Jump to content
Sign in to follow this  
el_diablo

Uv Lamp In Groter Terra

Recommended Posts

hoy

 

ik heb net mijn baardjes in mijn nieuw terra gezet dat net ietsje groter is dan het oude.

mijn vorig terra was 120*80*60 daar had ik een reptiglow 5.0 26w lamp inhangen.

mijn nieuw terra is nu 180*60*60 is die uvlamp nog voldoende of moet ik een andere lamp aanschaffen?

 

vriendelijk groeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in zulk groot terrarium toch zeker de 10%uvb 26W nemen als je een spaarlamp wilt!

 

Zelf zou ik 100% zeker de Mega Ray Uv Flood van 100W + een reptiglo 10%uvb 26W gebruiken met jou terrarium.

 

Heb net gezien dat de Mega Ray op de webshop van reptie farm in aanbieding is 49,50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Ik heb in al mijn terra van 50 tot en met 150 Repti Glo 10.0 steken... de hoogte is dan wel altijd 60.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gert,

 

Deze lampen geven heel veel warmte af, wij hebben ze hangen in onze hele grote terra.

Ik denk dat wij de 100 watt hebben in onze 2 m terra en daar is het onder de warmtespot 45 graden ongeveer.

 

Het zijn inderdaad hele goeie lampen, onze baardjes kruipen altijd als de lichten aangaan er meteen naartoe.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De mega ray geeft een geleidelijke warmte af, en kun je niet vergelijken met een spot.

 

De warmte van deze floods gaat meer in de breedte.

 

Wij gebruiken de 100 watt in terrariums die 50 cm hoog zijn.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt heb ze toch maar besteld dan :D:P

nog een laatste vraag: overleeft een plastieke fitting deze lamp? of echt een porseleine fitting gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok bedankt heb ze toch maar besteld dan :D:P

nog een laatste vraag: overleeft een plastieke fitting deze lamp? of echt een porseleine fitting gebruiken ?

aangezien deze lamp toch zeer warm kan worder raad ik zeker een keramieken fitting aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×