Jump to content
Sign in to follow this  
agnetha

Hoihoi

Recommended Posts

Hoi hoi,

 

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een of twee baardagamen te nemen en heb op dit forum al veel informatie en leuke ideen op gedaan. Ik heb mijn eigen bedrijf in dieren voeding maar sinds ik een klant heb met reptielen ben ik mij erin gaan verdiepen en vind het eigenlijk hartstikke leuk!!

 

Nou was ik gisteren bij een van mijn klanten en die heeft twee baardagamen en wil er vanaf ze zijn van zijn zoons maar die doen er weinig mee en pa moet er voor zorgen. Dus nu heb ik de mogelijkheid om ze over te nemen met terraruim en inrichting erbij. Het zijn volgens zeggen twee mannetjes van ongeveer 8 maanden oud ze zijn al twee keer verveld en eten goed. Er zit in het terrarium een lamp en dat was volgens de zoons een warmte lamp met een hoog wattage. De baardjes zagen er gezond uit geen beschadigingen heldere oogjes en het terrarium was schoon alleen vond ik die wat aan de kleine kant.

 

Ik zit er sterk over te denken om het te doen. Mijn vriend en ik krijgen volgende week de sleutel van ons huis en mijn vriend heeft al gezegd dat hij een mooi huisje voor ze wil maken. En van mijn vader mogen ze zolang bij hun staan.

 

Ik moet ze van de week bellen of ik het doe (ben eigenlijk al een beetje verliefd) Maar nu wil ik jullie als kenners vragen wat jullie ervan vinden en of ik het moet doen en evt. wat ik moet veranderen??

 

Groetjes,

Agnetha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst welkom hiero.

Zoals je al schrijft het is hier leuk en leerzaam.

 

*Hoe groot is het terra waar ze in zitten??

*Hoeveel schuilplekken zijn er???

*weet je zeker dat het 2 mannen zijn????

 

 

Want als het 2 mannetjes zijn kunnen ze later elkaar in de schubben (ipv haren) gaan vliegen is mij verteld (maar dit hoeft niet altijd zo te zijn)

Als je ze toch wil nemen, dan zou ik een terra van 1,50m nemen dan hebben ze lekker de ruimte, en zitten ze elkaar niet zo gauw in de weg denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou naar schatting denk ik dat het terrarium mischien een meter ?? Weet ik niet zeker. Er waren geen schuil plekken wel boomstronken nep planten stenen en een waterval.

 

Als wij ons huis hebben is het zoiezo de bedoeling om zelf een terrarium te gaan maken van idd 1.50 en moet het een paleisje worden voor de baardjes. Dus ze zullen hooguit nog een maand in dit terrarium zitten. Ik wilde zelf een achterwand gaan maken met schuil plekken en evt klim mogelijkheden.

 

Het zijn volgens zeggen twee mannetjes heb zelf nog gekeken maar voor mij zag het hetzelfde eruit. Ze zijn al vanaf het begin bij elkaar maar als ze mischien dalijk de ruimte hebben zullen ze hoop ik geen ruzie gaan maken!!

 

Groetjes,

Agnetha

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allereerst welkom op dit forum

wat je die baardjes betreft als jhet voor jou en je vriend geen bezwaar is ze aprt te huisvesten mocht het niet gaan

zou ik er gewoon voor gaan

maar anders zou ik het niet doen

want de meeste mannen gaan gewoon niet samen

op langer termijn

dus ik zou er zeker even goed over nadenken

anders kun je mischien beter straks een mooi terra inrichten en dan een of twee of meer baardjes aanschaffen en dan bijvoorbeedl twee vrouwen

succes met beslissen

grtjssssssssssssss

ps vraag even na of ze de baardjes kalk en vitamine,s gaven

en of er een uv lamp in het terra zit

niet geheel onbelangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Agnetha,

 

Ook nog van harte welkom op ons forum. :rolleyes:

 

De kans is inderdaad aanwezig dat de mannetjes in de toekomst

kunnen gaan vechten, dit is niet altijd zo.

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Agnetha

 

welkom hiet zo en have fun

 

dat je maar veel mag posten B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×