Jump to content
lies

2 Leguanen Gekocht

Recommended Posts

Hallo,

 

Heb 2 weken geleden 2 rode leguanen gekocht.

Ik geef ze nu om de 2 dagen vitaminen ( reptivite).

Is dat genoeg?? Zijn deze vitaminen goed voor hen??

De foto's volgen nog.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo

2 rode nog wel,ik ben benieuwd naar de foto!

hoe oud zijn ze nu,en hoe heb je ze gehuisvest!

ik denk dat je dieren nog jong zijn,en in een kleine bak zitten,maar ze hebben echt goede verlichting nodig,en vooral dagelijks calcium lactaat,en voldoende d3!

met goede verlichting bedoel ik een powersun,of een mega ray,zodat je geen vitamines uit potjes hoeft te geven,en de dieren geen kans lopen om mbd te krijgen.

op dingen vooruit lopend,heb je overdrachtspapieren erbij gekregen,en zijn ze goed gesexed,want met 2 mannen heb je binnen een jaar oorlog.

oja,en welkom op het forum,veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

owg,als ze een meter zijn zullen ze al zeker ong 3 jaar zijn,geslacht bepaling is makkelijk zat,kijk bij de porien onderop de achter poten,bij een man lopen ze in een rechte lijn,en bij een vrouw in een zig zag.

elk een powersun is perfect! dus geef geen extra vit meer,je bent aan het overdoseren nu,en kunnen ze ziek worden,maar geef op z,n minst 3 keer per week calcium lactaat(geen fosfaat),tja en nu nog een foto van dat mooies he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik nu van calvi rep,maar alles kan,gewoon bij de winkel vandaan,maar vraag om calcium lactaat zonder d3! dat zit al in je lampen.

 

je dieren zijn leuk,maar ze zitten al te ver in de vervelling,en hebben dagelijks een bad nodig. als je wilt dat de stekels er niet vanaf rotten is dit echt brood nodig.

vooral de kleinste ,goed warm water,of ze insmeren met olie nadien,en de hele handel zacht maken,beetje masseren en hopelijk komen ze los. niks forceren,maar je moet er even werk van maken.

bij het grotere dier zie je dat er nog oude vervellingen aan de stekels zitten,deze gaan de bloedsomloop ook blokkeren,en vervolgens sterven ze af.dus ook zacht maken,en zien dat je ze eraf krijgt,probeer een paar dagen,als het niet wilt zal ik proberen om je goed uit te leggen hoe je ze er kan halen.

ik moet zeggen dat ik nog nooit een rode rinodolpha gezien heb.leuk!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie beesten hoor!! wauw

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie dieren,en calcium lactaat kun je op de meeste beurzen wel kopen.

heel veel geluk met ze,en laat ze zo snel mogelijk sexen dan weet je ook waar je aan toe bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met je prachtige nieuwe dieren :cheer:

Verzorg ze maar goed en we wensen je er veel succes mee.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben reuze benieuwd hoe het nu met ze gaat,zijn ze al gewend bij je?

heb je er plezier mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey

 

Mooie diertjes heb je daar :o

 

Ik koop men calcium bij de apotheek in grote potten :D

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Het gaat vrij goed met ze. We zetten ze nu bijna dagelijks in bad

en smeren hun stekels in met olie.

Den ene is moeilijker dan den andere. Het vrouwtje is gemakkelijker, ze klopt niet met haar staart en is vrij gemakkelijk te pakken. Zit ook al op je schouder. Het mannetje is al wat moeilijker, hij slaagt en doet zijn bek open. Maar als we hem dan even vasthouden dan wordt hij wel wat rustiger. Dus ik denk wel dat we op de goede weg zijn. Zal

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi om te horen.

dus komen er nu al wat stekel vervellingen los?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja, er zijn al veel vervellingen afgekomen. Maar de stekels die samenhangen komen nog niet los, en ze hangen zo slap, durf er dan ook niet te hard aan te trekken. Ik denk niet dat we deze gaan kunnen redden!

 

Groetjes lies

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan nog even 1 ding proberen.

 

als de vervelling is los vande stekel basis,druk dan licht tegen de schupjes aan,als met een tissue,als er dan wat vocht is,zijn de stekels ontstoken,en kan je er nog betadine zalf op doen.

stekels hangen slap door slechte voeding,of ontstekingen.

de voeding zal in orde zijn,al kan het echt heel lang duren voordat ze top zijn,want ze zijn heel traag met helen.

 

toen ik lola kreeg, had korsten op z,n kop,en z,n horentjes op de neus afgeschuurd tegen de ruiten,en het heeft 5 jaar geduurd voordat en mooie littekens op zaten,en nu komt zelfs z,n hoorentje weer terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben deze rode prachtdieren vorig jaar op de beurs in lebbeke mogen aanschouwen

 

deze waren ook al groot

ze werden niet verkocht,maar het doel was om te zien wie er een wilde bestellen,zodat er op maat kon worden uitgebroed

zo werd er vermeden met een overschot te zitten

 

vond het een pracht onderneming

 

ook zeer aangenaam te lezen dat Anita op bijna alle vragen een gepast antwoord heeft,en dit ook met plezier deeld

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

net als bij baardjes,is er ook een groot overschot aan leguanen,tot het punt dat deze ook als voedsledieren gebruikt worden, de zo veel zijn er al.

 

nu had ik al leguanen toen ik nog in californie woonde,daar was het eenvoudig zat,eenmaal hier in nederland werd ik met m,n neus op de feiten gedrukt! iggys houden was niet zo eenvoudig!

m,n eerste dier was dood in 6 weken,het dier zat op een koude slaapkamer,met 1 spotje,en bij mij thuis onder de powersun,explodeerde de flagaten,en hij was in 3 uur dood!

die avond leerde ik ok een forum mijn vriendin rosita kennen,en met haar hulp toch weer begonnen met een ander dier!

nu is zij niet de makkelijkste,en ik heb dus jaren aan moetten horen on toch maar weer kamerplanten te nemen,het werd niks met mij en iggys.

maar met veel geduld van haar kant,is het dus allemaal goed gekomen, want mijn kennis is ,al zeg ik het zelf aardig groot, en kennis moet weer gedeeld en doorgegeven worden. zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×