Jump to content
Neeke

Kan Ik Kiezen Tussen Man Of Wijfje

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik wil me binnenkort een baardje aanschaffen en heb begrepen dat het geslacht pas na enkele maanden te bepalen is.

Wanneer ik dus nu een baardje koop van +/- 9 weken ( eerder gaan ze volgens mij niet weg van de "fokker"), kan ik dan niet bepalen welke sekse ik krijg? Blijft het in eerste instantie een gok, en moet ik maar afwachten en zie ik pas enkele maanden later wat ik gekocht heb?

 

BvD,

Ren

Share this post


Link to post
Share on other sites

het geslacht is bij sommige al te zien als ze een paar dagen oud zijn,en dat zijn dan meestal de mannekes

op een week of vier kan de helfd met vrij veel zekerheid bepaald worden

op 8 weken zal deze zekerheid ongeveer 95% bedragen

Voor 100% zekerheid,kan er enkel afgewacht worden(deze die eitjes leggen zijn de vrouwen :rolleyes: )

 

een ervaren oog herkend wel het geslacht,en ook deze zijn mensen,en mensen maken ook wel eens een beoordelingsfoutje(dus meerdere ogen zien meer)

 

voor de aanschaf moet u wel al weten wat u wil van het aantal beestjes U wil houden

 

als u er eentje wil,zuiver voor de fun(en die is er gegarendeerd),kan u voor een manneke gaan

deze kunnen perfect aleen zitten,en hebben zeker geen vrouwtje nodig

het voordeel van een man aleen is dat u een minder problemen hebt(geen legnood,)

een man aleen die uitgegroeid is is een lust voor het oog,en een plezier om in huis te hebben

 

waneer u ook eens een klein nestje wil in de komende jaren,bent u beter af om een vrouwtje te nemen(U zal gemakkelijker een volwas man vinden voor bij uw vrouw,dan een volwas vrouw voor bij de man)

 

laat aankoopprijs niet uw keuze bepalen,maar de persoonlijke smaak,een baardje hebt u voor jaren,zorg dat het van kleur is wat u wil(anders zit u binnen de kortste keren met veeeeeel kleurtjes :rolleyes: )

 

dus aan u de keuze :D

 

let ook zeer goed op,en laat U met deze verwittigd zijn

BAARDJES ZIJN VERSLAVEND :blink:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

spijtige genoeg moet ik erwin gelijk geven ivm dat baardjes verslavend zijn :rolleyes:

eerst moest ik daar dus niets van weten,maar mijn vriend wou dat

ik van ok,we zullen eens gaan zien,en nu kan ik ze al niet meer missen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×