Jump to content
Sign in to follow this  
Saratjeuh

Zelf Een Terra Bouwen

Recommended Posts

Hoi, we zijn er over aan het denken om een grotere terra te bouwen maar dan dus ook zelf. Nu hebben we er

Share this post


Link to post
Share on other sites

onze zelfbouwterraria maken wij voor baardagamen van meubelpanelen. deze meubelpanelen gebruiken we ook gewoon als bodemplaten. aangezien het om een droog terrarium gaat zul je echt geen last van schimmel krijgen.

 

als je mdf gebruikt moet je dit natuurlijk wel eerst goed behandelen. dit kun je niet onbehandeld gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegellijm kun je gebruiken voor een achtergrond, mdf platen moet je eerst nog behandelen om ze af te werken. (grondverf en uiteindelijke laklaag.)

 

in onderstaande link vind je een voorbeeld ter, de handleiding vind ik persoonlijk erg duidelijk. hier wordt ook meer verteld over de verwerking van mdf.

 

Klik hier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die mdf platen moet je dan behandelen met tegellijm of met iets anders?

nee dat bewerk je dan met iets als beits ofzo. iets wat het mdf watervast kan maken :huh:

 

Maar als je gewoon meubelplaat gebruikt kan het gewoon hoor....

 

ik maak ze zelf ook van meubelplaat en tegenwoordig verkoop ik ze ook en dat gaat goed hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar sluit ik me bij aan, wij doen het ook enkel met meubelpanelen. dit is in veel verschillende kleuren verkrijgbaar en bij de hornbach relatief goedkoop. (12,68 voor 250*50*50 en 14,68 voor 250*60*60). andere bouwmarkten vind ik vaak nog erg prijzig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ik heb mijn terrarium ban mdf gemaakt(150x50x50)en terrarium een witte grondverf gegeven en op de zijkanten gewoon kurk.De onderkant gaat niet schimmelen als er een grondverf op zit

 

groetjes hanne

post-2-1116418001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je geen dek laag gebruikt dan???

want grondverf is eigenlijk niet meer dan een goede hechtlaag voor de dek laag

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×