Jump to content
Sign in to follow this  
hanne

2de Legsel

Recommended Posts

hallo mijn baardagaam is aan het graven en is heel dik en je ziet er vanaf de zijkant 4 zitten,korter dan een maand geleden had ze eieren gelegt en ik vropeg me af is dit wel gezond(voor haar en de eieren en ik dacht dat het altijd 2 maanden duren voordat ze weer eieren legten als ze dat net gedaan

 

grzzzzzz hanne

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hanne een maand is heel normaal hoor

en dit kunnen ze meerdere keren doen een gemiddelde is drie legsels

dit is ook de reden dat het af geraden word te jong te kweken en te zorgen dat je dame in top conditie is want het is hard werken al die eieren

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hanne,

 

Een Baardagame kan na twee a vier weken weer opnieuw

eieren leggen.

 

Dit tot wel vier keer toe van een bevruchting.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is niet zo mooi want ik heb er 4 keer zien paren(ik wou zeker wten dart het goed gegaan was)was niet de bedoeling dat ze 4 legsels legt.Dit was niet in het terrarium maar in me kamer(kan het zijn dat ze op een groot opervlak beter paren).de eerste keer dat ik ze in mijn kamer zette besprongen ze na twe min elkaar. :lol:

 

groetjes hanne

post-5-1115976012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

dat maakt weinig uit hoor

binnen het terrarium of dr buiten

als ze er zin in hebben doen ze het toch wel

en baardagamen die bij elkaat zitten paren dus ook wanneer jij het niet ziet he

dat je ze vier keer hebt zien paren wil niet zeggen dat ze vier keer drie of vier legsels aanmaakt hoor

maar het is wel zo dat de kans dat ze nog een of meerdere legsels krijgt goed aanwezig is meestal regelt haar lichaam wel of er weer een legsels aangemaakt kan worden

dus ik zou zeggen maak maar ruimte in de stoof en in je terra want je zullen het druk krijgen met al die kleintjes ;)

maar dat hoort erbij he

en eerlijk zijn het is toch geweldig al dat kleine spul

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eieren die ze nu gaat leggen denk vandaag ga ik verkopen aan een winkel die ze de zelfe dag nog komt ophalen,want mijn stoof is vol en ze zouden dan precies uitkomen als ik op vakantie ben en daar heb ik ook niks aan dus is verkopen de enige optie.

 

en gbf ze hebben nooit bij elkaar gezeten omdat er een groot leeftijds verschil tussen zit(vandaar dat ik zeker weet dat ze maar 4 keer hebben gepaard.

 

groetjes hanne

post-5-1115983715.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×