Jump to content

Recommended Posts

Halllo Allemaal,

 

Sinds vanochtend doet mijn florida orange (1 jaar + 2 maanden oud, 230gram) zijn oogjes niet open. Hij ademt wel en als ik hem aanraak doet hij zijn ogen gewoon wijd open en is voor 10 seconden heel alert. Daarna gaat die gewoon weer met ze ogen dicht zitten alsof het licht te fel is. Hij beweegt verder ook helemaal niet meer alsof die in een soort trance is.

Gister heeft die nog enorm veel krekels en sla gegeten en was die super actief en nu dit ineens. In de ochtend dacht ik dat die gewoon aan het verteren was omdat die zoveel gegeten had.. maar dit duurt wel erg lang.

Kan iemand mij op weg helpen wat ik op dit moment het beste met het dier kan doen, in de schaduw leggen? onder de lamp? Lampen uit doen?

Ik kan vandaag niet meer naar de DA dus vandaar.

 

Groeten,

 

Maarten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik er nu overna begin te denken, zou het kunnen omdat ik een nieuwe uvb lamp heb (repti sun 10%)?

Er is mij verteld dat ik hem 7 uur per dag aan moest houden maar kan het zijn dat dit dan niet klopt?

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi maarten uit hilversum!

goed nagedacht ,doe de lamp maar uit! of heb je dat al gedaan!

en zit er een beschermingskapje om heen?

bouw de uren op,maak de hangplek zo,dat hij niet de hele dag in de brandende zon hoeft te kijken,op zeer korte afstand!

ps hij kan een zeer pijnlijke oogbeschadeging oplopen! en kan je alsnog naar de da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita

 

Bedankt voor de reactie :) (Hoe weet je dat ik uit Hilversum kom? :P)

 

Ja ik heb hem net 10min geleden uitgedaan. Moet ik me zorgen maken om erge oogbeschadigingen als het diertje vandaag voor het eerst zijn ogen dicht houd?

(ik had het diertje uit voorzorg vanochtend al in een donker schuilplekje gelegt dus vandaag zal hij er niet veel uvb bijgekregen hebben).

 

Nu maar hopen dat het binnen paar dagen (2 a 3) over is en anders ga ik langs de DA. En ik hou de lamp uit tot hij weer gewoon is en dan ga ik het uvb-lichturen aantal opbouwen. Is dit een goed plan of moet ik het toch echt anders aanpakken?

 

Groeten,

 

Maarten

 

 

Edit; ik heb van een tennisballenblik een heel mooi beschermkapje weten te maken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

HET IS NIET DE EERSTE EN ZAL OOK NIET DE LAASTE ZIJN, DIE MET DEZE 10% UV LAMP OOGPROBLEMEN GEEFD

 

ER IS NOG ZO VOOR GEWAARSCHUWD DAT ZE EERST EEN WEEK OF TWEE MOET INBRANDEN VOOR DEZE IN EEN TERRARIUM KAN

 

GELUKIG HEBT U HET VLUG GEZIEN,EN ZAL DE SCHADE WEL MEVALLEN

VOOR ALLE ZEKERHEID DE DIERENARTS MAAR EEN BEZOEKJE BRENGEN

 

GROETJES

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Erwin & Sonja,

 

Ja het stomme is, ik wist dat deze lampen sterk waren en daarom vroeg ik nog aan de verkoper (die zelf thuis 8 baardagamen heeft, waarvan ik dus aannam dat hij er wel wat van zou weten) of ik dit gewoon meteen aan kon zetten en hoeveel uur. Het is dom ik had beter moeten weten en gewoon nog is te checken en ik vind het ook echt heel erg/zielig voor mijn baardje. Gelukkig hou ik ze elke dag goed in de gaten en dus ook vandaag. Hij doet al iets vaker z'n ogen open dus er zit wel verbetering in.

 

Nog een geluk dat de andere baardagaam hier geen last van heeft. Ook zal ik de verkoper nog even laten weten wat er gebeurt is zodat hij voortaan mensen kan waarschuwen.

 

Groeten,

 

Maarten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi

denk je nu echt dat de verkoper z,n verkoop beleid gaat aanpassen!

ga er maar heen,en laat hem zich eerst maar verantwoorden,want hij had je m oetten waarschuwen! hij heeft immers ook 8 baardjes. en moetten weten wat hij verkoopt.

je bent er op tijd bij,dus heb je ,en je dier geluk deze keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah neee niet z'n verkoopbeleid. Maar hij kan er dan toch wel bijzeggen dat je het beter kan opbouwen ipv meteen 5 - 7 laten branden :P

Ach ja, het is het proberen waard.

Gelukkig was ik er vroeg bij inderdaad, maar ik blijf me toch een beetje zorgen maken tot dat die weer de oude is :P

Groeten,

Maarten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Maarten,

 

Gelukkig dat is goed nieuws. :rolleyes:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×