Jump to content
Sign in to follow this  
nick en liesbeth

Het Diertje Dat We Van Hamm Meegebracht

Recommended Posts

wij wouden al even een kameleon maar we wilden een blauwe .

dus zagen we deze staan en kon het dus gewoon niet laten omdat te laten staan .

ik weet wel dat het een mannetje is maar vraag me niet welke soort wnt dat weet ik niet .

als iemand deze herkent welke soort het is mag je het gerust zeggen

groetjes nick en liesbeth

 

Foto-ZABVRFT4.jpg

Foto-LK34RAPV.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Nick en Liesbeth ,

 

laat even weten bij wie je deze gekocht hebt , als je het niet meer weet kijk dan even op de overdrachtsverklaring.

Ikzelf zou zeggen een nosy b

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow,wat blauw!

prachtig hoor,heel veel plezier met deze aanwinst!

(heb je een foto van het gehele terr? ziet er erg intrsant uit!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wow,wat blauw!

prachtig hoor,heel veel plezier met deze aanwinst!

(heb je een foto van het gehele terr? ziet er erg intrsant uit!)

ja ik zal straks even een foto nemen en zal em posten

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Nick en Liesbeth ,

 

laat even weten bij wie je deze gekocht hebt , als je het niet meer weet kijk dan even op de overdrachtsverklaring.

Ikzelf zou zeggen een nosy b

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben erzo goed als zeker van dat deze furcifer pardalis een nosy be is

prachtig dier trouwens

proficiat met u aankoop

groetjes gert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Gefeliciteerd, prachtig dier. :rolleyes:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig :rolleyes:

Succes met hem ;)

Staat de naam niet op de overdrachtsverklaring, of heb je die niet <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Nick en Liesbeth ,

 

ik hoop dat je toch een overdrachtsverklaring hebt meegekregen want voor kameleons gelden er andere regels dan voor baardagamen.

Als je ooit controle moest krijgen en je hebt dit papier niet dan ben je het dier kwijt en als je ermee begint te kweken moet je een register bijhouden van inkomende en uitgaande dieren , je moet de dieren zelfs uitschrijven als ze sterven of van eigenaar veranderen enz. enz.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Nick en Liesbeth ,

 

ik hoop dat je toch een overdrachtsverklaring hebt meegekregen want voor kameleons gelden er andere regels dan voor baardagamen.

Als je ooit controle moest krijgen en je hebt dit papier niet dan ben je het dier kwijt en als je ermee begint te kweken moet je een register bijhouden van inkomende en uitgaande dieren , je moet de dieren zelfs uitschrijven als ze sterven of van eigenaar veranderen enz. enz.

 

Groetjes

ja da papier heb ik wel eregns steken hier denk ik zal iets laten weten ask et gevonden heb

maar ben niet van plan om hier mee te kweken daar vragen men baardjes te veel tijd van mij

dus is meer voor schone er van en geniet dat je er van hebt

alleen tem eet wel een wasmot ma geen sprinkanen

zal nog wel even moeten wenne zeker

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Nick en Liesbeth ,

 

ik hoop dat je toch een overdrachtsverklaring hebt meegekregen want voor kameleons gelden er andere regels dan voor baardagamen.

Als je ooit controle moest krijgen en je hebt dit papier niet dan ben je het dier kwijt en als je ermee begint te kweken moet je een register bijhouden van inkomende en uitgaande dieren , je moet de dieren zelfs uitschrijven als ze sterven of van eigenaar veranderen enz. enz.

 

Groetjes

nee het blijkt geen overdrachtsverklaring te zijn dat ik mee gekregen heb gewoon een papier van wat da beeste eet enz.... ma dan in duits en geen namen ook niet

het enige wat op het doosje staat is F.P.

kunde aan zo een papieren aan geraken iegenlijk?

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die F.P staat voor FURCIFER PARDALIS en je kan die overdrachtsverklaring enkel bekomen bij de persoon die je dit diertje heeft verkocht wat volgens mij niet gemakkelijk zal zijn als je geen naam en adresgegevens hebt van deze persoon.

Laat je plezier hier nu niet door verbrodden want je hebt een prachtdier in je bezit waar je veel plezier aan zal beleven maar waar je wel meer werk mee hebt dan een baardagaam ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo een overdrachtsverklaring moet je meekrijgen van de eigenaar van wie je het diertje koopt.

Een overdrachtsverklaring hoort bij dieren die een beschermende status (Cites B ) hebben en diend dus om aan te tonen dat het dier uit nakweek komt.

Dit zijn geen papieren die je diend aan te vragen, maar zelf moet maken, met o.a. naam eigenaar en nieuwe eigenaar en de kenmerken van het dier....enz

Als jij later toch zou beslissen om het dier te verkopen dien je eveneens een overdrachtsverklaring te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben erzo goed als zeker van dat deze furcifer pardalis een nosy be is

prachtig dier trouwens

proficiat met u aankoop

groetjes gert

Hallo Gert en begint het niet terug te kriebelen als je dit alles terug ziet :lol::lol::lol: ik kan er maar geen afstand van nemen van deze prachtdieren en heb me van Hamm 1.2 furcifer pardalis blue bar siramas meegebracht :P

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen tem eet wel een wasmot ma geen sprinkanen

zal nog wel even moeten wenne zeker

groetjes

Hallo Nick en Liesbeth ,

 

gewoon een gevarieerd voedselaanbod geven zoals je bij je baardagamen doet : krekels , sprinkhanen , kakkerlakken , pissebedden , enz.

Heel belangrijk zekers 2 maal het terrarium goed nat sproeien en als het kan 3 maal per dag want drinken is belangrijker dan eten voor deze dieren.

Let wel op dat je lang genoeg sproeit want de meeste maken de fout dat ze even het terrarium nat sproeien en klaar is kees maar een kameleon drinkt niet dadelijk en voor hij het beseft dat hij kan drinken is het water reeds grotendeels opgedroogd daarom dat ik mijn dieren aanleer om van een pippetje te drinken zodat ik ook kan zien dat ze daadwerkelijk drinken ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen tem eet wel een wasmot ma geen sprinkanen

zal nog wel even moeten wenne zeker

groetjes

Hallo Nick en Liesbeth ,

 

gewoon een gevarieerd voedselaanbod geven zoals je bij je baardagamen doet : krekels , sprinkhanen , kakkerlakken , pissebedden , enz.

Heel belangrijk zekers 2 maal het terrarium goed nat sproeien en als het kan 3 maal per dag want drinken is belangrijker dan eten voor deze dieren.

Let wel op dat je lang genoeg sproeit want de meeste maken de fout dat ze even het terrarium nat sproeien en klaar is kees maar een kameleon drinkt niet dadelijk en voor hij het beseft dat hij kan drinken is het water reeds grotendeels opgedroogd daarom dat ik mijn dieren aanleer om van een pippetje te drinken zodat ik ook kan zien dat ze daadwerkelijk drinken ;)

 

Groetjes

dank u gerrit voor de goede raad ik sproei em 2 maal per dag maar ga ook eens proberen met een pippetje

wasmotjes eet em wel ma sprinkanen nog niet maar zal wel komen denk ik

 

groetjes nick en liebeth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×