Jump to content

Recommended Posts

hallo

onze speedy heeft deze morgen een roodachtig iets uitgebraakt in de vorm van een bol(diameter 2cm) met een lange punt.Ook in zijn mest zag je duidelijk de vorm van een sprinkhaan.Hij is net uit vervelling Heeft dat er iets mee te maken?We hebben hem nu een week en het is ons eerste diertje.Da gebeld en die deed geen reptielen.Herkent iemand deze symptomen? :unsure:

hopelijk kan iemand ons helpen

patrick en brenda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

We hebben het via de telefoon gehoord.

Best is dat je binnen 14 dagen een mestonderzoekje laat doen, normaal kan elke dierenarts dat maar deze doen het dikwijls niet.

Ik zou het zeker maandag onmiddellijk laten doen... Dan ben je zeker voor dat het baardje geen parasieten heeft.

 

Wat die roodachtige bol zou kunnen zijn... Wij zouden denken dat het baardje te gulzig gegeten heeft maar ja dan zou je iets moeten zien zitten in die bol. Hoe groot zijn de sprinkhanen die jullie geven? Hebben ze vleugels, of weet je toevallig de benaming?

 

Ook heb je de vervelling niet terug gevonden maar dat kan normaal ook geen kwaad moest speedy dit opgegeten hebben...

Ik zou zeggen, vandaag geen voer, morgen misschien eens proberen iets uit de hand te geven van voedseldieren.

 

Hou ons zeker op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Zijn jullie al naar de reptielenarts geweest?

Minder eetlust kan wijzen op inwendige parasieten. Door de stress van de verhuis en dergelijke kan het zijn dat de parasieten 'in actie' geschoten zijn...

Dus laat maar zo snel mogelijk een mestonderzoekje doen, dan ben je zeker en ben je voor enkele maanden goed.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zou toch maar een nestonderzoekje laten doen als ik van jullie was want dit doen we normaal altijd bij de aankoop van nieuwe dieren.

Ikzelf laat dit nooit dadelijk doen maar ongeveer 1 maand na de aankoop want door de verhuis en de nodige stress die daarmee gepaard gaat ligt de verhouding veel hoger dan wanneer men een maandje wacht en raar maar waar is dat er dan soms niets meer te bespeuren valt <_<

Zet wel altijd mijn aangekochte dieren de eerste maand appart en dit ter verkoming dat mijn andere dieren ziek zouden worden ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat het terug ok is met speedy... Zijn jullie al bij een reptielenarts geweest ondertussen?

Zoals Gerrit nogmaals aanhaalt, zeker een mestonderzoek laten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×