Jump to content
Sign in to follow this  
Nath86

Ruitje Kapot

Recommended Posts

Hoi,

Heb ik weer net voor het weekend :S:S

Mijn 2 dames waren aan het vechten in het terra en ik schrok er zo van dat ik erheen rende en snel het ruitje open wilde doen om ze uit elkaar te halen.

Doordat ik zo snel was ging het ruitje iets te hard :S open <_< nu is het linker zijraam kapor :S

 

Er moet echt een nieuwe in.

Kan ik die er zomaar uithalen en een nieuwe tegenaan kitten of valt dan mn hele terra in elkaar?

Iemand ervaring mee.

 

En ja ik weet het eerst mn dieren eruit enz haha ;)

 

Tips zijn welkom, en ook een goedkope glasleverancier hier in Zeeland.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou alles even goed vast zetten met tape, dan het kapote glas eruit snijden goed schoon maken met b.v. thinner (is wel risico) en dan nieuw ruitje erin. :D

wel goed laten luchten naderhand :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

so he dan baal je!

pak een stenli (?) mesje (die mesjes die altijd bij teveel kracht breken :P ) die zijn lekker dun, dan voorzichtig tussen de naad duwen en langs de hele ruit los snijden. je moet even kijken waar het verstandigst is te beginnen. dan zoveel mogelijk het overtollige kit weg snijden, nieuw ruitje halen, de randjes kitten, erin zetten met PAPIER tape vast plakken. even laten drogen en dan van binnen vast lijmen, snij de kitspuit schuin af en doe de opening naar de naad toe en trek de kitspuit zoveel mogelijk van de spuit af. even met je vinger langs of een kartonnetje en laten drogen. ;) ik neem aan dat je wel een beetje kan kitten? ;) overtollige kit kun je met een vochtig doekje en een beetje zeep weg vegen niet te groot vegen en veel zeep dan hecht het niet.

 

succes

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×