Jump to content
erwin

Wat Is Een Goede Reptielenzaak

Recommended Posts

Een goede reptielenzaak,wat is dit volgens u?

 

IS DAT EEN ZAAK WAAR U KEUZE GENOEG HEBT,OF WAAR ER EEN KOPPELTJE ZIT DAT PERFECT GEHUISVEST ZIT,EN U NIET KAN KIEZEN,?

 

EEN GOEDE REPTIELENZAAK,IS WAAR HET KRAAKNET IS(waar de uitbaters veel kuisen rest er minder tijd voor het verstrekken van veel informatie)

 

EEN GOEDE REPTIELENZAAK is waar u een baardje voor 35 euro kan kopen,of waar hetzelfde baardje 100 euro kost,maar nettjes gehuisverst zit?

 

 

WAAR MOET EEN GOEDE REPTIELENZAAK AAN VOLDOEN????

 

graag jullie meening(liefst zonder namen van winkels te noemen)

 

GROETJES

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is dat als een winkel goed schoon is, en dat de mensen die er werken je goed kunnen adviseren, en dat ze ruim assortiment hebben van producten voor reptielen.

Waar je altijd terecht kan met vragen, dat vind ik een goede winkel...

 

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dieren moeten goed gehuisvestigd zijn ( niet te klein zitten), en de bakken moeten schoon zijn. het personeel moet veel kennis bezitten van de reptielen( zo ie zo van de reptielen die ze verkopen ), zodat ze goede informatie kunnen verstrekken. dat ze eerlijk zijn, bv dat dat leuke groene draakje uitgroeit tot een 2 meter grote draak :blink::blink::o:o . een goede dierenzaak is ook, dat wanneer dieren ziek zijn een dierenarts wordt ingeschakeld en het dier niet aan zijn lot wordt overgelaten, wat in de meeste gevallen gebeurt omdat het anders teveel geld kost en ze er niet aan verdienen.

genoeg personeel hebben voor de verzorging van de dieren.

volgens mij heb ik zo wel de belangrijkste dingen genoemd.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, denk dat we t daar wel over eens zijn toch.

 

Ik betaal liever iets meer voor een diertje uit een schone zaak, dan dat ik weinig betaal en aan de gezondheid twijfel.

Vind dat de ''verkopers'' wel over voldoende informatie moeten beschikken.

 

Wij hebben 1 zaak(nee noem geen naam) waar wij vaak komen.

Ze zijn daar supervriendelijk.

Je kunt ze altijd bellen en ze nemen dan altijd de tijd voor je vragen.

Maar ook als ze het niet weten geven ze dit toe en sturen je naar een persoon die t evt wel weet.

Het is daar altijd schoon. De dieren zitten er goed bij, oke sommige bakken zouden misschien iets groter mogen zijn. Maar het is geen mega grote winkel.Ze zijn beperkt open, maar dat is ook te zien aan de netheid. Er wordt gewoon tijd gemaakt om alle schoon te maken.

Altijd als we binnenkomen, is er ook wel een personeelslid aan bak aan t schoonmaken.

Hij heeft best wat keus qua dieren, maar is zeker niet de goedkoopste zaak die er is. Niet wat betreft dieren, maar meer alle toebehoren.

Maar je komt er gewoon graag terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede reptielenzaak:

 

Propere zaak,

Gezonde dieren,

Degelijke huisvesting (hoeft geen gedetailleerde inrichting te zijn, zolang er maar aan de basisbehoeften wordt voldaan)

Niet elk personeelslid moet alles van de dieren kennen. Als er 10 mensen rondlopen en 2-4 kennen alles door en door is beter dan, 10 man die een beetje kennen.

Een goede prijs-kwaliteitverhouding (hoe meer personeel, hoe meer inrichting, hoe duurder de prijs wordt, in een reptielenzaak iets kopen is altijd gissen naar de oorsprong, ze kunnen je vanalles vertellen. Daarom bij een kweker zie je hoe de ouders zitten en verzorgd worden.)

 

Uiteindelijk doen uitbaters het nog altijd voor hun eigen portefeuille. De meeste verkopen gewoon hun dieren. Hoe meer hoe liever. En er wordt niet altijd gekeken naar waar het beestje terecht komt. Maarja ze moeten er van leven... Hoe meer ze er voor doen, om de beestjes een goed tijdelijk verblijf te geven, hoe meer gratie ze krijgen bij de reptielenliefhebbers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fragrancy: helemaal mee eens!

 

enne... ik vind dat je zelf moet weten of je nou een beestje van 35 of van 100 euro koopt, als het maar in een schoon, netjes hok heeft gezeten in de winkel.

wt bertrefthet personeel: ze moeten wel wat van alle dieren weten, of bijvoorbeeld een paar weten veel van reptielen, een andere weet veel van andere huisdieren.

 

even kort samengevat: het diertje heeft vanaf dat ie in de winkel zat een geode tijf gehad!

 

laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×