Jump to content
Sign in to follow this  
darkraver

Zal Dan Ook Maar Eens Mijn Paco Voorstellen

Recommended Posts

Zaterdag nog maar eens langs geweest, de papieren waren niet klaar, ze zouden woensdag klaar liggen als ik mijn voedseldieren ga halen. Nu ik ben een kalm type maar je moet me niet met men voeten rammelen, ik heb gezegd dat indien mijn papieren er woensdag niet waren ik verdere stappen zou ondernemen, en ineens konden ze zelfs de eigenaar van de zaak bellen die me dadelijk beloofde de papieren in orde zou maken en er voor te zorgen dat de papieren woensdag aan de kassa liggen.

Wordt vervolgd!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heremejeetje hoor!

een overdrachts verklaring,stelt dus echt niks voor,tenzij ze dus zelf dieren verkopen die van de vrachtwagen gevallen zijn zoals wij dat zeggen.

ik ben nu echt benieuwd ,want het dier is nu in jou bezit,dus ben jij aansprakelijk,want je kan niet bewijzen waar je het vandaan hebt.

aan jou de keuze dus woensdag,wat zou je doen,het dier terugdoen,of een gokje wagen,en het houden ,zonder verklaring.maar je hebt een flarum aangevraagd en in be word gecontroleerd.

maare hoe gaat het met hem nu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze is duidelijk kalmer, is ook ong. 5cm groter dan de vorige, ziet er minder stressie uit, hij is wel niet zo groen gekleurd als men vorige, die was echt helder groen waar die nu meer grijs is, hij heeft wel nog niet gegeten, heb em andijvie en korrels gegeven, de korrels zijn dezelfde die hij kreeg in de winkel. Nu is het afwachten tot woensdag en dan zal het verdikt vallen. In ieder geval ik kan men beestje niet terug doen (ze nemen em niet over), en wegdoen is ook geen optie zonder papieren. To be continued....

Share this post


Link to post
Share on other sites

grijs??

foto please!!!

als het kan ook van het stukje van de staart basis,het eetbare stuk dus :unsure:

hij kan tegen vervellen aanzitten natuurlijk,maar grijs,of dof hoort niet bij zo,n jong dier.

week je de korrels? want als je dat niet doet kan hij uitdrogen. het beste is om ze helemaal niet meer te geven,en gewoon stukjes groente en fruit te geven,zet ce bak niet op de grond,maar hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila hier volgen ze

 

Paco002-400.jpg

 

Paco003-400.jpg

 

Paco008-400.jpg

 

Paco009-400.jpg

 

Paco012-400.jpg

 

 

Ik hoop dat em zo kan zien zoals je wil ;)

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja.

leuk dier hoor,zit tegen de vervelling aan,en de staart is mooi dik,dat scheeld dus weer.

zit hij de hele dag zo vertikaal tegen de achterwand geplakt,want eigenlijk vinden ze dat heel vervelend en is het dat ze angstig zijn. wel een erg mooi wandje!!

maar hij heeft het best goed gehad ,dat is mooi te zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enja, Vlarem 3 is in orde, nu nog wachten tot woensdag voor de cites :cheer::cheer:

Hoe doe ik het nu best verder, moet ik em niet beter gerust laten of moet ik em iedere dag ff uit de terra halen?

Verder sproei ik elke dag met men planten spuit mag dat? dacht van wel maar nu wil ik wel heel zeker zijn dat ik het goed doe. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 der wijzen heeft gezegd, het beest wat rust gunnen.

Dus vermoed enkel voor het hoognodige hanteren...

 

Maar het is begrijpelijk, het is nieuw en je wil er mee bezig zijn.

Even geduld en je gaat eens zo lang plezier hebben van je beestje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zitten laten nu!

eerst eten ,en wennen,wat is 6 weken op een leven van 20 jaar!

zoals ik eerder al zei,iguanas zijn routine dieren,elke dag het zelfde.

je kan een badje in de bak zetten,maar daar zal hij niet ingaan,hij is een boomtop bewoner,en voelt zich nog niet veilig genoeg om naar beneden te komen om te baden of te eten. even 1keer per dag sproeien,met beleid,niet tegen hem praten enz enz. de 3 rs onthouden,rust,reinheid,en regelmaat.

de bak staat toch niet op de grond he!

het komt wel goed hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK zal em helemaal met rust laten, neen de bak staat op een dressoir van 1.2m dus dit zal wel hoog genoeg zijn. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te geloven maar mijn overdrachts verklaring heb ik op zak, was in de winkel om mijn voederdieren te halen en ja hij had ze klaar liggen. Moet zeggen na 3 bezoekjes zonder resultaat was het dit keer prijs dus nu hoop ik dat ik volledig in orde ben met de papieren van mijn beestjes. :cheer::cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om horen dat alles nog goed gekomen is :)

Je kan maar beter in orde zijn wil je later voor geen verrassingen komen te staan.

Vergeet niet indien jij alsnog het dier van de hand zou doen dat je er eveneens een overdrachtsverklaring diend bij te geven.

Maar laten we hopen dat het zover niet zal komen.

In ieder geval veel succes met je prachtdier en de opvoeding ervan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteert hoor!!

eerlijk gezegd ben jij de enigste die ik ken ,die achteraf een verklaring heeft gekregen.

een hele geruststelling!!

hoe gaat het met het dier nu,went hij al??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja had ook wel een beetje schrik voor de papieren maar de dierenzaak in kwestie is al vaak in de problemen gekomen ivm de papieren van hun beestjes, ik denk dat ze daar schrik hebben dat de mannen van de wet nog eens passeren.

Verder gaat het beestje goed, is een beetje wild, eet zeer weinig moet ik wel zeggen maar denk dat dit door de stress is. Hij zit altijd in het groen boven in. geef em alle dagen verse andijvie. Denk dat hij best wel eens tam zal worden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je je nieuwe bak al op kunnen halen,want een horizontale bak is erg onnatuurlijk voor hem.

hij wil echt de hoogte in,en het beste is een goede lamp,met een lekkere hang plek daar direct onder.

je zou onderhand kunnen proberen om hem eten aan te bieden met je hand,al ben ik bang dat het te snel is. hij zit nog tegen de wand geplakt,en voelt zich nog niet veilig.

ellendig hoor die kleintjes,maare wat is de herkomst,dat zou op de verklaring moetten staan.als het een landje in zuid amerika is ,maak je borst maar nat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga men bak zondag ophalen, hij heeft constant vers eten in zen terra, dus zal niet dadelijk uit men hand gaan eten. Heb op de papieren gekeken er staat op dat hij van El Salvator afkomstig is. Dus dit wil zeggen zwoegen en zweten om em tam te krijgen???? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja!

je hebt een volgend probeem ,dus!

ze hebben daar dus iguana farms,net als wij boederijen hebben met varkens,en koeien,alleen dan met onze achatjes,want de staartbasis is vergelijkbaar met een kippepootje,en erg smakelijk blijkbaar.

de omstandigheden en hoe ze met deze dieren omgaan zal ik je niet uit hoeven te leggen,maar het is er vreselijk,dat kan je je voorstellen.

nu halen grote impoteurs daar dus spotgoedkoop babys vandaan,ze verkopen op de beurs voor 20 euro,makkelijk geld verdiennen.maar dit zijn dus wilde dieren,die met zakken vol deze kant op komen,en dus niet tam te krijgen.

vaak zijn ze ziek,en hebben parasieten bij zich.

bereid je voor op een gevecht ,wat jaren gaat duren,als het dier het eerste jaar overleeft. echt sociaal en aardig zal hij hoogwaarschijnlijk niet worden.

of je nu al aan de gang gaat of niet,dat zal geen verschil maken.

voor nu plak de zijkanten af,laat hem met rust,hou de regelmaat,haal hem er niet uit voor badjes,heeft geen zin. voer op hoogte,niet op de grond.

als je niet aan het dier gehecht bent,en je wilt een aardig dier,en zoek en dier dat hier of in duitsland gekweekt is,en in gevangenschap is geboren.

als je het niet erg vind om een loeder te hebben,is er niks aan de hand,hanschoennen aan,handen voor de ogen,en dan komt het wel goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen geluk dus met men leguaantje, waar kan ik ergens jongen ek kopen? zijn er daar mensen die zich daar mee bezig houden hier in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je hem de baas kan blijven kan het wel lukken hoor,maar dat betekend dat je echt streng moet zijn,en als hij strakjes gaat meppen,moet je terug meppen,en als hij braaf is dat belonen enz enz.onder de duim houden dus.

maar ong 12% van de groene kippen worden echt braaf,de rest is oppassen geblazen.

er zijn kwekers ,maar dan moet ik even zoekken.

een andere erbij word lastig,dat moet echt een vrouw zijn,hoe groot je huis ook is,als 2 mannen elkaar ruiken in de paartijd ,moet jij het al ontgelden. slaan bijten de baas willen domineren,enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet wel zeggen dat ik er ene in men Garage kan zetten waar ik men terra's voor men baardjes en schildpadden heb staan,dit is verwarmd en deze is vrij ver van men living af (er ligt nog een garage en gang tussen), zou dit ver genoeg zijn om een 2e in huis te halen. Zou er graag eentje hebben voor in huis, die me niet aanvalt bij wijze van spreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

dat zou idd kunnen.

je zou contact kunnen zoekken met geert van gerven,dat is een goede kweker hier in ned,en hij moet dus ook een aardig net werk hebben,even op google kijken,dan heb je hem zo!

maar ik zou je aanraden om je energie in dit dier te stoppen,daar gaat tijd inzitten,en als het goed gaat heb je veel geleerd,en wat moois berijkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×