Jump to content
Sign in to follow this  
Jeroen24V

Phelsuma Madagascariensis Grandis

Recommended Posts

Ik heb op het ogenblik een groot terrarium van 180 cm hoog en 90 cm diep in diamant vorm.

Er zit momenteel een mannelijke Yemen kameleon van ruim 3 jaar oud in, ik zou graag 2 Phelsuma madagascariensis grandis gekko's er bij willen zetten.

Weet iemand of deze twee soorten samen kunnen leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou ik maar niet doen, kameleons zijn zeer terratoriaal ik wed dat deze gekko's die je erbij stopt geen week erbij blijft zitten of een dag zelfs die kameleon maakt ze gewoon af denk ik,

bovendien zijn die gekko's veelste mooi en te duur om ze weer kwijt te raken vind ik dat is mijn mening hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Zeker niet doen.

Combineren loopt in de meeste gevallen verkeerd af of je zou over een kamer of serre terrarium moeten beschikken en dan nog moet je rekening houden met de leefomstandigheden van elke soort.

Nu wat jij wilt combineren zal zeker voor 100% verkeerd uitvallen daar de kameleon een solitair levende soort is en de andere dieren niet zal aanvaarden.

Ook bij de gekko's moet je rekening houden dat 2 vrouwtjes of man en vrouw enkel te combineren valt.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb namelijk vorige week bij iemand thuis gezien dat die een terrarium had waar 2 wateragamen, 2 boomkikkers een paar schildpadden en een gekko in zatten zonder problemen de afmeting van dit terrarium was 200x120x100

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat komt omdat wateragamen op bodem leven boomkikkers meer in de lucht en gekko's ook vanboven boomkikkers kan je makkelijk combineren met gekko's deze dieren verdragen zich beter, een kameleon zal elk dier die in zijn leefomgeving kom verdrijven, ook kwa ruimte hebben die dieren het breder, maar meestal is het niet slim om meerdere dieren bij elkaar te stoppen groeten ingel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×