Jump to content
Sign in to follow this  
Kali

Eindelijk Gegeten

Recommended Posts

Hallo iedereen,

het lijkt me zo dat hier wel heel wat mensen zitten die weten waar ze het over hebben :D , dus misschien kan ik hier wat info krijgen.

Vorige zomer had ik mijn eerste nest guttatas. Geweldig leuk! 11 eitjes gelegd, 9 jongen uitgekomen, waarvan twee missing red.

Eentje daarvan is mijn zorgenkindje. Wilde maar niet eten. Een kennis heeft me toen laten zien hoe ik haar moest dwangvoederen. Ik heb dat gedaan bij een paar van de kleintjes, die dan vrij snel toch maar zelfstandig begonnen, alleen deze maakte geen aanstalten. Die kennis had ook gezegd dat als ze na 6 maanden nog altijd niet zelfstandig at, haar maar dood te maken, want dat het dan niet meer in orde zou komen. eind januari waren de zes maanden om, ik leg een pinkie bij haar met de waarschuwing dat het haar laatste kans is. Eet ze die toch wel op zeker!! Volgende poging een week later weer prima. De laatste keer heeft ze nog eens geweigerd.

Wat denken jullie van de toekomst van dit slangetje? Ze is wel erg schrikachtig, ik moet zowiezo zorgen dat er geen verstoring in de buurt is als ze moet eten, want dan geeft ze het direct op. Ze doet niet agressief of zo als ik haar vastneem, maar is ook niet echt enthousiast (probeert hard weg te kruipen als ik haar wil pakken). Gaat ze altijd een moeilijke eter blijven? Als iemand er ooit mee kweekt, hebben de jongen dat dan ook of heeft er dat niets mee te maken? Andere gedachten?

 

Het koppel heeft vorige week terug gepaard, dus hopelijk heb ik over een tijd weer een nest van die geweldige wormpjes :D

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heb deze vroeger ook gekweekt.

 

Sommige eten van in het begin zelfstandig, andere moet je een tijdje helpen.

 

Ook kwam het bij mij bij sommige nestjes voor dat deze bijna

allemaal in het begin niet zelfstandig wilden eten.

 

Slangetjes die je in het begin moet dwangvoeren zijn inderdaad meestal

wat meer schrikachtige.

 

Eenmaal dat ze goed zelfstandig eten gaat dit over.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok, ben ik wel blij mee, ik dacht al dat ik ze altijd met fluwelen handschoentjes ging moeten aanpakken :D

Ok, dan zal ik haar maar rustig de tijd geven om wat meer op haar gemak te geraken met haar pas verworven eetkunsten.

Dank je voor je antwoord :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×