je de insecten hiermee bepoederd, en de baardjes eten toevallig

niet, dan krijgen ze dus ook geen vitaminen binnen.

 

Naast de vitaminen geven wij dagelijks calcium, over de groent of

fruit en de voedseldieren.

 

Groetjes Marc B)

hoi mark.

strooi je dezelfde calcium over de groente wat je ook over de voedseldieren gooit???

dat heeft namelijk geen enkele nut.

Ik strooi over de groente een ander soort preparaat,namelijk een fosfor hoog goedje.

zo krijgen ze met de groente de nodige fosfor nog binnen.

gr Kuno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kuno,

 

Tegenwoordig gebruik ik op groente en fruit ook vaak gemalen sepia.

 

Vroeger gebruikte ik gewoon calcium op groente en fruit, en dit werkte

naar mijn mening ook.

 

Al moet ik er wel bij vertellen, dat ik maar 2x per week groente of fruit

geef.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Nicol,

 

Als je de vitaminen in het bekje spuit, weet je zeker dat de baardjes

de nodige vitaminen binnen heeft.

 

Als je de insecten hiermee bepoederd, en de baardjes eten toevallig

niet, dan krijgen ze dus ook geen vitaminen binnen.

 

Naast de vitaminen geven wij dagelijks calcium, over de groent of

fruit en de voedseldieren.

 

Groetjes Marc B)

hoi mark.

strooi je dezelfde calcium over de groente wat je ook over de voedseldieren gooit???

dat heeft namelijk geen enkele nut.

Ik strooi over de groente een ander soort preparaat,namelijk een fosfor hoog goedje.

zo krijgen ze met de groente de nodige fosfor nog binnen.

gr Kuno

Ik doe het dus net zoals KUno.

 

Over de groenten/fruit strooi ik calcium waar dus ook fosfor inzit (dat 2.1 potje)

En over de voedseldieren strooi ik weer een ander soort calcium die D3 bevat.

En daarnaast dus nog vitaminen/mineralen poeder die ik over de krekels (e.a voedseldieren) strooi.

En dat doe ik dus om en om.

 

Tot nu toe eet ie de voedeldieren goed.

Maar wil toch nog informeren over dat vloeibare vitaminen toedienen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik kan je maar een advies geven volg je gevoel

en pak van alle info die overal gegeven word gewoon waar jij je lekker bij voelt

probeer het uit en zie je dat je diertje het goed doet en weet je zeker dat hij voldoende binnen krijgt dan is het goed

elke dag groente en fruit in je terra is verstandig omdat

je daarmee ook voorkomt dat krekels en dergelijke aan je baardje gaan knagen snachts

en zoveel mogelijk voeren bij jonge dieren houd in dat je hem een kleine hoeveelheid voert eet hij dit op geef je hem nog wat

tot hij genoeg heeft en de krekels laat lopen

je houd gewoon in de gaten of hij de krekels op heeft gegeten

zo ja geef je hem weer wat lekkers

zolang het diertje eet is hij nog niet verzadigd

na een tijdje weet je precies hoeveel je baardje ongeveer eet

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi ik kan je maar een advies geven volg je gevoel

en pak van alle info die overal gegeven word gewoon waar jij je lekker bij voelt

probeer het uit en zie je dat je diertje het goed doet en weet je zeker dat hij voldoende binnen krijgt dan is het goed

elke dag groente en fruit in je terra is verstandig omdat

je daarmee ook voorkomt dat krekels en dergelijke aan je baardje gaan knagen snachts

en zoveel mogelijk voeren bij jonge dieren houd in dat je hem een kleine hoeveelheid voert eet hij dit op geef je hem nog wat

tot hij genoeg heeft en de krekels laat lopen

je houd gewoon in de gaten of hij de krekels op heeft gegeten

zo ja geef je hem weer wat lekkers

zolang het diertje eet is hij nog niet verzadigd

na een tijdje weet je precies hoeveel je baardje ongeveer eet

grtjsssssssssssss

Bedankt weer voor de info :)

Hij eet best wel veel krekels vind ik.. en de groenten en fruit eet ie maar heel weinig. Maar neem aan dat dat vanzelf wel komt.. of ik voer hem teveel krekels zodat hij die groenten en fruit niet wil eten.

 

Ik bepoeder dan wel zijn groenten en fruit maar als ie niet veel eet, krijgt hij die calcium niet binnen. Had nog een potje wat over groente mocht, maar op de bijsluiter staat ook over voedseldieren dus doe ik dat.

en allebei de potjes calcium mag je 2x per week over krekels enzo strooien.

Maar ik lees dat jullie 6x per week calcium over krekels doen en 1x per week vloeibare vitaminen toedienen.. dus dat is dan weer anders dan bij mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi de meeste kleintje eten nog geen groente en fruit hoor

dat komt vanzelf

dus gewoon blijven aanbieden

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi de meeste kleintje eten nog geen groente en fruit hoor

dat komt vanzelf

dus gewoon blijven aanbieden

grtjssssssssss

Oke, hoef ik me dus ook niet ongerust te maken.

Hij heeft vandaag wel wat stukjes appel gegeten met kalkpoeder erover heen.. had hem krekels gevoerd maar hem nu wat langer laten wachten op zijn 2de portie. en nu kreeg ie ineens wel trek in fruit.

jullie zeggen wel dat ik hem zoveel moet geven tot ie verzadigd is, maar hij kan er wel meer op als 12/13 want dan zit ie nog niet vol! is dat niet een beetje teveel??

ik vraag dit toch maar ff.. misschien dat iemand me toch kan vertellen wat zijn/haar ervaringen zijn met het voeren van krekels aan jonge baardjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nicol,

 

Ik geef jonge baardjes zoveel eten tot ze voldaan zijn.

 

Dit kan van baardje tot baardje nogal verschillen, je hebt

grote eters en kleine eters.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Nicol,

 

Ik geef jonge baardjes zoveel eten tot ze voldaan zijn.

 

Dit kan van baardje tot baardje nogal verschillen, je hebt

grote eters en kleine eters.

 

Groetjes Marc B)

oke, ik dacht ik vraag het maar ff voor alle zekerheid na want ik wil hem natuurlijk ook weer niet vetmesten.. ik vind het nog wel eng om er meerdere krekels bij te gooien, ben bang dat als ik dat doe en mijn baardje eet ze niet allemaal op, ze dan zich verstoppen en aan mijn baardje gaan knagen, ook al staat er een bakje met groenten. (heb de neiging om ze er 1 voor 1 erin te gooien) . ik zit er vaak op te letten dat ie zijn porties op heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nicol,

 

Gooi er ook niet teveel krekels tegelijk in, want dit kan ook

stress voor de baardjes opleveren.

 

Laat altijd s'nachts iets aanwezig in het terrarium van groente,

dan laten de overgebleven krekels je baardjes met rust.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nicol ;)

 

Aangezien jouw baardje nog vrij jong is zou ik hem meerdere malen per dag voeren

voer liever drie keer per dag een beetje dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb al meerdere malen gelezen dat de combinatie van vitamines en calcium niet goed is! Dat het elkaar afbreekt! Ik was zeer verbaasd toen ik dit las, want had er nog nooit iets over gehoord! Hebben jullie het over een bepaald soort calcium of niet? Wij geven ons baardje een vitaminepreparaat waar zowel vitamines als calcium in zitten! Deze is speciaal voor reptielen en komt bij een betrouwbare winkel vandaan! Daarnaast bevatten vitaminepreparaten voor mensen ook zowel vitamines als calcium! Ik ben doktersassistente en heb nog nooit in mijn hele opleiding hier iets over gehoord...daarom was ik zo verrast toen ik het las! Weet iemand mij hier iets meer over te vertellen?

 

groetjes melissa

Hoi melissa ;)

 

Ik heb het hier in de eerste plaats over vit. D3 deze is aanwezig in het zonlicht

aangezien Nicol geen UV-lamp heeft hangen moet ze dit tekort opvangen door een preparaat en dit doe je het beste volgens mij met een vloeibaar preparaat

zodanig kan je de juiste dosering toepassen

vit. D3 zorgt in de eerste plaats voor de nodige calciumopname

een tekort geeft dezelfde verschijnselen als een calciumtekort gevolg rachitis

je moet hier echter mee oppassen want een overdosis geeft een ophoping van kalk in de organen en op de lange duur vergiftigingen en skeletproblemen

vandaar waarschijnlijk dat men zegt niet op dezelfde dag van het calcium

een andere verklaring heb ik hier niet direct voor

in mijn uitleg was ik misschien wat verwarrend maar natuurlijk gebruik ik ook nog andere vitaminen ik gebruik een multivitaminenpreparaat die ik meestal over het groenvoer strooi en een calcium of mineralenpreparaat over het dierlijk voedsel

hopelijk heb je hier iets aan en als ik mis ben of jij een andere verklaring hebt laat mij dan iets weten oke ;)

 

Grtzzzz :rolleyes: Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb al meerdere malen gelezen dat de combinatie van vitamines en calcium niet goed is! Dat het elkaar afbreekt! Ik was zeer verbaasd toen ik dit las, want had er nog nooit iets over gehoord! Hebben jullie het over een bepaald soort calcium of niet? Wij geven ons baardje een vitaminepreparaat waar zowel vitamines als calcium in zitten! Deze is speciaal voor reptielen en komt bij een betrouwbare winkel vandaan! Daarnaast bevatten vitaminepreparaten voor mensen ook zowel vitamines als calcium! Ik ben doktersassistente en heb nog nooit in mijn hele opleiding hier iets over gehoord...daarom was ik zo verrast toen ik het las! Weet iemand mij hier iets meer over te vertellen?

 

groetjes melissa

Hoi melissa ;)

 

Ik heb het hier in de eerste plaats over vit. D3 deze is aanwezig in het zonlicht

aangezien Nicol geen UV-lamp heeft hangen moet ze dit tekort opvangen door een preparaat en dit doe je het beste volgens mij met een vloeibaar preparaat

zodanig kan je de juiste dosering toepassen

vit. D3 zorgt in de eerste plaats voor de nodige calciumopname

een tekort geeft dezelfde verschijnselen als een calciumtekort gevolg rachitis

je moet hier echter mee oppassen want een overdosis geeft een ophoping van kalk in de organen en op de lange duur vergiftigingen en skeletproblemen

vandaar waarschijnlijk dat men zegt niet op dezelfde dag van het calcium

een andere verklaring heb ik hier niet direct voor

in mijn uitleg was ik misschien wat verwarrend maar natuurlijk gebruik ik ook nog andere vitaminen ik gebruik een multivitaminenpreparaat die ik meestal over het groenvoer strooi en een calcium of mineralenpreparaat over het dierlijk voedsel

hopelijk heb je hier iets aan en als ik mis ben of jij een andere verklaring hebt laat mij dan iets weten oke ;)

 

Grtzzzz :rolleyes: Jo

wat melissa zegt klopt idd.. ik heb op mijn potje gekeken en er staat dat er vitaminen D3 inzit en zowel calcium.. terwijl jij zegt dat calcium en vitaminen niet tegelijk toegediend mogen worden. :blink: en dat spul is toch speciaal voor reptielen dus dat vind ik dan vreemd.

en dan heb ik nog een potje met allerlei vitaminen tegen van allerlei kwaaltjes.. en een potje met calcium waar fosfor inzit, das voor extra aanvulling.

 

ik snap niet waarom vloeibaar D3 nou zoveel beter is.. ik bepoeder 2x per week (volgens dosering) de krekels met het D3/vitaminenpoeder.. 3x per week met het vitaminenpoeder en 2x per week groenten (ook volgens de dosering) met calciumpoeder 2.1

ik doe alles volgens aangegeven dosering, niet te veel niet te weinig.

dat vloeibare toedienen vind ik niks.. en dan derbij: hoe kun je het gewicht van zo'n klein baardje wat niet te wegen valt, nou bepalen??

 

en op mijn potjes staat ook 2x per week die calcium gebruiken, terwijl ik hier lees dat sommigen 6x per week calcium over krekels strooien en 1x per week vloeibare vitaminen toedienen.. is dat speciale calcium dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons zit er ook zowel calcium als D3 in hetzelfde preparaat! Dus lijkt me niet... toch wel grappig dat iedereen het adviseerd maar zelf eigenlijk niet eens weet waarom!!

Kijk in zo'n potje is alles volgens de juiste dosering op elkaar afgestemd! Overal waar TE voor staat is natuurlijk niet goed! Misschien is de dosering van jullie D3 dan wel hoger, waardoor je de calcium op een andere dag moet geven.... das de enige verklaring die ik ervoor kan vinden...

Over die vloeibare vitamines via het bekkie toedienen blondje21 daar ben ik ook niet echt een voorstander van. Ik vind het zielig. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten en het op zijn eigen manier doen, maar het gaat wel een beetje ver vind ik persoonlijk.

 

Groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

OeiOeiOei :(

 

ik beweer dit niet hoor maar als je informatie opzoekt krijg je dit wel vaak te horen of dit juist is laat ik in het midden

ook zeg ik niet dat je moet vloeibaar toedienen ik zeg gewoon dat je dan beter kan doseren aangezien je geen UV-licht gebruikt

als je dit zou gebruiken volstaat het bepoederen zeker

eigenlijk is een UV-licht een must

en wegen dat doe je met een digitale weegschaal

en wegen en meten dat doe je beter wel je noteerd dan alles netjes in een logboek zo weet je meteen als er iets mis is pas op ik zeg niet dat je moet h

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ja laten we het even duidelijk maken

we zeggen niet dat je het zo moeten doen

ik zeg alleen dat als je het direct in het bekkie geeft je zeker weet dat ze voldoende binnen krijgen

en dat je een baardje niet kan wegen is onzin ik weeg al mn baardjes vanaf het moment dat we ze hebben

eerst op een gewoon keukenweegschaaltje

en nu op een digitale weegschaal die weegt al vanaf 1 gram

dus wegen is goed te doen

en zeker verstandig om je baardje(-s) regelmatig te meten en te wegen

zodat je snel ziet als er wat niet in orde is

ik weet niet wat er zielig aan moet zijn om je baardje iets in de bek te spuiten

ze raken er aan gewend wat een hoop stress scheelt als ze een keer medicijnen

nodig hebben

maar ja ieder zn keuze

toen wij begonnen met baardjes gebruikte we ook producten waar alles in een zat enzo en we luisterde ook naar wat ze in de winkel zeiden

onder tussen hebben we zelf ervaring opgedaan

en zijn we dus al sinds geruime tijd overgestapt op vloeibare vitamine,s

en kalk apart geven in poeder vorm

wij zijn zeer tevreden

ieder moet voor zich weten wat hij fijn vind

maar als je pas begint met baardagamen is het soms verstandig om te luisteren naar wat andere voor ervaringen hebben

en daar jou punten uit te halen

want van ervaring leer je meer dan van een winkel die alleen maar graag centjes binnen wil halen en daarom vaak onnodige artikelen verkoopt

maar ieder het zijne als je tevreden zijn is het toch goed

wij geven onze mening als antwoord op je vragen en wat jij ermee doet is jouw pakkie aan

succes met je baardje(-s)

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een discussie ineens...ik val verder ook helemaal niet iemand aan hoor.. ik zeg zelf ook dat iedereen zelf moet weten wat hij doet! Ik geef ook een mening net als jullie en heb helemaal niet gezegd dat jullie het over MOETEN hebben! Ik probeerde alleen iets uit te zoeken waar onduidelijkheid over was..omdat ook ik het beste wil voor mijn baardje! Want als het cacium echt afgebroken zou worden dan geef ik dus de verkeerde vitaminepreparaat...dat was de rede waarom ik erover begon!

Maar goed tuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet en ik neem iedereen zn advies ook serieus en tuurlijk is dit forum daar ook voor, daarom komen we hier toch ook :)

 

groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik gewoon miner-all en een powersun of arcadia.

verder niets aan toe te voegen,is gewoon het beste van het beste

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat een discussie ineens...ik val verder ook helemaal niet iemand aan hoor.. ik zeg zelf ook dat iedereen zelf moet weten wat hij doet! Ik geef ook een mening net als jullie en heb helemaal niet gezegd dat jullie het over MOETEN hebben! Ik probeerde alleen iets uit te zoeken waar onduidelijkheid over was..omdat ook ik het beste wil voor mijn baardje! Want als het cacium echt afgebroken zou worden dan geef ik dus de verkeerde vitaminepreparaat...dat was de rede waarom ik erover begon!

Maar goed tuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet en ik neem iedereen zn advies ook serieus en tuurlijk is dit forum daar ook voor, daarom komen we hier toch ook :)

 

groetjes melissa

ja net of wij hen aanvallen.. dat is dus helemaal niet zo, ik probeerde ook net zoals marissa dat uit te vogelen, aangezien jullie dus zeiden dat je niet tegelijkertijd calcium en vitaminen moet toedienen.. maar er staat dus gewoon op mijn potje dat er vitamine D3 en calcium inzit, en aangezien jullie zeiden dat dit niet met elkaar mag, vond ik het erg vreemd dat dat dus WEL in zo'n potje zit wat speciaal voor reptielen is.

 

Voor de rest zeg ik dat dat mijn mening is, dat ik vloeibaar toedienen zielig vind en niet goed aandurf.

En dat je dan de juiste hoeveelheid geeft okey.. maar ik doe, zoals ik al zei, het volgens de gebruiksaanwijzing op de potjes zoals ik al omschreef.

En mijn vriend zei dat mijn lamp wel degelijk uv straling geeft.. 'stimuleert natuurlijk gedrag door UVA straling' stond op de verpakking. Das toch UV?

Dat spotje was al prijzig zat ook.

 

En ik wilde ook graag weten wat voor vitaminen jullie dan toedienen in hun bekje en wat voor calcium of verdere vitaminen jullie nog geven over krekels (of groenvoer..?)de meesten 1x vloeibaar, 6x calcium per week.. maar is 6x niet erg veel? aangezien op mijn potje staat 2x per week D3 en calcium 2.1 (fosfor)

 

jullie meningen zijn zeker wel gewenst hoor, anders zou ik ook niet om raad vragen en hier gaan posten voor info over baardjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Melissa en Nicol,

 

Wij voelen ons niet aangevallen hoor. ;)

 

Een goede discussie kan zeker geen kwaad, daar is een forum voor.

 

Ook is het de bedoeling dat we alleen maar van elkaar kunnen leren. :)

 

En inderdaad er zijn veel verschillende preparaten op de markt,

die het er allemaal niet eenvoudiger op maken.

 

Dus alle vragen zijn welkom. <_<

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nicol,

 

Het toedienen van vloeibare vitaminen in de mond is echt niet zielig.

 

Bij mij doen de baardjes bijna vanzelf hun bek open als ik met de

vitaminen kom.

 

UVA is geen UVB. :huh:

 

UVB Maakt vitaminen D3 aan.

UVA is meer om de kleuren van je dieren te laten uitkomen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi als mijn reactie verkeerd over kwam

dan mijn excuses daarvoor

een goede discussie op zn tijd hou ons wakker he :D

wat jullie zeggen over waarom verkopen ze het alle twee in een potje???

ik kreeg op de beurs in houten te horen dat als je twee producten mengt en je voert dit snel op dat het dan geen knas krijgt elkaar af te breken

dus kleine hoeveelheden mengen

dit verklaart ook nog steeds niet waarom het in een potje zit

wat ik vaak lees is dat men die gemengde pot geeft en er nog extra kalk of juist extra vitamine,s apart bij geven

je bent dan dubbel op aan het werken zeg maar

dat is de reden dat ik met vloeibare vitamine,s en calcium apart ben gaan werken

minder potjes nodig en meer duidelijkheid

wij gebruiken de kalk en dergelijke van de onlineshop van deze site

niet duur en zeker goed aan onze dieren te zien

wat die uvlamp betreft zoals marc al zei uva is voor intensere kleuren

uvb is voor aanmaak van d3 dus voor goede opbouw van het skelet ed

o ja en 6 keer per week is niet teveel kalk hoor ze hebben nu eenmaal veel nodig en je geeft ze geen heel potje he

ik weet uit ervaring dat het een doolhof is van verhalen over uv en vitaminepreperaten

daarom zeg ik altijd probeer je eigen weg te vinden

heel veel succes met het vinden van jullie weg

en ik vind het alleen maar goed dat jullie zo goed over alles nadenken en alle info goed uitpluizen he

dus nogmaals sorry als mijn reactie anders deed overkomen

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi als mijn reactie verkeerd over kwam

dan mijn excuses daarvoor

een goede discussie op zn tijd hou ons wakker he :D

wat jullie zeggen over waarom verkopen ze het alle twee in een potje???

ik kreeg op de beurs in houten te horen dat als je twee producten mengt en je voert dit snel op dat het dan geen knas krijgt elkaar af te breken

dus kleine hoeveelheden mengen

dit verklaart ook nog steeds niet waarom het in een potje zit

wat ik vaak lees is dat men die gemengde pot geeft en er nog extra kalk of juist extra vitamine,s apart bij geven

je bent dan dubbel op aan het werken zeg maar

dat is de reden dat ik met vloeibare vitamine,s en calcium apart ben gaan werken

minder potjes nodig en meer duidelijkheid

wij gebruiken de kalk en dergelijke van de onlineshop van deze site

niet duur en zeker goed aan onze dieren te zien

wat die uvlamp betreft zoals marc al zei uva is voor intensere kleuren

uvb is voor aanmaak van d3 dus voor goede opbouw van het skelet ed

o ja en 6 keer per week is niet teveel kalk hoor ze hebben nu eenmaal veel nodig en je geeft ze geen heel potje he

ik weet uit ervaring dat het een doolhof is van verhalen over uv en vitaminepreperaten

daarom zeg ik altijd probeer je eigen weg te vinden

heel veel succes met het vinden van jullie weg

en ik vind het alleen maar goed dat jullie zo goed over alles nadenken en alle info goed uitpluizen he

dus nogmaals sorry als mijn reactie anders deed overkomen

grtjsssssssssssss

Ik zat zelf ook wel te twijfelen of UVA nou wel datgene was voor de aanmaak van D3. Dus dan weet ik dat dat niet zo is.

 

Het is echt idd moeilijk met al die vitaminen en calcium.

De 1 doet het zo, de ander weer zo.. en de 1 heeft betere ervaringen met vloeibare vitaminen en raad dat aan, de ander zegt weer dat poederen ook oke is.

Maar de meningen zijn hier dus duidelijk over verdeeld.

En er bestaan gewoon velen soorten producten.

 

Je zei dat je de producten van deze site gebruikt.. maar doe jij dan dus ook 1x per week vloeibare vitaminen, 6x per week calcium? of ook 6x per week nog extra vitaminen? Want ook op deze site staan enkele producten, verschillende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×