Jump to content
marjolein

Gezocht Maar Kan Er Niets Over Vinden

Recommended Posts

ik zit te denken om kameleons te nemen. nou vroeg mij af of deze dieren ook een cites nummet hebben. maar ik heb gezocht op internet en heb tot nu toe niks kunnen vinden. ik heb ook gelezen dat je ze opart moet zetten geld dit ook bij een groot terrarium??? 85 x 80 x 226 (l x b xh ) ik wil het terrarium zelf bouwen waar plaats je dan de ventilatie zonder dat het kan tochten in de bak?

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even op kamelion vlaanderen :rolleyes:

 

bij mark zaten er steets drie samen,en dit leek me zeer goed te gaan

 

mooie afmeeting voor een terrariumetje :blink::blink:

 

is zeer mooi in te richten

informeer u goed voor met de bouw te beginnen(zeker welke lampen)

de mega ray is duur,maar wel de allerbeste,ook voor kamelion's

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bij al mijn terra's die ik zelf heb geknutseld een ventilatie rooster ( ronde ) aan de zijkant zitten en daarnaast nog een bovenop het terra.

Mega ray zou idd ideaal zijn, gaan ook lang mee. maar het kan natuurlijk ook goedkoper @ 20euro pst alleen moet je deze om het half/heel jaar weer vervangen. Deze zullen nooit zoveel afgeven als de mega ray.

naja verder een kwestie van mooi inrichte lekker veel klim gelegenheid en planten e.d. evt kijken op het Kvn forum.

denk toch dat de voorkeur blijft bij 1 kameleon per bak, aan de andere kant 2 meter is behoorlijk hoog :blink::P . tenzij je ermee gaat kweken dan zullen ze toch op een bepaald moment bij elkaar moeten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zjn zeker kameleons die onder het Cites vallen en die kan je inderdaad vinden bij Chameleon VL.

 

TIP:Als je gaat aanschaffen ga dan zeker even bij een ervaren kweker kijken en koop ze niet bij een dierenwinkel.

 

Owja ik heb zelf ook kameleons en wil even waarschuwen dat ze een stuk lastiger te houden zijn als agamen!

 

Je moet echt even op verschillende forums gaan lezen bijv: KVN en ChameleonVL en zo.

Daar kan je een hoop van leren en vooral wat je allemaal kan tegenkomen bij kameleonnetjes....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marjolijn,

 

Er zijn momenteel twee soorten op de lijst CITES I, deze zijn Chamaeleo chameleon en Brookesia pararmata.

Voor de rest van de soorten reptielen die mogen ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×