Jump to content
Sign in to follow this  
vargasje66

Wateragaam

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb raad nodig, hopelijk kunnen jullie mij helpen??

 

Ik heb 2 wateragaampjes een manneke en een vrouwtje, op je een dag kwamen we thuis en lagen er 5eitjes in het water.

Ik had nooit gedacht dat ze zwanger kon zijn zo klein, nu hebben we een sp

post-5-1213292438.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Audrey ;)

 

Ik begrijp het niet goed hoor.

Hebben jullie nu kleintjes of je vrienden?

Om op je vraag een duidelijk antwoord te geven zou ik wat meer gegevens nodig hebben over bv. de inrichting van je terra enz....

Als een vrouwtje zwanger is moet je er eerst en vooral voor zorgen dat er een geschikte aflegplaats is.

Dus als je grondbedeking enkel uit bv. houtsnippers bestaat kunnen de dieren uiteraard geen geschikte plaats vinden om te graven en hun eitjes af te leggen.

Dit zijn tropische dieren en hebben dus een dikke vochtige grondlaag nodig van +/- 20cm hoog om zodanig een kuil te graven voor de eileg.

Daar de eitjes in het water lagen zou er dus kunnen op duiden dat er geen geschikte aflegplaats voor handen was.

Dat de kleintjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jo,

 

Wij hadden ook eitjes en hadden niks gelegt om te broeden omdat we dachten dat ze veel te jong was.

Nu hebben we in nen grote diepe tupperwaer sp

post-5-1213552671.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Audrey ;)

 

Zand is niet voor tropische dieren, maar voor woestijndieren.

Je kan het proberen, maar zorg dan dat dit vochtig genoeg is zodanig dat ze een hol (kuil) kan graven voor de eventuele eileg.

Je dieren zien er inderdaad prachtig uit :rolleyes:

Wat die kleintjes betreft zal het waarschijnlijk liggen zoals ik al eerder zei aan te zwakke jongen.

Ook een warmte mat is niet aan te raden, deze word gebruikt bij nachtactieve dieren zoals gekko's en zeker niet bij tropische dieren.

Kleine jongen kan je meestal aanzetten met eten door ze wasmotjes of regenwormen aan te bieden.

Deze dienen dan ook bepoederd te worden met vitaminen en calcium wat zeker van groot belang is bij opgroeiende jongen.

Ook een speciale UVB lamp is van belang bij deze dieren.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jo,

 

Bedankt, ik wist dat ik op u kon rekenen.

Ik zal het zo doorgeven aan mijn vrienden er blijft nog 1 kleintje over van de 3.

 

Maar als zand voor tropische dieren is wat leg ik dan het beste in onze terrarium voor in de toekomst??

 

Ja ze zien er mooi uit maar we verzorgen ze ook fantastisch goed hoor.

 

 

Groetjes en hopelijk tot zeer snel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×