Jump to content
Sign in to follow this  
poema

Projectje

Recommended Posts

Hoi allemaal,

ik ben het oude terrarium van mijn Spalerosophis trio aan het om bouwen tot een paludariumpje. :)

de bak is 100x40x60 (lxbxh). er zit al een water gedeelte in de hele breedte van de voorkant en 83 cm aan de achter zijde. hij is na een test waterdicht verklaard en ik ben nu bezig met de achterwand. volgende week ga ik de bedrading van de sproei installatie, verwarming en filtertje weg werken. de achterwand en dan de lichtkap nog :P

nog veel te doen :lol:

in de licht kap komt een 25 watt spotje die ik richt op een stukje mos. 2 tl-lampen, 2 timers en 2 ventilatortjes. de ventilators zorgen dat de warme lucht uit de licht kap door het terrarium geblazen word, die komt op een timer en zal +/- iedere 20 minuten 10 minuten draaien. aan beide kanten van het ventilatie rooste komt er een. de sproei installatie zal ook op een timer werken waarschijnlijk 2 keer per dag een half uur. de water val natuurlijk continu en het aquarium op zo'n 25 graden. wat er precies in gaat komen moet ik nog eens zien :) hier alvast foto's van het begin!

 

160220091058c.jpg

160220091059c.jpg

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel eens benieuwd naar het resultaat...

Het is mooi zo'n paludarium in huis te hebben.

 

Hou ons zeker op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begin ziet er al veel belovend uit.

Wel stelde ik me de vraag of er wel genoeg ventilatie zou zijn , daar je onder de voorruitjes geen rooster hebt en dit i.v.m. het aanslaan van de ruiten bij zo een tropisch klimaat, waarschijnlijk ga je dit oplossen door ventilators te plaatsen.

De lichtkap komt deze op het terra of er in ? oppassen met vochtigheid dan en hou er rekening mee dat je je lampen vaker moet vervangen.

Als je besluit om er bv. pijlgifkikkers in te gaan houden, hou er dan rekening mee dat je de ventilatieroosters uit benzinegaas neemt en dat je de schuiframen zodanig bewerkt dat er geen fruitvliegen kunnen ontsnappen.

Dit zijn maar een paar tips en verder wens ik je veel succes met de verdere afwerking.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

over benzine gaas gesproken waar kopen jullie dat?

ik zoek heel de stad af en niemand heeft dat :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzinegaas hebben wij vorig jaar van op de beurs in houten meegebracht

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie tips :)

de licht kap komt op het terrarium aangezien de bak lekker groot is en dat onnodig bouw ruimte in beslag neemt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Poema,

 

Ziet er nou al goed uit.

 

Ben benieuwd naar het eindresultaat, houd ons op de hoogte aub. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe bedankt zal ik doen :)

de pomp kan het aan maar helaas heb ik te weinig achterwand voor het aquarium :huh: dus kan nog niet volop met de achterwand bezig :angry:

gedult is een...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

beetje op :lol:

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×