Jump to content

Recommended Posts

Ons baardje van nog geen jaar is de laatste dagen erg aan het graven. nu dachten wij dat het was omdat ze misschien wat meer schaduw wou.

Nu deze morgend werd ik wakker en toen de lichten aan gingen was er nog niets te zien. 10min later kijk ik en liggen er 17 eitjes in haar terra :blink:

 

Ons baardje zit helemaal alleen in haar terra, er zit wel een mannetje naast die al meer dan een maand continue ligt te kopknikken met een zwarte baard. ze hebben nog nooit samen gezeten dus de eitjes zijn onbevrucht.

 

Moet ik nu iets speciaal doen met haar? of moet ik zorgen dat ze elkaar niet kunnen zien?

 

Was dat even schrikken, ik kon mijn ogen niet geloven.

 

Kan dit ook de oorzaak zijn waarom ze de laatste paar dagen bijna niets eet enkel een beetje groenten?

 

Alvast bedankt!!

 

Ines

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze dame is er vroeg bij

 

sommige dames willen eieren leggen,bevruchting of niet

het gevaar zit erin dat ze meerdere legsels zal aanmaken en leggen

 

 

laat de man erbij(laat ze eerst terug op kracht kommen)(indien u niet wil kweken kunt u de eitjes gewoon verticaal klasseren)

zo heeft ze de volledige paringsritueel gehad,en zal hopelijk stoppen met eitjes aanmaken na nog een afleg (of twee)

 

ZO NIET DIERENARTS RAADPLEGEN!!!

 

zorg nu zeer goed voor de dame

geef haar extra calcium,en veel drinken(wat calcuim oplossen in wat water(dik papje)en rechtstreeks met een spuitje toedienen in de mond)(2a3 dagen)

ook vloeibare calcium(sterop)uit ampullen(verkrijgbaar bij de aphoteeker)is zeer goed

extra eten,bepoederd met extra veel calcium geven

extra vitaminen zullen er haar ook vlugger bovenop helpen

gemalen stuifmeelkorrel en wat sepia over de groenten

 

ook rust is de eerste dagen belangrijk

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Erwin,

 

Super bedankt voor de reactie!

Ze ligt er nu compleet uitgeteld en werd eigenlijk al een beetje ongerust.

 

Maar zal ze goed verzorgen!

 

Kan dat een reden zijn dat ze minder honger had?

 

Nu ligt ze echt te slapen dus ga haar nog even laten liggen voor ik er echt eten bij ga gooien want volgens mij heeft ze daar nog niet de kracht voor.

 

Groetjes Ines

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan dat een reden zijn dat ze minder honger had?

 

Een vrouwtje die eitjes gaat leggen, gaat de laatste week voor de eileg niets tot bitter weinig eten.

Eenmaal de eitjes zijn afgelegd zal je ze terug moeten aansterken door extra te voeden met hoogwaardig voedsel.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×