Jump to content

Recommended Posts

Hey hallo allemaal,

 

Hier onder zien jullie foto's van mijn nieuwe dieren allereerst Rani ( Hindi voor prinses )die jullie al kennen een het. voor hypo leatherback vrouw van design dragons.

P1000996.jpg

 

En mijn grote trots van dragonlove een oranje hypo het. voor translucent man. zijn naam is Rajah dat is Hindi voor prins.

P1010134.jpg

 

Samen moeten ze voor zeer mooie hypo leatherbacks gaan zorgen in de verre toekomst.

P1010132.jpg

 

En verder zal Rajah volgend jaar gaan zorgen voor oranje transen het. voor hypo en zeer oranje hypo's samen met Phoebemijn oranje hypo vrouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met deze schitterende aanwinsten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Repto,

 

Wauw wat een beestjes!!!! Die leatherbacks zien er toch ongelooflijk uit en William heeft heel mooie beestjes toch...

 

Proficiat en hier ga je nog veel plezier aan hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knappe diertjes :D

 

Succes ermee ;)

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi mooi

 

laethertjes zijn en blijven zeer apart

groeien ook meestal zeer langzaam(behalve onze man dan)

zijn ook zeer aanhankelijk(zal wel komen omdat ze het dagelijkse rugjevrijf graag hebben zeker :rolleyes: )

 

zou een extra mestonderzoekje zeker overwegen

(niet omdat ze zo duur zijn,maar omdat ze zo apart zijn,hoe meer er naar gekeken word hoe meer mooi ze gevonden worden)

 

hier worden elke maand de laetherbacks aan een mestonderzoekje onderworpen.

zijn altijd zeer blij waneer er iets is we het vlug weten,en geen drie maand gewacht hebben

 

zeker opdates plaatsen(ben benieuwd of ze zoals hier meer en meer opkleuren met ouder worden(met het hypogen in zich)

prachtbeestje

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Erwin : Het langzaam groeien valt wel mee, ze is nu in 2 maanden zeker 8 tot 10 cm gegroeid en wederom verveld. Na de vervelling is er wel weer wat meer oranje kleur ingekomen maar ik denk niet dat deze erg gaat opkleuren. Bedankt voor de tips over de mestonderzoeken daar zal ik zeker aan gaan denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Maro,

 

Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinsten.

 

Wat betreft mestonderzoek; dit moet je altijd laten doen als je nieuwe dieren aanschaft, en niet alleen bij duurdere dieren.

 

Ik dacht dat je hier al van op de hoogte was, schijnbaar niet dus.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mark: Was hiervan wel op de hoogte maar de tip van erwin om ongeveer elke maand een mestonderzoek te laten doen vond ik een erg goede tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn erg mooi vind ik zelf, leuke koppies.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ mark: Was hiervan wel op de hoogte maar de tip van erwin om ongeveer elke maand een mestonderzoek te laten doen vond ik een erg goede tip.

Persoonlijk vind ik dit niet zo een goede tip.

Eigenlijk word er volgens mij te snel een conclusie getrokken dat een baardje ziek is en medicatie nodig heeft.

Vergeet niet dat de meeste medicatie gif is in de zin dat het soms meer kapot maakt dan goed is.

Vroeger deed ik dit ook op regelmatige basis, maar ben ervan af gestapt.

Nu gebeurd dit enkel als ik merk dat er iets niet in orde is en als je iedere dag met je dieren bezig bent merk je dat snel hoor!

Ieder baardje heeft wel iets van parasieten in zich en dit diend enkel behandeld te worden als deze de bovenhand nemen.

Dus als je iedere maand mestonderzoek doet zal men wel iets aantreffen en sommige DA zijn dan soms te snel om naar medicatie te grijpen.

Ook gaat dit op lange termijn hun immumsysteem ondermijnen.

Dus wat dat betreft ben ik het met Marc eens dat je bij nieuwe dieren altijd een mestonderzoek moet laten doen, wel raad ik steeds aan dit niet onmiddelijk te doen maar pas na twee weken van aanschaf en dit als er door de stress van de verhuis toch parasieten de bovenhand gaan halen je pas dan kan onderscheiden of deze de bovenhand halen.

Dus als je er nu nog moet gaan aan denken word het wel tijd. <_<

Ook kan je als kweker veel leed bespaard worden door niet teveel dieren bij elkaar te huisvesten.

Wel raad ik ook altijd aan om een DA te raadplegen bij twijfel en niet zelf te experimenteren.

Dit is mijn mening en zo blijkt weer dat ieder er wel een andere mening op na houd.

 

Ps. nogmaals gefeliciteerd met je prachtige aanwinsten :rolleyes:

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik offtopic gaat maar wou even zeggen dat bij ons de leather ook zeer goed groeit en is al 45 cm je man is dus geen uitzondering Erwin ;)

 

en 10 cm in 2 maanden tijd is niet slecht marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik wou ook even inhaken over de groei van de leatherbacks.

ik heb ook verschillende leatherbacks en ze groeien allemaal als kool en zelfs ook de hypoleatherbacks groeien als kool.

er zijn wel problemen met de silkbacks die zijn nog niet sterk genoeg.

er zijn momenteel kwekers bezig met hele mooie grote leatherbacks om ervoor te zorgen dat er goede en sterke silkbacks komen.

 

groetjes william

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor sterke silkbacks kan je denk ik beter amerikaanse smootback x italian leather doen die zijn onverwant aanelkaar. '

 

het is nog wel de vraag of deze dieren samen silkback produceren ze doen het beide wel als je ze met hun eigen lijn kruist dus ik ben benieuwt hoe de mix amercan x italian gaat worden en of er silks uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ mark: Was hiervan wel op de hoogte maar de tip van erwin om ongeveer elke maand een mestonderzoek te laten doen vond ik een erg goede tip.

Persoonlijk vind ik dit niet zo een goede tip.

Eigenlijk word er volgens mij te snel een conclusie getrokken dat een baardje ziek is en medicatie nodig heeft.

Vergeet niet dat de meeste medicatie gif is in de zin dat het soms meer kapot maakt dan goed is.

Vroeger deed ik dit ook op regelmatige basis, maar ben ervan af gestapt.

Nu gebeurd dit enkel als ik merk dat er iets niet in orde is en als je iedere dag met je dieren bezig bent merk je dat snel hoor!

Ieder baardje heeft wel iets van parasieten in zich en dit diend enkel behandeld te worden als deze de bovenhand nemen.

Dus als je iedere maand mestonderzoek doet zal men wel iets aantreffen en sommige DA zijn dan soms te snel om naar medicatie te grijpen.

Ook gaat dit op lange termijn hun immumsysteem ondermijnen.

Dus wat dat betreft ben ik het met Marc eens dat je bij nieuwe dieren altijd een mestonderzoek moet laten doen, wel raad ik steeds aan dit niet onmiddelijk te doen maar pas na twee weken van aanschaf en dit als er door de stress van de verhuis toch parasieten de bovenhand gaan halen je pas dan kan onderscheiden of deze de bovenhand halen.

Dus als je er nu nog moet gaan aan denken word het wel tijd. <_<

Ook kan je als kweker veel leed bespaard worden door niet teveel dieren bij elkaar te huisvesten.

Wel raad ik ook altijd aan om een DA te raadplegen bij twijfel en niet zelf te experimenteren.

Dit is mijn mening en zo blijkt weer dat ieder er wel een andere mening op na houd.

 

Ps. nogmaals gefeliciteerd met je prachtige aanwinsten :rolleyes:

 

Grtzzzzz :D Jo

 

 

zo heefd iedereen zijn eigen meening

 

mestonderzoek na twee weken raden we altijd aan,en doen het zelf ook

 

wij hebben maandelijks mestonderzoekjes

denk nu niet dat ieder mestonderzoekje iets opleverd van nare ziektes,dus is behandeling ook niet nodig,maar hebben dan wel de zekerheid dat onze dieren gezond zijn en blijven

 

dit zeker bij baardjes die eerder zeldzaam zijn,en nog niet goed geweten is hoe sterk deze wel zijn

dus blijf maandelijks mestonderzoekjes uitvoeren,al was het maar voor eigen gemoedsrust

 

als ik een baardje zie zoals als op de foto, met geen ronde ogen,en een slappe stoelgang bij een zeldzaam baardje heb ik liever zekerheid.

 

als u deze bezorgdheid niet begrijpt vind ik dit zeer jammer,zij die ze zitten hebben begrijpen het wel

 

zekerheid boven alles

 

groetjes

erwin&sonja

zo heefd iedereen zijn eigen meening

 

mestonderzoek na twee weken raden we altijd aan,en doen het zelf ook

 

wij hebben maandelijks mestonderzoekjes

denk nu niet dat ieder mestonderzoekje iets opleverd van nare ziektes,dus is behandeling ook niet nodig,maar hebben dan wel de zekerheid dat onze dieren gezond zijn en blijven

 

dit zeker bij baardjes die eerder zeldzaam zijn,en nog niet goed geweten is hoe sterk deze wel zijn

dus blijf maandelijks mestonderzoekjes uitvoeren,al was het maar voor eigen gemoedsrust

 

als ik een baardje zie zoals als op de foto, met geen ronde ogen,en een slappe stoelgang bij een zeldzaam baardje in onze terrariums heb ik liever zekerheid.

 

als u deze bezorgdheid niet begrijpt Jo vind ik dit zeer jammer,zij die ze zitten hebben begrijpen het wel

 

zekerheid boven alles

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben maandelijks mestonderzoekjes

denk nu niet dat ieder mestonderzoekje iets opleverd van nare ziektes,dus is behandeling ook niet nodig,maar hebben dan wel de zekerheid dat onze dieren gezond zijn en blijven

 

dit zeker bij baardjes die eerder zeldzaam zijn,en nog niet goed geweten is hoe sterk deze wel zijn

dus blijf maandelijks mestonderzoekjes uitvoeren,al was het maar voor eigen gemoedsrust

 

als ik een baardje zie zoals als op de foto, met geen ronde ogen,en een slappe stoelgang bij een zeldzaam baardje in onze terrariums heb ik liever zekerheid.

 

als u deze bezorgdheid niet begrijpt Jo vind ik dit zeer jammer,zij die ze zitten hebben begrijpen het wel

 

zekerheid boven alles

 

groetjes

erwin&sonja

 

Hoi Erwin ;)

 

Ik begrijp je bezorgdheid zeker en in mijn antwoord kan je lezen als ikzelf bij mijn dieren twijfels (bezorgdheid) heb er onmiddelijk mestonderzoek gedaan word.

Dus wat ik nu zitten heb of niet ieder dier is gelijk en bij twijfel onmiddelijk mestonderzoek.

Ook zeg ik in mijn antwoord als Marco er nog niet aan gedacht had om mestonderzoek te laten doen dat het tijd word.

Ik bedoel enkel dat ik het zeker niet zou aanraden aan iedereen om iedere maand bij elk dier preventief mestonderzoek te laten doen en ik kan mij moeilijk inbeelden dat dit daadwerkelijk ook gebeurd.

En ik denk niet dat ieder onderzoek nare ziektes opleverd, ik zeg enkel dat er soms te snel verkeerde conclusies getrokken worden met alle gevolgen vandien.

Dus ja ieder zijn mening en zijn ervaring.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste JDG ik snap je antwoord en ik had na 3 weken al een mest onderzoek laten doen maar ik snap erwin ook wel. Iedereen wil zijn baardjes toch de best mogelijke zorg geven die er is en als je door maandelijks te testen dingen kan voorkomen waarom niet. Ik hoop dat niemand zich door deze tekst aangevallen voelt want dat is zeker niet de bedoeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marco,

 

Een mestonderzoek is altijd goed, al vind ik elke maand toch iets teveel van het goede.

 

Ook verschilt een mestonderzoek vaak van dierenarts tot dierenarts.

 

Sommige dierenartsen schrijven gelijk al medicatie voor als ze een

coccidiose of flagellaat ontdekken.

 

Deze zijn van natuur altijd aanwezig.

 

Dus ik denk dat Jo bedoelde dat er soms te snel zware medicatie

wordt toegeschreven.

 

Maar; ieder kweker heeft en mag zijn eigen mening hierover hebben.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben een dik vel :rolleyes: en voelen ons nog niet te vlug aangevallen hoor :D

 

wij hebben het voordeel nabij de unief te wonen voor diergeneeskunde

daar onderzoeken ze enkel de mestonderzoekjes,en geven advies

daar zelf zijn geen medicatie te verkrijgen

 

voor de prijs hoeven we het niet te laten,betalen maar enkele eurotjes per onderzoekje

 

daar we voor de beurzen toch mestonderzoekjes willen voor de baardjes de deur uitgaan,zijn enkele extra steets goed meegenomen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Marco,

 

Een mestonderzoek is altijd goed, al vind ik elke maand toch iets teveel van het goede.

 

Ook verschilt een mestonderzoek vaak van dierenarts tot dierenarts.

 

Sommige dierenartsen schrijven gelijk al medicatie voor als ze een

coccidiose of flagellaat ontdekken.

 

Deze zijn van natuur altijd aanwezig.

 

Dus ik denk dat Jo bedoelde dat er soms te snel zware medicatie

wordt toegeschreven.

 

Maar; ieder kweker heeft en mag zijn eigen mening hierover hebben.

 

Groetjes Marc B)

Zo is het Marc en dat is wat ik bedoelde.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×