Jump to content
vargasje66

Nieuwe Leguaan

Recommended Posts

in principe mag de hoogte wel wat meer denk ik...het zijn toch boombewoners,,,,en je met er rekening mee houden dat het dier enorm snel groeit de eerste jaren,,,,dus hou hier rekening met de toekomst voor een groter terrrarium! het beste lijkt mij nog steeds een zelfbouw terrarium, zodat je terrarium perfect kan maken voor de lengte van je leguaan en qua oppervlakte!

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,het kan beter 120 hoog zijn dan breed,maar staat de bak dan nog steeds op je agaame bak,hoog dus?

vergeleken waar hij uit komt zal het een paradijsje zijn,je hebt teminste wel ruimte voor een mooi water bakje ,om in te poepen enz.

120,hoeveel fittingen zitten erin? zorg voor horizontale hang plekjes,vertikaal is heel on natuurlijk. en let ook op dat hij zich niet kan verbranden aan de lamp iggys voellen de hitte niet,dus verbranden levend!z,n stekels zijn zo weg,en komen dan niet meer terug. sproei ook dagelijks,liefts op de de zelfde tijd!

 

ps hem op te pakken om te socializeren nu hoeft nog niet,aan je hand ,en je stem wennen is zat voor nu,zie hem eerst maar in leven te houden.voor de rest heb je tijd zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorlopig kan die wel in dat for maat terra, maar als het dier idd blijft door groeien kan die daar niet inblijven;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Audrey ;)

 

Ik zie dat je al goed op weg geholpen word :)

Nu wat het terra betreft is al een zeer grote vooruitgang, dat leguanen groeien en groot worden zal iedereen wel weten maar als baby mag je ze zeker niet te groot huisvesten.

De hoogte zou inderdaad wat hoger mogen zijn, maar dit is zeker al veel beter dan het net.

Zoals eerder vermeld moet je dus oppassen met de warmte lamp omdat je hieronder een horizontale zonneplaats diend te cre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ja we hebben een kap voor de lamp gedaan dat hij zich niet kan verbranden.

 

Ik ben gisteren andijvi gaan kopen, maar ik zie hem niet eten, we geven ook korrels voor reptielen.

Hij poept wel dagelijks dus ik vermoed dat hij eet.

 

Momenteel laat ik hem in deze terra totdat hij groter wordt, ik zal uitkijken naar ene die hoger is en daarna een vele grotere voor als hij volwassen is.

 

Jo, geef mij een seintje wanneer we elkaar kunnen zien na je verlof.

Alvast prettige vakantie aan jullie 3tjes.

 

Prettig week-end iedereen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je hem niet ziet eten ga je het volgende doen.

al het voer dat je geeft tel je eerst uit!

dus alle stukjes andijvie,stukjes sperciboontjes ,fruit. tel .schrijf het op,en tel weer als je het uit het terra haalt,wat over is.alleen zo kom je er achter wat hij binnen krijgt.

eigenlijk heeft hij al te veel meegemaakt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×