Jump to content
Nath86

Ontsmetten Terrarium

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb gister vanwege de komst van jonkies een nieuw terrarium aangeschaft.

Ik heb het via internet gekocht, er zit een stenen achetrwand in en de verdere aankleding is ook aanwezig.

Hoe kan ik nu het terrarium ontsmetten zodat als de jonkies erin komen ze geen ziektes oid oplopen?

Ik weet dat ik de boomstammen enz kan koken, maar hoe zit het met de achterwand enz??

Iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nath86,

persoonlijk zou ik alleen een glazen terrarium zonder vaste achterwand gebruiken, omdat deze veel makkelijker schoon te houden is. ik heb al eens een nest gehad en wat poepen die jongen veel ;) moest elke dag schoon maken ivm hygiene.

je kunt detol gebruiken na het schoonmaken goed laten luchten met ruitjes open. een paardagen, wel goed naspoelen dat er niets blijf zitten van de detol.

veel succes met de toekomstige jongen,

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier hebben we een klein stoomertje(met een behangaftripperstoomer lukt het ook)

eerst alles properstomen

ontsmetten met detol

nachtje laten trekken

terug met het stoomertje naspoelen

 

uitdrogen en klaar :D

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je nu maar 1 terra hebt maar je wil deze is goed ontsmetten en kuisen? welk product kan je dan gebruiken? (als je je baardje dus niet een ganse nacht uit het terra kan laten en maar hoogstens een uurtje)

Of is dit onmogelijk?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het enkel glas is rond om,zou ik wasbenzine insmeren met een doek,dit verdampt in enkele minuten,alles gaat er aan kapot,en er blijft niks over want alles verdampt,heb zo weleens mijn kakkerlakken kweekkast ont-voedselmijt haha en dat werkt ook zeer goed!

 

 

pas wel op met roken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

met wasbenzine in huis?

 

EEN SIGARETJE,EN HET GEHEELE HUIS IS ONTSMET :rolleyes:

 

GEBRUIK WASBENZINE ENKEL BUITEN

 

GROETJES

ERWIN&SONJA

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je nu maar 1 terra hebt maar je wil deze is goed ontsmetten en kuisen? welk product kan je dan gebruiken? (als je je baardje dus niet een ganse nacht uit het terra kan laten en maar hoogstens een uurtje)

Of is dit onmogelijk?

 

Groetjes

wij gebruiken gewoon dettol verdund met water

het terra goed uitwassen en uitdrogen en je baardje kan er na een half uurtje terug in

 

groetjes

d+n

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je nu maar 1 terra hebt maar je wil deze is goed ontsmetten en kuisen? welk product kan je dan gebruiken? (als je je baardje dus niet een ganse nacht uit het terra kan laten en maar hoogstens een uurtje)

Of is dit onmogelijk?

 

Groetjes

wij gebruiken gewoon dettol verdund met water

het terra goed uitwassen en uitdrogen en je baardje kan er na een half uurtje terug in

 

groetjes

d+n

Ja en dat kan ik beamen heb het vandaag nog gedaan en kunnen er bijna direct terug ingezet worden en mijn handen ruiken nu nog goed fris :cheer::cheer::cheer:

 

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden!

 

Ines

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×