Jump to content

Recommended Posts

hallo allemaal, ik heb ff een vraagje over hoe je krekels moet kweken... ik heb al een grote bak en een grote pot krekelgel. maar hoe warm moet het er ongeveer zijn? en leggen ze vanzelf eitjes?

 

weet hoe domme vraag...

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, doe er een 40 watt lampje in ik zelf laat deze net zolang branden als mijn terrariums, veel eier dozen i.v.m. kanibalisme een laag bakje met keuken papier maak dit vochtig is voor te drinken zo voorkom je verdrinking (regelmatig vochtig maken). gebruik bv bami bakje met oud aarde (die eerst 48 uur in de viezer moet zijn geweest om alle bacterien e.d te doden) maak het vochtig hier zullen ze de eieren in leggen. houd het vochtig. te droog en te nat is fataal voor de eitjes. ik zet meestal na 2 a 3 dagen de legbak over in een andere bak ook met lamp en de kweekbak krijgt weer een nieuwe legbak dit i.v.m. dat de krekels de eieren kunnen opeten. je kunt je krekels ook een eigengemaakte mix geven.

 

kiplegkorrels 40%

hondekoekjes 25% (met hoog eiwitgehalte)

steurvoer 25% (met hoog eiwitgehalte)

paneermeel 10%

voeg hier nog bij calcium die dit in een koffie molen en fijn malen even door de zeef halen i.v.m. stukjes. hier doen de krekels het perfect op.

 

als je kweek te vochtig is kun je mijt in je bakken krijgen en moet je deze allen opruimen en opnieuw beginnen zorg voor voldoende ventilatie.

 

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej goede tip! ga het zaterdag meteen proberen :D

dank je wel!

 

Gr. Laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even googlen en je vindt al heel wat...

 

Bekijk eerst eens of het de moeite is. Heb je weinig dieren is het niet de moeite, dan steekt er meer tijd en geld in dan dat je ze koopt.

 

Hou er ook rekening mee dat ze stinken he. En stofkrekeltjes overal tussendoor kunnen. Dus je bak moet goed sluiten...

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu twee kleine baardjes van 10 weken oud. zou dat dan niet de moeite waard zijn om krekles te kweken. asl dat zo is, ga ik er ook niet aan beginnen natuurlijk...

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor te weinig dieren is het inderdaad niet de moiete stroom ,eten enz en het moet lukken had er ook enige maanden voor nodig .Kweek nu afwisselend drie soorten maar als je er dan weer veel hebt moet je toch bijkopen en dat moet ik nu doen .Maar dan met grote hoeveelheden en zelf bijvoederen zodat het gezond voer blijft voor onze dieren .Denk eraan veel variatie geven niet telkens hetzelfde wij doen dat ook niet graag .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het zeker de moeite waard. je eigen gekweekte dieren zijn goed gevoed en hebben voldoende vocht gehad. voedseldieren uit de winkel bevatten vaak weinig voedingswaarden. ik kweek ze in curverbakken deze zijn 38 cm hoog i.v.m. springende krekels. in de deksel zit een groot gat van 15 bij 15 cm hier zit niets overheen en er is er nog niet 1 ontsnapt. moet wel zeggen dat ik 8 baarden heb zitten die veel lusten. en als de bak leeggevoerd is wordt deze grondig schoongemaakt. ook hoef je niet steeds naar de winkel. nou is bestellen en over de post ook geen slecht idee. moet zeggen dat marc (reptie farm) zeer goede voedseldieren heeft.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marjolein,

ik denk dat ik nog maaar ff wacht met het kweken, ik krijg namelijk maar twee baardjes en je moet uiteraard ook voer voor de krekels enzo kopen.

 

@ de rest:

hartstikke bedankt voor alle reacties!!!

 

grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, wat je wel kunt doen is de krekels die je koopt die eigen gemaakte mix geven.

eerst een paar dagen goed laten eten voor je ze opvoert dan bevatten ze meer voedingswaarden.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik zeker doen :D

alles voor mn beestjes :P

grtzz laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×