Jump to content
Sign in to follow this  
ingel

Hier Mijn Ossenkikkers

Recommended Posts

hier weer paar foto's van mijn ossenkikkers/Kaloula pulchra:

 

dsc05262bd9.th.jpg

 

 

dsc05263ig8.th.jpg

 

hier terra ossenkikker of indische stierkikker/ Kaloula pulchra:

 

dsc05265ww6.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik kan je wel vertellen dat ze super tam zijn, ze komen zo naar je toe gesprongen alleen eten ze ook indrukwekkend gewoon veelvraten

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hoor!

maar wat zeg je nu,ze zijn slim genoeg om te weten wanneer het voeren is?

maar eigenlijk,waarom ook niet,lol.

er zal wel wat in gaan,wat eten ze,insecten, of gaan hier ook muisjes in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze nog nooit muizen gevoerd:p

 

gewoon grote krekels en wasmot larven, als ik met men vinger langs het glas gaat van het terra dan springen ze al te voorschein komen ze naar het glas toe en happen ze naar men vingers is echt grappig doet je glas open en hou je je vinger ervoor happen ze er ook naar gewoon die tong voel je alleen meer niet haha en als ze gaan kwaken dat doen ze alleen snachts, ze staan bij mij op mijn slaapkamer, ik werd poos geleden wakker dacht ik als er vent in men kamer stond te praten maar dat waren die kikkers, is heel appart heel laag gebrom soortje wel doordringend

 

groeten ingel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke dieren :rolleyes:

Maar hoe zit het met de stankoverlast of valt dit mee <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ingel,

 

Prachtige kikkers, zijn dit volwassen dieren of worden ze nog groter? ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze zijn idd handtam, en deze dieren stinken absoluut niet, gewoon zorgen dat het hok goed schoon gehouden word enz maar dat geld voor elk dier,

 

dit is volwassen grote wand ze zijn al 1.5 jaar oud, maar bij mij blijven ze geloof ik groeien haha:p

vanacht hoorde ik weer gekwaak dus mss gaat het dit jaar op nakweek aankomen ik hoop het zou erg tof zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
deze zijn idd handtam, en deze dieren stinken absoluut niet, gewoon zorgen dat het hok goed schoon gehouden word enz maar dat geld voor elk dier,

 

Met het stinken dacht ik niet in de eerste plaats het hok proper te maken (dit is natuurlijk bij elk dier een vereiste).

Maar ik stelde mij de vraag doordat je zei dat het veelvraten waren ze dan net zoals bv. de hoornkikker die ook gekend zijn als veelvraten en echte stank veroorzaken en/of ze bij bedreiging geen geur afscheiden als verdedigingsmiddel.

Deze dieren worden dan ook heel weinig gehouden in het terrarium (je bent althans de eerste die ik ken) en weet er dan ook weinig over.

Ik vind het steeds leuk om een nieuwe soort te leren kennen door mensen hun ervaringen.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop er mee te kweken ik weet trouwens niet of het normaal is dat deze kikkers tam worden haha, ze hebben wel giftige klieren maar ik heb er nog nooit wat van gevoelt beetje branderig in wondjes maar verder niks,

ik hoop dat ik er beetje mee kan kweken , ze beginnen nu met kwaken enz terwijl ze nog half in winterslaap leggen dusjah

 

en stinken doen ze niet daar was ik ook bang voor maar dieren die stinken moeten uit mijn kamer van men moeder haha maar deze staan er al meer als een jaar in;)

als ze hun eigen willen verdedigen blazen ze hun eigen op zo rond als een ballonetje:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

latijnse naam heb ik toevallig gevonden dat is : Kaloula pulchra

herkomst vietnam

 

DSC05260.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×