Jump to content

Recommended Posts

heej,

ja nog een vraag van mij... :blink:

ik weet wel dat baardjes krekels, sprinkhanen, veel soorten wormen enzo eten, maar vanaf hoe oud mogen ze eigenlijk eendagsmuizen? en is er nog meer wat ik ze kan geven om het zo gevarieerd mogeljik te houden?

greetz laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor nestmuisjes te voederen moeten de baardjes zeker groot genoeg zijn,deze te kunnen binnenwerken

 

normaal is dit na 4 a 5 maand

kleinere dagmestmuisjes kunnen vroeger,naargelang de grote van het baardje

(hier geld dezelfde regel ,als het voedsel tussen de ogen van het baardje past,past het ook in hun bekje)

 

verder kunt u buiten zoveel mogelijk verschillende groenten en fruit,ook dolla's (rozekeverlarven)(rupsen(opgelet met rupsen uit de tuin))pissebedden(zeer goede calcium vehouding)nachtmotten

 

NIET VOEDEREN

 

mieren (zuren)

vlinders (zonde)

slakken uit de tuin

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Reptielenfreak,

 

Meeste vlinders zijn wel beschermd.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh? de vrouw bij wie ik de baardjes haalde, zei dat ik ze wel slakjes kon geven als ze wat groter zijn.

enne, ik heb ze nu twee dagen, maar er is er een die heel hard wegrent als je er aankomt terwijl de ander rustig blijft zitten, doe ik dan wat verkeerd? en ze eten ook niet egtveel, moeten ze soms nog aan t hok wennen? was wel een hele verhuizing... :unsure:

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi laura,

het is verstandig ze even een tijdje met rust te laten het kan een paar dagen weken duuren voor ze wat gewend zijn. had mijne 23 mei gehaald en nog 1 op 1 juni deze zitten ook samen, vandaag kon ik ze voor het eerst pakken zonder dat ze gingen wegrennen. vonden het wel best. heb al die tijd alleen de bak verschoond en gevoerd en voor de rest met rust gelaten. let wel op dat ze goed poepen ( ivm verstopping)

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×