Jump to content
Sign in to follow this  
Knik&Weazel

Informatie..?

Recommended Posts

misschien kan iemand me hier helpe met zijn ervaringen,

wil waarschijnlijk binnekort een paludarium gaan maken met mn vader en daarin de dendrobates soort gaan houde

 

maar we hebben er geen ervaring mee wel een hoop gelezen enzo en veel op ut net gelezen enzo maar vind toch een hoop tegen strijdege dingen,

misschien dat jullie ons kunne helpe hoe un paludarium op te bouwe

alle informatie is welkom

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan het beste soort plato's maken van hout en die onderspuiten met pur/of tegellijm gaten erin maken om plantjes in te zetten, zorgen dat die plato's aan de wand van het terrarium zit en onder plato's niks dan water dan kunnen de kikkers eronder schuilen als ze dr eigen bedreigd voelen, of wat er ook in gaat, soort grotjes en holen creeren plekken waar water in kan staan en waar je kleine bromelia's en orgideetjes in kan planten zo krijg je echt een machtige bak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook gelezen dat gewoon kraanwater geen optie is, en regenwater zou kunne als je op ut platteland woont zouk ma zegge..

klopt dat..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik eigenlijk wel altijd kraanwater, bij mij gaat dat wel goed hierzo, je moet je water minimaal 24 uur laten beluchten of regenwater gebruiken, maar dit geld dacht ik alleen bij opfok van je jongen dieren, miss kan JDG er wat over vertellen die heeft er meer verstand van denk ik en houd ook moeilijke amfibieen

, je zou in je paludarium nog een kleine waterval kunnen maken dat verhoogd de luchtvochtigheid, en je kan een kleine uv lamp erin hangen om schimmels en algen groei tegen te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×