Jump to content
Sign in to follow this  
poema

Allemaal Beesjes!

Recommended Posts

Hi all,

even wat goeie foto's getrokken van een boel beestjes hier!

enjoy

0.1 P. brongersmai

DSCN3879c.jpg

DSCN3879c.jpg

DSCN3879c.jpg

DSCN3878c.jpg

DSCN3876cb.jpg

 

0.1 Scorpio maurus palmatus

DSCN3870c.jpg

DSCN3864c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi mooi

vind persoonlijk de hymenopus coronatus het mooist van al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie dieren!

 

De slangen staan die allemaal in dreighouding naar de camera?

Die bidsprinkhaan is super!

Hoe verzorg je zo'n bidsprinkhaan? Hangt dat van soort tot soort af?

Ik vind het zulke mooie dieren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een collectie,geweldig.

de bidsprinkhanen vind ik ook heel bijzonder.

maar poema,je foto formaat begon perfect,en werden steeds groter.

kan je ze tot 480/640 maken alsjeblieft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Poema,

 

Weer mooie foto's van een prachtige verzameling speciale dieren

in mijn ogen. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn echt schiterende dieren

 

alleen heb een vraagie

als je nou gebeten word door zoon slang wat doe je dan ?

bedoel ik eigenlijk Crotalus horridus (horridus) en de Trimeresurus albolabris

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allemaal :)

zo beter anita? dacht dak ze allemaal had gehad!

 

de T. albolabris en C. horridus vrouwtje staan beide klaar maar het horridus vrouwtje was hier niet agressief hoor ;) dan staan ze er nog wat anders bij! de diadema's staan voor de verandering lief en nieuwschierig op het plaatje ;) iets wat bij dit soort niet veel voor komt :lol: en het horridus mannetje ligt er zoals bijna altijd voor pampes bij wel erg oplettend maar heel relaxed.

 

dat hangt inderdaad van soort tot soort af welke verzorging ;) dit is een echt typische bloembidsprinkhaan en eet vrijwel uitsluitend bloembezoekers (bijen, motten, vliegen etc.) een paar keer goed krekels voeren kan dus ook slecht voor de eitjes of het dier zelf zijn aangezien hun spijsvertering er niet op gebouwd is. hier en daar voer ik wel eens een krekeltje maar voor bijna 95% vliegen en motten.

 

@ sems die vraag is al meerdere malen langs gekomen in andere topic's

 

klik hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotos zijn top hoor! bedankt.

maar hoe doe je dat dan met voeren?

fruitvliegjes zijn er zat,wasmotjes in bruine brij zijn er soms!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen probleem hoor :)

 

nou vrij simpel in de winter zoals nu koop ik voor 60 ct. een goeie schep maden/poppen, dan ga ik even een uurtje in de tuin/schuur of op het balkon zitten met wat bakjes en dan doe ik zoveel mogelijk poppen bij elkaar apart in een bakje. zoveel mogelijk de donkerste bij elkaar en die zet ik voor of bij een terrarium. de rest verdeel ik de maden in een paar andere bakjes en die laat ik verpoppen. de poppen die uit gekomen zijn doe ik per bakje in het terrarium en als de maden popjes zijn dan zet ik die in porties (stuk of 10/15 per bakje) in een koelkast. deze haal ik er een voor een per week uit en laat ik uit komen. dan kan ik ze in het terrarium zetten :) als ik ze erin ga zetten doe ik ze meestal eerst nog even 5 min. in de koelkast dan vliegen ze even niet dus zit me huis niet vol met vliegen ;)

moet wel effe op passen met sproeien dus altijd door klein kiertje :P

 

motten koop ik gewoon helaas zijn die krengen vaak bestraalt en duurt het super lang voor ze verpopt zijn! maar dat geeft niet tot die tijd kan ik vaak wel vliegen voeren.

 

in de zomer pak ik een bakje en een netje en vang ik vliegen, bijen, hommels, motten, libelles vlinders etc. wat veel voorkomt gewoon uit de tuin ;) zeldzame soorten wel even goed opzoeken die natuurlijk niet :)

 

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige dieren!

al ben ik niet zo'n fan van de schorpioenen :unsure:

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom prachtige foto's van prachtige dieren :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Zeker geen beginnersdieren, maar zoals ik reeds weet weet jij wel waarmee je bezig bent en dat is zeer goed ook het vele werk heb je er voor over en dat hoort zo.

Proficiat en doe zo verder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje JDG :)

 

ik doe zo goed als ik kan natuurlijk het gros van de mensen die op fora komen zijn goed voor hun dieren. :) ik durf mezelf wel te plaatsen in de hogere groep. niet arrogant bedoelt natuurlijk. :lol:

ik probeer zoveel mogelijk te weten van de beestjes die ik verzorg zoals de meeste hier daarnaast volg ik bijna 10 jaar dieren verzorging. ik zit in mijn laatste jaar paraveterinair (art. 12) dierverzorger. hierna ga ik misschien een soortenkennis opleiding volgen of verder als biotechnicus. als ik klaar ben ga ik verder in gevaarlijke reptielen en exotische dieren (vogels, primaten etc.)

ik had voordat ik met deze dieren begon 2 jaar slangen en was daarvoor al bezig met alle reptielen dagelijks te verzorgen op school en bij een paar vrienden van me. toen ik mijn eigen slangen kreeg heb ik met een vriend zijn gifslangen iedere week verzorgt. ik oefende gewoon haken, tuben en pinnen. pinnen doe ik vrij weinig echt als het moet. tuben is tot nog toe de perfecte oplossing geweest. ik heb het haken verder bij mijn eigen dieren gehouden en uit gebreid. ook zelfkennis is belangrijk, weten wanneer je moe bent en na een jointje of 2+ bier de sleutels laten liggen. ;)

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie foto's, en de diadema's :cheer:

 

hier doen ze het goed hoor! laten zich vaak zien, en hebben ze hun vaste bakje gekregen. Ik heb er alvast een schuildoos met veenmos in gelegt met de hoop voor een eileg... alleen gaan ze er steeds met zen 3'n in zitten :P sociale beestjes zo te zien!

 

kun je me trouwens nog een zeggen hoe de kleuren van het mannetje eruit zagen? ik weet het al niet meet :huh: (en nog een tipje voor de kweek zou mooi zijn B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed om te horen!! foto's :D

 

een tipje lekker veel voer aanbieden aan de dames de heer zal wel druk gaan worden met de vrouwtjes tevreden houden :lol:

 

de man is de lange donker gekleurde slang. de lange licht gekleurde is een vrouw en de kleinste is ook een vrouwtje (persoonlijk mijn favoriet altijd heel berekent en erg fel B) ook een schitterende tekening al zeg ik het zelf :) ) als je toch twijfeld wie de man is bij de cloaca heeft de man rood/oranje achtig gepigmenteerde schubben ;)

 

zie je het dan n

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow! dat is een prachtbak daar kun je vast eventueel een 2e eilegbak in kwijt toch? :) dat is het missen in ieder geval helemaal waard :)

kan niet wachten op de fotos!

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Wat ik mij nu eigenlijk aan het afvragen ben ofdat deze diadema niet op de lijst staat in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

JDG:

ik heb me daar niet in verdiept. ik hoorde dat hot-ice het had na gevraagt en het kon dus daar ging ik van uit. :)

 

Zeker is dat diadema's achtertand giftig zijn net als een Heterodon nasicus een Panterophis guttatus een Dispolydus typus boiga enz. enz. enz. de familie colubridae zit volgens mij vol met opistoglyfe slangen. alleen een haakneus, boiga dispolydus zijn waarvan bekent gevaarlijk (de bekenste h

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zouden ze bij mij moeten proberen ;)

no way

 

ik denk dat ze hoogstens kunnen eisen dat er niet mee gekweekt en verhandelt mag worden met dieren die al in bezit zijn en je geen nieuwe mag aan kopen. maar je hebt ze voor het invoegen van die wet gekocht dus is die lijkt mij niet van toepassing toch?

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed nieuws dat ze nog niet op de lijst van verboden dieren staan. :)

Als het toch nog zo ver zou komen zorg je er dan wel het beste voor dat je in orde bent met je papieren, dan kunnen ze je dieren niet meer afnemen die je al bezit.

Hopelijk zijn ze in jouw gemeente toleranter en staan slangen niet als verboden, hier bij ons geven ze zelfs geen vlarem voor slangen :( deze zijn er hoogst waarschijnlijk wel maar dan anoniem en op deze manier kan je dus jammer genoeg niet in orde zijn en worden ze dus illegaal gehouden, terwijl dit volgens mij grotere risico's inhoud dan gewoon een vergunning te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×