Jump to content

Recommended Posts

hey ik heb een vraag

hoe kan je het beste een krekel kweek op starten

en hoe groot moeten de bakken zijn en hoe warm

en wat voor voer

groeten tom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, ik zelf gebruik curver bakken met een groot ventilatie rooster op de deksel (zelf er op gemaakt) het is belangrijk dat de curverbakken zo'n 30 liever 40 cm hoog zijn i.v.m. ontsnapping. verder geef ik als voer 20 % stuurvoer, 20 % hondekoekjes met hoog eiwit gehalte, 50 % kiplegkorrel, 10 % paneermeel en vitamine verder water op keukenrol of wc papier dit ververs ik elke twee dagen, maak het elke dag nat. ik gebruik als eilegbakken bami bakken met oud aarden die 72 uur eerst in de vriezer zijn geweest i.v.m. schimmels en bacterien. bij de eilegbakken zitten op dit moment een lamp in de bak van 40 watt die 24 u per dag brand. maar in de toekomst ga ik een kast bouwen met een warmte kabel die voor een tempratuur zorgt van minstens 30 a 34 graden dan komen de krekeleitjes met 8 a 10 dagen uit en groeien de jongen lekker snel anders duurt de groei en het uitkomen van de itjes zo lang en zou ik veel kasten moeten bouwen. je moetin het begin gewoon veel uiproberen, heb ik ook gedaan. de eerste twee weken groeien de krekels nauwelijks maar daarna zie je ze groeien. je kunt er op internet ook erg veel over vinden. heel veel succes.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Marjolein

 

Is het geluid dragelijk?

Anders denk ik toch sprinkhanen te gaan kweken :lol:

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Marjolein

 

Is het geluid dragelijk?

Anders denk ik toch sprinkhanen te gaan kweken :lol:

 

Groetjes Tim B)

aleen volwassen mannelijke krekels maken geluid

 

steppekrekels maken al iets minder lawai

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kweek gaat prima vraagt alleen redelijk wat werk als je erveel wilt ,dat ze lawaai maken is zeker of zoals aangehaald de steppekrekels niet .Daarom geef ik ook de voorkeur aan die soort maar al kweek je zoveel je wilt als er een verlofperiode tussen zit kan je best opvoeren en opnieuw beginnen .Heeft wel als gevolg dat je weer enige weken achter staat en soms maanden als alles weg is .Wat voeding betreft gebruikt ieder wat anders en ze eten vrij veel eens ze op gang zijn.

Veel suc6 ermee

groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×