Jump to content
stootvoeg

Paniek Door Stroomuitval

Recommended Posts

Er is hier paniek dat mijn eitjes niet meer uit komen. Ze liggen nu 6 dagen in de stoof.

27,4 graden. Vanmorgen heb ik 1,5 uur zonder stroom gezeten.

Hierdoor was het in de stoof (dus niet in het ei bakje zelf) gezakt naar 20 graden.....

 

Heb ik nu n probleem dat ze niet meer uitkomen, of zouden ze deze "klap" te boven kunnen komen?

 

Ik heb in ieder geval wel gelijk een stroom generator op diesel gekocht voor als deze onzin me weer overkomt. G*dv*rd*mm* !!!

 

Groetjes Marco (en hoop erg dat t goed komt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marco ,

 

dit zal geen enkel probleem zijn want het is niet dezelfde temperatuur in je broedkast dan in de vermiculiet en de eitjes kunnen tegen een stootje hoor ;)

 

Het is zo dat wanneer de temperatuur zakt dit niets doet aan de eitjes , het is wel een probleem wanneer de temperatuur teveel oploopt gedurende langere tijd.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Geen paniek, wij hebben al eens langer zonder stroom gezeten.

 

Hadden alleen toen uitval op eitjes die op het punt stonden om uit te komen.

 

Al andere eitjes zijn allemaal uitgekomen.

 

Zoals al is gezegd, beter even een wat lagere temeratuur en dan te hoog.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals hierboven gezegd, geen reden tot paniek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis daar ook niet constant iedere dag zonnig en 30 graden :P

als het kouder word duurt de ontwikkeling langer. 27,5 graden is al vrij koel (menig mens broed en zweert bij 30 graden) duurt dus zowieso al iets langer waarschijnlijk maar de beestjes zijn vaak vele male sterker dan wanneer ze snel en warm uit gebroed worden. ik ken mensen die nooit een broedstoof gehad hebben. de slangen kamer was altijd 20 graden snachts en 25 graden overdag. ze legde de eitjes in een hoekje van de kamer en na een maandje of 5 begon er wat te kruipen :P niet veel uitkomst natuurlijk de sterkste kwamen alleen uit.

hope dat het mooie jongen worden :)

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×