Jump to content
Sign in to follow this  
jeroen

Nieuwe Aanwinst

Recommended Posts

Na lange tijd heb ik weer besloten om mezelf nog eens aan schorpioenen te wagen. Aangezien mijn twee schorpioenen die ik hiervoor had het niet gehaald hebben. Dit waren een P. imperator en een H. scaber.

Ik heb een hele tijd zitten nadenken over wat de oorzaak nu moet zijn geweest want beide dieren aten nooit hadden dus zelfde probleem. Het kan volgens mij geweest zijn door het deksel dat van hout is gemaakt zoals je kan zien maar het is ook bestreken met vernis (tegen het vocht). En volgens mij is dit wat losgekomen en zat het heel de tijd in de lucht van me beesjes.

 

Nu heb ik een volledig glazen terrariumpje gekocht 30*30* l*b*h met daarin men nieuwe P. imperator.

 

Even voor de zekerheid hier wat foto's en graag jullie mening. Het is rechtstreeks hetgeen ik heb gehaald uit de winkel hb er nog niets aan veranderd ik twijfel nog wat aan de bodem mss dat ik de houtsnippers moet vervangen. Graag jullie mening

 

mvg, Jeroen

 

De foto's zijn wat groot maar da's hopelijk ni erg

 

IMG_0332.jpg

 

IMG_0333.jpg

 

IMG_0334.jpg

 

IMG_0339.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeroen,

 

De eerste foto heeft een goed formaat, zou je de anderen willen verkleinen want deze zijn te groot? Dan vinden we het niet erg dat ze nu te groot zijn... B):D

 

Mooie diertjes, veel succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

jah ze schijnen nog groter uit te vallen dan dat ik al vreesde :P ik zal ze bij deze eens wat verkleinen laat maar weten of ze het nu doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een andere bodembeddekking gebruiken... ze kunnen er niet in graven of niets en het houd niet goed vocht vast :o

 

probeer eens gewoon naar het bos te gaan en letterlijk een "blok" uit de graven zodat je precies net een stukje bos in het terra hebt(als je begrijpt wat ik bedoel) :rolleyes: ( zodat de grond lagen hetzelfde zijn, eerst bladeren, dan takjes, humus en dan grond)

 

stukje mos is ook zeer leuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah dat die bodem niet echt waterhoudend was merkte ik gisteren op dus ik 'savonds laat nog het bos in gelopen en graven maar :) nou zit ie op een kleine 5-7 cm bosgrond ^^ stukje schors en drinkbak ik heb nog geen mos maar dat komt mss nog wel als ik eens bij men tante langs ga die heeft er wel wat zitten.

 

Nu zit ik echter nog met een vraagje ik worstel nog wat met de temperatuur hoe die hoog te houden. nu zit er gewoon een klein gloeilampje in en de temperatuur word ongeveer 28 graden. De bodem voelt nog wel wat koud aan op sommige plaatsen. Nu twijfel ik of ik een keramische lamp ga moeten nemen zo'n hittelamp of een warmtematje. het terrarium is 30*30*30 dus ik denk niet dat het te hoge wattages moeten zijn voor de lamp of het matje. Enige suggesties hiervoor. verder sproei ik hem dagelijks even door het hokje.

 

sorry voor alle vragen :) maar sinds er al twee van me schatjes onder mijn "bewind" zijn gestorven wil ik graag ff niks fout doen bij deze lieverd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ging geen spot nemen :P nu zit er een klein gloeilampje in maar met spot bedoelde ik een hittespot (geven amper licht maar wel warmte).

 

Ja't hokje is niet zo groot als het eerste maar daar scheelt iets mee. als ik weer wat meer geld heb zal er een groter komen momenteel zit dat er door onverwachte kosten niet meer in :).

 

Hou je je terrarium 24h op die temperatuur of laat je hem 'snachts ook afkoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik houw al me, schorps in curves... die staan in een rack met hun achterkant een gedimde soort tl-lamp(niet echt tl, weet niet hoe ik het moet noeme :P )...

 

de lampen staan 's nachts uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu men juiste lampje gevonden me diertje doet het goed voor zover ik merk :) ze heeft ook gegeten aangezien der sprinkhaan verdwenen is (tenzij hij door't glas heen kan springen of zich ingraaft :P maar dat vermoed ik net ni)

 

Bedankt voor alle hulp hot-ice het is niet de eerste keer dat ik je hier mee lastig val :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet echt mijn persoonlijke voorkeur van dieren

maar toch mooie aanwinst

veel succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje jessie ^^

 

hier nog twee foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×