Jump to content
Sign in to follow this  
Zupano

Weet Iemand Dit?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik en mijn meisje willen over een tijdje een groot hoek terrarium maken met iets erin haha :D we weten nog niet zeker wat, wel dat het tropisch gaat worden.

we zitten te denken aan 2 wateragamen alleen zie ik heel erg veel dat die hun bekje kapot stoten!!! :( is dit te voorkomen? en waarom doen ze dat?? :huh:

 

Andere opties zijn 2 kameleons, groene leguanen of iets anders

en dan wat gecko's erbij voor de mooiigheid.

 

Zondag op Houten even kijken naar andere opties!!!! :D

 

Iemand met raad??

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bv voor wateragamen bij de voorkant van je terra/paludarium water gedeelte heb zullen ze daar niet echt aan stoten, de achterkant een rotswand daar klimmen ze alleen op zorgen dat ze de ruimte hebben, en zorgen dat als je het terra openmaakt niet met je hand via boven komt zodat er geen paniek kan zijn in het terrarium voor de dieren, en het terrarium niet op drukke plek zetten

 

groeten ingel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou u 2 soorten bij elkaar zetten?

Luipjes zijn nacht dieren dus moet je er nacht dieren bij zetten

(luipjes zijn mooi maar bijna nooit zichtbaar)

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou u 2 soorten bij elkaar zetten?

Luipjes zijn nacht dieren dus moet je er nacht dieren bij zetten

(luipjes zijn mooi maar bijna nooit zichtbaar)

 

Groetjes Tim B)

wie zei iets van luipjes? :huh: er zijn ook nog andere soorten :P (je hebt wrs fout gelezen ofzo ;)

 

Een hoek terrarium zeg je... Wel voor een leguaan of wateragamen zul je tog wel een heel grote hoek nodig hebben :unsure: ...

 

Persoonlijk zou ik voor een subtielere dieren gaan, gewoo een stukje natuur in huis halen. Een tropisch terrarium met mooie planten enz(eventueel een waterval) en als het groot genoeg is kan je mess wel enkele soorten combineren. Ik ben vanplan zo iets te doen in de toekomst en dit zijn soorten die ik in gedachten had:

 

-langstaart hagedissen

-roodkeelanolissen

-platstaartgekko's

-wimpergekko's

-...

 

deze dieren kan je wel combineren en als je ze per trio koopt zul je zoiso nakweek verwachten wat ook mooi bijgenomen is!!

 

anders zijn dagekko's ook zeer mooi :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou u 2 soorten bij elkaar zetten?

Luipjes zijn nacht dieren dus moet je er nacht dieren bij zetten

(luipjes zijn mooi maar bijna nooit zichtbaar)

 

Groetjes Tim  B)

wie zei iets van luipjes? :huh: er zijn ook nog andere soorten :P (je hebt wrs fout gelezen ofzo ;)

 

Een hoek terrarium zeg je... Wel voor een leguaan of wateragamen zul je tog wel een heel grote hoek nodig hebben :unsure: ...

 

Persoonlijk zou ik voor een subtielere dieren gaan, gewoo een stukje natuur in huis halen. Een tropisch terrarium met mooie planten enz(eventueel een waterval) en als het groot genoeg is kan je mess wel enkele soorten combineren. Ik ben vanplan zo iets te doen in de toekomst en dit zijn soorten die ik in gedachten had:

 

-langstaart hagedissen

-roodkeelanolissen

-platstaartgekko's

-wimpergekko's

-...

 

deze dieren kan je wel combineren en als je ze per trio koopt zul je zoiso nakweek verwachten wat ook mooi bijgenomen is!!

 

anders zijn dagekko's ook zeer mooi :o

Ja indderdaad haha , ik dacht aan de zelfde soort geckos dat is toevallig alleen een langstaart hagedis vindt ik persoonlijk niet zo mooi, over de grote hoef je je geen zorgen te maken omdat ik een hoekterra van ongeveer 1,5 tot 2 meter wil maken.

het wordt inderdaad een tropisch terra met veel planten en water indd een stukje natuur in huis halen.

Sommige mensen zetten een plant in de hoek ik doe het anders haha ;)

 

gr sven

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus de langste zijde van je hoek terrarium is dan 2m... je komt volgens mij(wiskunde is niet zo goed :lol: ) veel minder oppervlakte uit dan bij een rechthoekig terrarium van 2x1x2... (Ik heb het dan over een leguanen terrarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

gekko's kikkers zijn erg leuk maar idd poepen ze zo je ruiten onder, combineren van dieren bij wateragamen of leguanen is geen doen als je zelfde soort zou doen wand dat zorgt voor enorm veel stress, je kan wel kleinere soorten dieren bij elkaar stoppen bv koppel kikkers die op grond leven en hagedisjes voor boven, geen dieren bijelkaar stoppen die op elkaar lijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×