Jump to content
Sven-1

Energieberekening

Recommended Posts

de distributie kosten bedragen zijn rond de 20% van de totaal rekening

enkel deze 20 % mag vermeerderen of verdubbelen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
de distributie kosten bedragen zijn rond de 20% van de totaal rekening

enkel deze 20 % mag vermeerderen of verdubbelen

 

groetjes

erwin&sonja

Heb momenteel nu zo een klacht lopen tegen de leverancier NUON maar zal weer op niks uitlopen .Heb een fix van drie jaar ongewijzigde prijs en zou hetzelfde blijven ,maar volgens de eindafrekeining moest ik een heel deel bij betalen ??Heb even alles nagezien en wat blijkt de distributie was verleden jaar 5 en 8 euro (dag en nacht) en nu 120 en 160 euro dus die stijging is volgens mij abnormaal hoog ?Heb dat aan nuon gevraagd en zeggen dat ze dat niet in handen hebben dat hangt af van de leverancier ???

Groeten

patrick en daniella

 

dus wat zij fix noemen wordt nu onder een andere naam angerekend wacht vanaf dit jaar gaat het naar beneden zal dan wel ongewijzigd blijven :blink: :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nuon levert,en haalt het zelf niet op!

weet je wel waar je stroom vandaan komt?

hoogwaarschijnlijk uit het buitenland,hier in ned komt veel stroom uit skandinavie.

er word al jaren gewaarschuuwd om je stroom niet vast te zetten,het gaat gaat alleen om de stroom,en verder niets,dat beloven ze ook niet,kunnen ze niet want daar hebben ze geen macht over.

met je klacht zal de nuon niet veel kunnen,het zal je alleen maar nog meer gaan, kosten aan tel kosten en verspilde energie.

maar treur niet,vast of niet,het word weer schrikken,de meter is hier deze week genoteert,wij weten het met een paar weekjes. alle afrekeningen van de afgelopen jaren zijn bewaard.(heeft ook geen nut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HET GROTE PROBLEEM IS DAT EEN ELEKTRICITEITSCENTRALE ENKEL AAN OF UIT KAN STAAN

 

OF ZE MAKEN ELEKTRICITEIT OF MAKEN ER GEEN

 

WANNEER EEN CENTRALE STILLIGT IS ER VOOR NIEMAND ELEKTRICITEIT

 

WANEER ZE WERKT WERKT ZE 24 OP 24 UUR,OP VOLLE KRACHT

TERWIJL WE ENKEL ELEKTRICITEIT PIEKEN HEBBEN

SMORGENS TUSSEN 06.30 EN 09.30

SMIDAGS TUSSEN 11 .OO EN 12.30

SAVONDS VAN 1700 TOT 2100 UUR

 

VOOR DE REST IS ER TEVEEL AAN ELEKTRICITEIT,EN DEZE KAN NOG NIET OPGESLAGEN WORDEN

DEZE WORD DAN DIEP IN DE AARDE GESTUURD(AARDING)

 

DAAROM BRANDEN OOK ZOVEEL VERLICHTING OP DE BELGISCHE WEGEN

DEZE ENERGIE KOST NIETS,DE CENTRALE WERKT ,EN HEEFT ANDERS TOCH GEEN AFNAME GENOEG

 

DUS TUSSEN DE PIEKTIJDEN IN DRAAIT DE CENTRALE OOK OP VOLLE TOEREN,EN DIT MAAKT ELEKTRICITEIT ZO DUUR

 

DUS WIE WEET HOE DEZE OVERTOLLIGE ENERGIE OP TE SLAAN HOEFT NOOIT MEER TE WERKEN :rolleyes::D:rolleyes::D

 

TOTDAN ZAL ELEKTRICITEIT DUUR BLIJVEN

 

GROETJES

ERWIN&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze terra's aansluiten op de o zo mooie Belgische autostradeverlichting????

 

 

Die electriciteit zal toch altijd een winstbejag zijn. De kleine man kan er toch bitter weinig aan doen.

Boycotten gaat niet. Niet betalen, dan sluiten ze gewoon je stroom af. Who cares...

 

We kunnen enkel betalen en klagen...

Tgaat er toch niet beter op worden vermoed ik...

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen tien a vijftien jaar lachen we er mee

 

het zal gaan als met de gsm,dus zeer snel( deze was er ook van onbestaand tot dat 95% van de bevolking er een had in 10 jaar)

 

waneer de gebruiksvriendelijke zonne-energie panelen met energieopslag op de markt komen,tegen betaalbare prijzen zal iedereen zijn stroom zelf kunnen maken

 

we zullen ons wel moeten leren om te leven met 1,5 KILOWATT

dus geen wasmachine en vaatwasser tegelijk,maar een voor een gebruiken

 

de zonnepanelen zijn er al,enkel de opslag is nog veel te duur

 

 

voor de ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonne panelen op je dak zetten is ff investering maar scheeld je een berg aan stroom hoor :lol:;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm ja maar vooraleer dat je er iets uithaalt kan je ze alweer vervangen.

 

En dan die windmolens, veel gemeentes houden het tegen. Is niet mooi zo een windmolenpark in je gemeente zeggen ze dan.

Terwijl daar kan je ook heel wat stroom mee opwekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zou het ook niet mogen,miss er 1 verstoppen in zo,n afschuwelijke schotel,dat mag weer wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het over kleinere windmolentjes

kleiner dan een schotelatenne

 

deze geven 1000 watt

enkel nog zeer duur(vooral de omvormer is duur)

4500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm ja hier in het verre limburg dus niet echt ideaal.

Ik wist nog niet eens dat zoiets bestond.

Lol anders af en toe zelf aan het molentje gaan blazen :P

 

Och ja, gelukkig geeft de hobby ons voldoende voldoening om er voor te betalen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he ,effe iets toelichten .

 

Hier op Sint -Niklaas hebben wij 0,1866 Euro per kilowattuur betaald BTW inbegepen in maart 2009 .Vast recht (huur meter) buiten beschouwing gelaten vermits je die toch moet als je bent aangesloten betalen of je nu verbruikt of niet .

 

Dus een lamp van 100 watt verbruikt dat bedrag op 10 uur

 

(10 uur x100watt =1000 watt of 1 KWU)

 

Het verschild wel een beetje al naargelang waar je woont maar uit je laatste factuur van de afrekening voor stroom kun je perfect de prijs berekenen van je jaarverbruik wat je terra's betreft .Stel je hebt in Sint-Niklaas (Belgie) twee terra's met elk voor 100 watt aan lampen die 10 uur branden 365 dagen

Das 365 dagen 1 KWU per bak = 0.18662Euro x365=68,111 Euro

.......................2 bakken met voor elk 100 watt lampen er in brengen bij ons een kost mee van 136,2326 Euro per jaar .

 

10 uur per dag is te weinig ,dat weet ik wel ,maar hier en daar een spaarlamp (reptielenlamp)en het feit dat tijdens de winterrust het verbruik veel minder is zal dat wel goedmaken zo ongeveer denk ik . Dus da valt goe mee vind ik ,als je maar 2 terras in gebruik hebt natuurlijk .Ik zit er na een paar maand bezig zijn al over . :rolleyes: Nog een paar maanden er bij en ze denken daar bij de stroomboer dat ik een plantage uitbaat :P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn jaarlijkse afrekening moest ik 1350 euro opleggen. Had wel verwacht dat

ik moest gaan opleggen omdat ik aan het uitbreiden heb geweest maar zoveel vond ik wel wat te veel van het goede. :huh:

Vanaf toen heb ik het helemaal anders aangepakt. Heb een nachtmeter laten plaatsen en de branduren van de terra's aangepast. Mijn terra's schieten nu aan

om 16 uur tot 6 uur s'morgens. Ik betaal nu veel minder en heb heel de avond

geniet van mijn baardjes, zelfs s'morgends voor ik vertrek naar mijn werk. En mijn baardjes hebben een heel goede nachtrust. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×