Jump to content
erwin

Verbeteringen Beginnen Bij Onszelf

Recommended Posts

GRAAG HADDEN WIJ BIJ DEZE IEDEREEN OPGEROEPEN,OM GEZAMELIJK ERVOOR TE ZORGEN DAT DE HUISVESTING VAN DE TE KOOP AANGEBODEN BAARDJES OP BEURZEN TE VERBETEREN

 

OOK ZOUDEN WE GRAAG IEDEREEN OPROEPEN GEEN "TE"JONGE DIEREN AAN TE SCHAFFEN,ZODAT DEZE NIET MEER AANGEBODEN WORDEN

 

nog al te vaak worden"te" jonge baardjes aangeboden op beurzen in krekelbakjes

deze zitten daar meerdere uren in ,vaak zonder enige vorm van verwarming,en bloodgesteld aan te veel bewegingen

 

de baardjes hebben het zo al moeilijk genoeg ,vreemde omgeving schokken en schudden bij transport,donker klaar en terug donker,in een doorzichtig bakje nog enkele uren door de beurs gedragen

deze baardjes hebben dagen,zoniet weken nodig om terug ontspannen te geraken,

laat staan de ziektes die door stress de kop opsteken.

 

hebt U baardjes voor de beurzen,voorzie transportbakjes die aan de grote van het beestje voldoet

 

probeer een ondoorzichtig bakje ,met doorzichtg deksel te gebruiken voor transport

(deze bakjes zijn te koop op de beurzen,en koste maar 1 a 2 euro)

 

wie zo de baardjes in bakjes op tafel zet,gelieve er dan voor te zorgen dat de dieren kunnen opwarmen(hetzij door een lamp of verwarmingsmatje)

 

voorzie een keukenpapiertje op de bodem(of ander gemakelijk te verwijderen bodempje)zodat de baardjes wat grip hebben,en de bakjes proper kunnen gehouden worden van uitwerpselen

 

LAAT DE BAARDJES(hoe mooi ze ook zijn )DIE ENKELE DAGEN OUD ZIJN IN KREKELBAKJES STAAN(waneer deze niet meer aangekocht worden zullen ze ook niet meer aangeboden worden)

 

GA ALS BEZOEKER NIET MET HET BAKJE SCHUDDEN OM TE ZIEN OF HET BEWUSTE BEESTJE NOG LEEF(gebeurd veel te veel)

 

er zijn altijd dieren die wel in een krekelbakje passen,dus veroordeel niemand voor gezien is wat het bakje huisvest

zo kunnen er minigekKootjes,kleine slangetjes,spinnen en ander kleine lieverds er een ruim bakje aan hebben(jammerlijk zijn deze doorzichtig langs de zijkant)

 

HOOP DAT IEDEREEN WIL MEEDOEN

DIT ZAL ONZE GELIEFDE BEESTJES ENKEL TEN GOEDE KOMEN

 

voor de rest willen we iedereen veel plezier en kijkgenot toewensen op de komende beurzen,en hopelijk vind iedereen wat hij of zij zoekt

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet zeggen een goed stukje tekst

 

heb zelf wel nog niet op beurzen met nakweek gestaan, maar ben het er wel mee eens

je ziet idd helaas nog te vaak diertjes gehuisvest in veel te kleine bakjes

op beurzen

je kan het nooit zo doen als thuis in een terrarium natuurlijk, maar wel zo goed mogelijk

 

mvg arjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erwin en Sonja,

 

Wij hebben Lola in Houten gewoon bij jullie gelaten (lekker onder de warme lamp) tot we naar huis toe gingen, wij hadden dit ook al opgemerkt dat sommige kleintjes er in erbarmelijke staat bijstonden, maar ik dacht ik hou mijn mond als NIEUW WEZEN! As Zondag ook......ik laat ze bij je achter tot we vertrekken...

 

Groetjes Vanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit bedoel ik dus met verbeteringen beginnen bij onszelf

 

DEZE WERD TE KOOP AANGEBODEN OP DE BEURS

 

antwerpen2008D.jpg

 

antwerpen2008C.jpg

 

DEZE WERD GEKOCHT DOOR DE OUDERS VAN EEN 10 JARIGE JONGEN VOOR 10 EURO

 

toen ik de jongen fier met zijn baardje voor onze stend zag staan geloofde ik mijn ogen niet

bij het nazicht bleek het arme baardje reedst overleden te zijn

(het papiertje hebben we er zelf ingedaan,was een naakt krekeldoostje met een dood baardje dat deze beginnende baardjesliefhebbers kochten)

(volgens de verkoper zou het terug vol leven zitten eens terug opgewarmd was zijn verkooppraatje)

 

gelukig heefd (normaal niet zo mijn vrienden) de inspecteur van dierenwelzijn de taak op zich genomen en de verkoper (naar mijn zin te zacht) op de vingers getikt

 

de jongen kreeg een nieuw en deze keer levend baardje

jammerlijk voor de kleine ,voor deze was alle hulp te laat

 

DEZE HANDELAARS (gelukig zijn ze zeldzaam)KOMT MEN OOK TEGEN

 

 

HOBBY KWEEKERS die horen te weten hoe het moet,want informatie verstrekken is een van de belangrijkste onderdelen,en horen dan ook het goede voorbeeld te geven

hoe kan deze nu zeggen dat ze ongeveer even groot moeten zijn,als de eene de andere zit op te eten op een beurs

(heb deze wel de andere kant van onze vriendelijkheid laten zien en hooooren.)

antwerpen2008E.jpg

deze kleine was dus ook niet meer te redden(voor wie gedesinteresseerd is het gebeurde voor mijn ogen terwijl ik fotos van het groteverschil maakte)

 

JAMMER DAT DEZE TOESTANDEN MOETEN BESTAAN

 

ZOWEL HANDELAARS ,HOBBYKWEEKERS ,EN MENSEN DIE EENS EEN NESTJE HEBBEN HOREN ER VOOR TE ZORGEN DAT DE BEESTJES IN GOEDE GEZONDHEID,EN GOEDE HUISVESTING ZITTEN

 

BEN IK NU ECHT DE EENIGE DIE ER ME ZO DRUK OM MAAKT????

 

ALLEEN LUKT HET NIET OM DEZE MISSTANDEN UIT DE WERELD TE HELPEN,

DIT MOETEN WE MET ZEN ALLEN DOEN

 

DE TIJD VAN ZWIJGEN MOET GEDAAN ZIJN VOOR DE HEMELSE VREDE

SPREEK DE MISHANDELAARS EROP AAN, DIT KUNNEN GEEN DIERENVRIENDEN ZIJN

 

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

VOOR DE TWEE DIE MAILTJES STUREN MET HET NIEUWE ERVOOR AANGEMAAKTE EMAIL ADRESS,BOORDEVOL GELUL EN BEDRIJGINGEN VAN 28 AUGUSTUS

 

GA HIER GEWOON DE DISCUSSIE OPENLIJK AAN,

DAARVOOR TIEND HET FORUM OOK

(zolang het maar met gemanierd en zonder schelden is)

 

OF STEEK JULLIE ENERGIE IN DE VERZORGING EN BETERE HUISVESTING VAN JULLIE DIEREN

 

OF ZET ER TENMINSTE EVEN JULLIE NAAM BIJ(adres is ook goed hoor)

 

MET ZEEEEER VRIENDELIJKE GROETJES

ERWIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi erwin,

jij bent zeker niet de enige die zich hier druk om maakt.

ik wordt vreselijk boos als ik dit hier zo lees dierenleed is niet nodig!!!!!

iedereen moet zorgen dat hij/zij op de hoogte is van de juiste informatie over hoe om te gaan met dieren verzorging e.d.

laatst las ik een sukje in de tv gids over een vader die een baardagaam had gekocht voor zijn dochter, had deze in vervoerbak maar even in de "SCHUUR" gezet omdat zijn dochter het niet mocht zien. nee ze mocht geen luipaardgekko wand dit was een nacht dier en daar kon je dus niet mee "SPELEN"!!!

DIEREN/REPTIELEN ZIJN NIET OM MEE TE SPELEN!!!!! :angry: :angry:

toen ik dit las gingen mijn nekharen letterlijk en figuurlijk overeind staan.

belachelijk gewoon.

van mij mogen ze dit soort mensen FLINK aanpakken.

groetjes marjolein ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou het eerst hier niet op het forum vermelde maar naar aanleiding van Erwin zijn uitleg doe ik het toch.

Ik ben ook ontgoocheld in de beloofde inspectie die er zou zijn op de enigste beurs in Antwerpen. Tom stond erbij en heeft het baardje in het krekeldoosje ook gezien, het is een echte schande.

Ik heb vele baardjes gezien die of in een krekeldoosje in de kou zaten, of te klein gehuisvest of overvol in een hele kleine terra!!!!

Dit is de taak van de inspectie die mensen erop te wijzen en naar huis te sturen om laten in te zien dat het beter is eerst de nakweek van eender welk dier fatsoenlijk te behandelen.

 

Erwin, je hebt dus meer dan GROOT GELIJK!!! Maar als standhouder kan je alleen maar het beste doen voor je dieren, spijtig dat er nog teveel standhouders hier anders over denken en alleen aan de centen denken...

Ik denk dat het de taak is om als medewerkers van beurzen, die zulke zaken tegenkomen en zien het aan de verantwoordelijke doorgeven en op die manier de mensen vragen de beurs te verlaten...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wou het eerst hier niet op het forum vermelde maar naar aanleiding van Erwin zijn uitleg doe ik het toch.

Ik ben ook ontgoocheld in de beloofde inspectie die er zou zijn op de enigste beurs in Antwerpen. Tom stond erbij en heeft het baardje in het krekeldoosje ook gezien, het is een echte schande.

Ik heb vele baardjes gezien die of in een krekeldoosje in de kou zaten, of te klein gehuisvest of overvol in een hele kleine terra!!!!

Dit is de taak van de inspectie die mensen erop te wijzen en naar huis te sturen om laten in te zien dat het beter is eerst de nakweek van eender welk dier fatsoenlijk te behandelen.

 

Erwin, je hebt dus meer dan GROOT GELIJK!!! Maar als standhouder kan je alleen maar het beste doen voor je dieren, spijtig dat er nog teveel standhouders hier anders over denken en alleen aan de centen denken...

Ik denk dat het de taak is om als medewerkers van beurzen, die zulke zaken tegenkomen en zien het aan de verantwoordelijke doorgeven en op die manier de mensen vragen de beurs te verlaten...

NIETS VAN OP HET FORUM ZETTEN???????????????

 

OOK DAAR DIEND EEN FORUM VOOR,OM MISSTANDEN UIT DE WERELD TE HELPEN

 

ZOLANG IEDEREEN ZWIJGT KRIJGEN WE GEEN VERBETERINGEN

 

controle was er,je kon het zo volgen waar gecontroleerd werd

 

daar waar doosjes onder tafel verdwenen was de controle niet ver af .

DUS SOMMIGE WETEN DAT ZE VERKEERD BEZIG ZIJN,EN DOEN HET DUS BEWUST

 

TE KLEINE EN TE JONGE DIEREN HOREN"" THUIS"" IN EEN GOED TERRARIUM TE ZITTEN

 

zelfs op 8 weken zijn ze maar net sterk genoeg alle stress aan te kunnen die een beurs meebrengd

 

 

je kan als organisator zoveel reglementen opstellen als men wil,en er maanden over palaveren en vergaderen

 

als niemand de moeite neemt ze te lezen JAMMER

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet tot antwerpen geraakte(ookal belovden we te komen)

ik zou er weeral veel te veel compassie met die dieren hebben en de stakkertjes gekocht hebben om ze een goede thuis te geven

morja,zolos je natuurlijk ook niets op :(

ik ben toch blij dat erwin eens zijn mond opentrekt,en zoals je weet,als je niets meer bij de "slechtere"koopt,stoppen ze zoiezo met hun wanpraktijken

maar wie ben ik om te zeggen dat mensen daar niet mer moeten kopen???

miss kopen ze de diertjes toch uit medelijden

groetjes

Jessie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Wij kwamen gisteren thuis van een goede en geslaagde en gezellige beurs. :rolleyes:

 

Allereerst mijn complimenten voor de organistatie, alles was weer

tot in de puntjes verzorgd. ;)

 

Weer vele oude bekende gezien, en ook weer veel nieuwe mensen leren kennen.

 

Redelijk wat baardjes zijn naar een nieuwe eigenaar gegaan, en zelf

hebben we er weer een prachtige nieuwe aanwinst bij. :rolleyes:

 

Ploe bedankt hiervoor. ;)

 

En ja zoals op iedere beurs zaten er weer te jonge dieren in te kleine bakjes. :(

 

Dit was jaren geleden al zo, en vrees dat dit echt niet zal veranderen.

 

Wat de controle hierover betreft snap ik niet, wij werden wel door een controleur

er op aangesproken omdat wij geen prijzen bij onze baardjes hadden vermeld.

Kennelijk vond deze goede man dit belangrijker dan , dan het controleren

van hoe sommige dieren te jong en ziek werden aangeboden in armzalige

omstandigheden. :huh:

 

Maar nietemin nogmaals een dikke pluim voor de organistie van de

beurs. ;)

Wij zijn er volgend jaar weer zeker bij.

 

Ook nog onze hartelijke dank aan Jo en Anja voor weer de fantastiche goede

hulp die we weer hebben gekregen. :)

 

Groetjes Marc en Berlinde. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Erwin,

 

Wij zijn zelf nog niet lang met baardjes bezig maar ik weet wel dat een baardje een bepaalde temperatuur en licht nodig heeft, ik vraag me af hoe het komt dat mensen (die dan zogezegd met hun baardjes begaan zijn) zo op een beurs mogen staan. Zij moeten ons dan een degelijke uitleg kunnen geven??

 

Het was 1 van de eerste dingen die mij opvielen hoeveel baardjes er in super kleine doosjes zonder licht zonder iets zaten opgesloten....

Ik werd er eigenlijk droevig van.

 

Ook het verhaal dat je hierboven verteld is echt zielig!

Ik wil dan ook een pluim geven aan al de mensen die hun baardjes daar wel in goede bakjes zetten en niet alleen denken aan hun geld. Dat zijn de echte dierenliefhebbers... !!!

 

Ben blij dat dit niet alleen mij is opgevallen.

 

Groetjes Ines

Share this post


Link to post
Share on other sites

erwin kan me voledig vinden in jouw menig maar zoals een ouyd gezegte zegt eendracht maakt macht altans zo zeggen wij dat in holland

groetjes otje ps jij weet wel wie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Allemaal goed en wel, maar heb hier toch een paar bedenkingen bij en zit wat met een dubbel gevoel dit te lezen.

Ten eerste zijn beurzen op zich al heel stressgevoelig voor de dieren, hoe ze ook gehuisvest zitten stress brengt dit steeds mee mede door de verhuis (vervoer) en de beursdrukte.

Natuurlijk kan je dit al heel wat beperken door hun verblijf op de beurs zo goed mogelijk comfortabel te maken, maar stress zal er steeds zijn.

Wat te bedenken als de dieren iedere week van beurs naar beurs getransporteerd worden, want in vele gevallen is dit de realiteit door het overaanbod.

Wat dat betreft probeer ikzelf beurzen te beperken en mijn nakweek via mijn site of het forum aan de man te brengen, ook heb je het voordeel dan dat de mensen echt geinteresseerd zijn en al info hebben gezocht en je niet te maken krijgt met impulsaankopen.

Voor hen is het dan ook een voordeel dat ze zien hoe de jongen worden opgekweekt, een nadeel is dan wel dat je langer met de nakweek blijft zitten.

Ook zijn de mensen die de dieren in krekelbakjes aanbieden vaak importeurs van wildvangdieren en eveneens opkopers van nestjes.

Eigenlijk gaat het daar al mis en is de schuld eigenlijk te vinden bij de mensen die denken gauw wat munt te verdienen bij hun nakweek en snel tot de conclusie komen dat er heel wat meer komt bij kijken dan enkel de eitjes uitbroeden zodanig dat ze van hun pasgeboren dieren zo snel mogelijk vanaf willen al moeten ze dan achteraf met lede ogen zien dat de dieren enkel dienen als goedkoop marktwaar, waarvan er al eentje of een paar het niet mogen halen.

Deze trend is zeer duidelijk te zien op vele veilingsites.

Jammer genoeg moeten de echte hobbyisten mee boeten en als deze trend zich verder blijft ontwikkelen gaat onze prachtige hobby een zeer sombere toekomst tegemoet.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×