Jump to content
Spyr0

Inrichting Veranderen

Recommended Posts

Hey,

 

Weer ff een vraagje ik wil zeg maar een andere achterwand in me terrarium doen maar mischien ook gelijk een andere kleur zand kan dat gewoon of moet ik het langzaam aan doen.

 

Wil niet dat ze gestrest raken ofzo aan een grote verandering.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat dit voor stress gaat zorgen (wie weet zijn ze wel kleurenblind?)

Dit kan bij jongere dieren angst op wekken maar 1 maal ze het gewent zijn (handteren van de dieren en verplaatsen)

Als ik verander van zand of inrichting merk ik daar niks van

Ik laat die ff rond in huis lopen en strooi wat wasmotten rond dan hebben ze intussen goede beweging

Ze vliegen er razend snel naartoe :lol:

sluit spleetjes af dat ze er niet tussen kunnen (bvb: kagel waar ze onder kunnen, kasten waar ze tussen kunnen,.....)

Dit kan echt tot afbraak werken leiden (ondervonden met een luipaardgekko die was ontsnapt)

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatsen brengd altijd een beetje stress met zich mee

 

deze is dan ook vlug over

 

een baardje dat uit een houten terrarium komt,en dan naar een open glazen terrarium verhuisd heefd er meer last van

deze ziet zichzelf in het glas,en de aanpassing duurd daar wel iets langer

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn baardje is het nooit een probleem, maar die van mij maakt zich dan ook nooit zo druk om iets die vind alles best haha.

Ben laatst ook overgestapt naar een andere ondergrond, hij keek even raar maar inderdaad, wasmotlarven erop en daar ging ie!

en kleuren blind weet ik niet volgens mij zien ze gewoon kleur, De agamen die ik ken reageren op fel gekleurde fruit soorten dus ik betwijfel of ze geen kleur zien.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×