Jump to content
Sign in to follow this  
Lieke

Ons Peppy

Recommended Posts

Hallooo :cheer:

 

Wij hebben ook een nieuw diertje erbij, een gekko vittatus!

Nou ja eerst foto's :D

 

58450549.jpg

 

58450281.jpg

 

58450433.jpg

 

 

Dit is du PeppY.

 

Lief beestje, zo mooi maar o zo kalm !

 

Wij hebben geen probleem met hem vast te houden hoewel we dat niet zoveel doen maar bijten of poging gedaan tot heeft hij nog niet gedaan. Hij is enkel wel vlug!

 

Hij eet wel vrij weinig dus eerste uur vanavond ga ik ermee naar de veearts, ff poep laten controleren!

Want verder dan het feit dat hij weinig eet, beweegt hij ook weinig. Hij zit steeds op hetzelfde plaats terwijl hij helemaal alleen is in zijn terra, genoeg klimmogelijkheden zijn en zijn natuurlijk biotoop werd volledig nagebootst.

 

We zien wel wat de veearts te zeggen heeft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi diertje

hopelijk is hij niet ziek en moet hij gewoon nog even wennen aan de nieuwe omgeving

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een heel mooie gecko...

Goed dat je voor alle zekerheid naar de dierenarts gaat! Zie dat het een reptielenarts is h

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is prachtig gekkotje joh ;):cheer:

 

het komt vast wel goed hopelijk is die niet ziek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha jordi je hebt gelijk daar had ik niet is aan gedacht ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u iederen!

 

PeppY is niet ziek en alles is in orde met hem.

Hij moet wrs nog wennen, we hebben hem vandaag juist een klein weekje....

 

Maar onze 2 baardjes hebben wormen :( We hebben ze ook maar meegenomen naar de veearts en jah die hebben nu 5 dagen een medicament die wij ze toedienen.

 

Verder dus alles goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou er een tweede in kunnen? vind dat hij zo zielig alleen is :(

 

Hoe groot komen ze?

 

Iemand die het weet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zou een tweede bij kunnen als je zeker bent van het geslacht.

Twee mannetjes vertonen ook territoriaal gedrag.

Ze worden ongeveer 25 cm afhankelijk van het geslacht.

Maar dit had je toch al moeten weten, zeker om de min. maten van de huisvesting te kennen.

Deze dieren zijn echte klimmers en prefereren een hoog terra met een redelijke hoge vochtigheidsgraad, zorg dat het terra goed afsluit want het zijn meesterontsnappers.

Wat het hanteren betreft heb je eigenlijk veel geluk want ikzelf heb deze soort ook en is niet met handen aan te raken eenmaal beet laten ze dan ook niet meer los (enkel je hand onderdompelen in water kan dan helpen).

Als ze hanteerbaar zijn doe dat dan ook niet teveel want de huid is heel fragile en zou snel beschadigd kunnen worden.

Is dit wildvang of nakweek?

Veel succes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk wij nemen peppy gerust bij ons, hij is vlug maar ontsnappingspoging heeft hij niet. (integendeel, als we hem eens nemen, wilt hij niet meer in zijn terra)

 

Hij zit nooit in de hoogte (zelfs niet s'nachts) en altijd op de grond of in zijn grotje. Heel af en toe op zijn takje maar tegen de ruit helemaal niet.

 

Hij eet wel goed en poept ook (gecontroleerd door veearts en geen probleem).

 

Geen idee of het nakweek is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coky, onze tweede gekko, is gisterenavond dood teruggevonden...

 

We verstaan het niet :(

 

Hij stond in gewone rustpositie op de grond met de oogjes nog open enz... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen of u producten gebruik om het terra te kuisen ?

Zoja welke?

Ik heb hier ook al ondervonden dat als het terra uitgewassen is mijn daggekko minder tot zelf geen grip heeft op de ruiten en daardoor ook heel de tijd beneden zit

 

Groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij stond in gewone rustpositie op de grond met de oogjes nog open enz...  :(

Jammer dit te moeten horen. :(

Blijkbaar is je kennis in gekko's niet al te groot, want dan zou je moeten weten dat gekko's geen oogleden hebben en dus ook hun ogen niet kunnen sluiten.

Dus slapen en sterven gebeurd met de ogen open, hun ogen likken ze proper met hun tong.

Ook wat betreft het hanteren is dit niet echt een soort om te hanteren, maar je doet maar.

Wat het overlijden dus betreft zou dit veel te maken kunnen hebben met stress, want deze dieren hebben eerst een periode nodig van gewenning.

Zeker als dit wildvang dieren zijn wat dus ook in de meeste gevallen zo is.

Veel sterkte.

 

groeten

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mag ik vragen of u producten gebruik om het terra te kuisen ?

Zoja welke?

Ik heb hier ook al ondervonden dat als het terra uitgewassen is mijn daggekko minder tot zelf geen grip heeft op de ruiten en daardoor ook heel de tijd beneden zit

 

Groetjes Tim

er wordt geen product gebruikt, enkel water tot nu toe :)

 

@ JDG: Ik geef toe dat wij niet veel kennen van gekko's maar persoonlijk heb ik het vermoeden dat er iets is misgegaan door de dag waarbij de gekko'tjes geen licht noch warmte hebben gekregen, pepy was zelf ook heel koud, onze baardjes ook!

 

Kan het zijn dat coky dood is "uit koude".. ? :(

 

Dat "hanteren" is zeker niet dagelijks en beperkt zich om eventjes uit de terra te gaan en verder niets :)

 

Bij Coky hadden we dat nog niet gedaan trouwens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom thuis van de avondles en peppy is dood :( :(

 

Nou vraag ik me af of ze gewoon niet allemaal ziek waren? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dit te moeten horen :( veel sterkte gewenst met deze verliezen.

Wel vind ik het jammer dat ik je op zaken probeerde te wijzen, maar blijkbaar wilden deze niet doordringen.

Wat de oorzaak nou zou zijn geweest kunnen we van hieruit natuurlijk moeilijk uitmaken, maar zoals ik al eerder zei zijn dit meestal wildvang dieren die een gewenning periode nodig hebben en dit zijn ook meestal dragers van parasieten en deze dienen dus eerst behandeld te worden.

Dus of ze ziek waren daarvoor had er op de eerste plaats onderzoek moeten plaatsvinden.

Ook is een juiste huisvesting heel belangrijk, dit zijn dieren die een tropisch terrarium nodig hebben met een redelijke hoge vochtigheid en geen al te hoge temperaturen ook genoeg verstopmogelijkheden dienen voor handen te zijn.

Deze dieren hebben zeker geen grote aaibaarheidsfactor en zijn eerder bekijkdieren.

Dus in dat opzicht vond ik het al heel raar dat jouw diertje zich zomaar liet hanteren en ik durf er dan bijna op wedden dat dit te maken had met het feit dat het dier niet in orde was.

Eigenlijk kan ik nog een heleboel zaken opnoemen, maar deze zou je in principe zelf moeten geweten hebben voor je deze dieren aanschafte.

Neem het zeker niet persoonlijk op, maar er gebeuren zoveel impulsaankopen dat het jammer genoeg altijd de dieren zijn die er als slechtste partij uitkomen en het met de dood moeten bekopen.

 

Groeten

Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer dit te moeten horen :( veel sterkte gewenst met deze verliezen.

Wel vind ik het jammer dat ik je op zaken probeerde te wijzen, maar blijkbaar wilden deze niet doordringen.

Wat de oorzaak nou zou zijn geweest kunnen we van hieruit natuurlijk moeilijk uitmaken, maar zoals ik al eerder zei zijn dit meestal wildvang dieren die een gewenning periode nodig hebben en dit zijn ook meestal dragers van parasieten en deze dienen dus eerst behandeld te worden.

Dus of ze ziek waren daarvoor had er op de eerste plaats onderzoek moeten plaatsvinden.

Ook is een juiste huisvesting heel belangrijk, dit zijn dieren die een tropisch terrarium nodig hebben met een redelijke hoge vochtigheid en geen al te hoge temperaturen ook genoeg verstopmogelijkheden dienen voor handen te zijn.

Deze dieren hebben zeker geen grote aaibaarheidsfactor en zijn eerder bekijkdieren.

Dus in dat opzicht vond ik het al heel raar dat jouw diertje zich zomaar liet hanteren en ik durf er dan bijna op wedden dat dit te maken had met het feit dat het dier niet in orde was.

Eigenlijk kan ik nog een heleboel zaken opnoemen, maar deze zou je in principe zelf moeten geweten hebben voor je deze dieren aanschafte.

Neem het zeker niet persoonlijk op, maar er gebeuren zoveel impulsaankopen dat het jammer genoeg altijd de dieren zijn die er als slechtste partij uitkomen en het met de dood moeten bekopen.

 

Groeten

Jo

Ik heb foto's genomen. Hij zat heel onder de vlekken en je je kon de ribbetjes tellen met het blote oog - hoewel hij wel at!!

 

Qua terrarium denk ik niet dat ze beide te klagen hadden. Er werd s'avonds iedere keer gesproeid, er was rondom de 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi beestje

veel succes ermee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow meid sorry,had de reacties er niet opgeleze

toch nog veel sterkte met het verlies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×