Jump to content

Recommended Posts

Hallo... :cheer:

 

Op het forum las ik dat wanneer de staart omhoog staat het diertje gespannen en extra allert is.

Op google las ik echter dit: Als de baardagaam zich goed voelt laat die het ook merken, de staart staat dan omhoog, terwijl hij/zij het hoofd fier naar boven zet!

Nou zag ik mijn baardje op zijn steen zitten met zijn staartje omhoog. Even later kwam hij ook tegen het glas aanstaan omdat hij eruit wou.

Was mijn baardje gespannen of voelde hij zich goed? :huh:

 

Groetjess Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

een baardje dat met zijn of haar staart omhoogstaat is zeker niet ontspannen(bij de meeste tog niet,uitzonderingen bevestigen de regel)

 

een ontspannen baardje heefd de start naar beneden

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
een baardje dat met zijn of haar staart omhoogstaat is zeker niet ontspannen(bij de meeste tog niet,uitzonderingen bevestigen de regel)

 

een ontspannen baardje heefd de start naar beneden

 

groetjes

erwin&sonja

"Als de baardagaam zich goed voelt laat die het ook merken, de staart staat dan omhoog, terwijl hij/zij het hoofd fier naar boven zet!"

Dit is iets wat je heel vaak bij een baardagaam ziet.....................maar dan moet het wel een Pogona mitchelli (Mitchell's baardagaam) zijn. ;)

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Een baardageme met de staart omhoog zie ik graag, is ook een teken

van goede gezondheid.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Een baardageme met de staart omhoog zie ik graag, is ook een teken

van goede gezondheid.

 

Groetjes Marc B)

Mee eens....

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf heb ik andere ervaring met omhooggestoken staartjes

 

geef medicatie,en de staart gaat de hoogte in

geef eten waar verschillende samenzitten,en sommige staartjes gaan de hoogte in

 

zo zie je maar dat verschillende mensen gebaren van baardjes verschillend begrijpen of interpreteren

 

dus eenige ervaring met baardjes,zet uw ervaring er gerust bij

hoe beter de informatie hoe beter we zullen worden :rolleyes:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk gezegd ben ik nu wel wat in de war..hihi!!

Maar ik denk dat wanneer mijn baardje zich onprettig voelt zn staartje omhoog gaat.

Gister ging hij voor de 3e keer in een lekker badje.. aan het begin was hij op zijn hoede (met staart omhoog) en later ging ie rondzwemmen met zijn staart lekker in het water...

 

Groetjess Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Hier heb ik de ervaring, dat een baardje de staart in gekromde lijn naar boven steekt als hij/zij extra gefixeerd is op iets.

Meestal als ze iets opmerken buiten het terra dat hun aandacht trekt en ze op hun beurt voor het raampje gaan staan, ook gebeurd dit als ze zich concentreren op hun prooi om in de aanval te gaan.

Ook gebeurd dit inderdaad als ze in het badje gaan, na een poosje gaan de staartjes wel weer naar beneden.

Dus mijn conclusie is dat een opgestoken staart duid op zelfzekerheid en van alertheid, een ziek dier heeft dit niet en dus kan men stellen dat dit ook een teken is van een goede gezondheid.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×